blower blaast foam

1984-1997
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

blower blaast foam

Bericht door hermank » za 20 jul, 2024 18:04

Met de airco/ blower vol aan, regent het plots verpulverd foam uit het ventilatierooster.
???
Zit dat foam ergens dichtbij dat rooster?
Kan ik het rooster er zo uit wippen??

Afbeelding

Auto zit onder. Meest klein stof, maar soms wat grotere stukken....

Afbeelding

9000-95
Donateur
Donateur

Re: blower blaast foam

Bericht door 9000-95 » za 20 jul, 2024 19:07

Bekend 9000 probleem. Met dat foam is de binnenkant van het hele kachelhuis bekleed, zorgt voor geluiddemping van de aanjager. Met de jaren vergaat het spul en als de blower dan een keer op volle toeren gaat draaien (zoals wanneer het dertig graden is en de airco flink aan de bak moet) komt het los en krijg je het om je oren.

Het goede nieuws is dat het vanzelf weer overgaat, na een tijdje is alle foam er uit. Het is even een fase.... Roosters kunnen er niet makkelijk uit, zitten vast aan het dashboard paneel. Maar stukjes die achter de roosters blijven plakken kan je heel simpel met een ijzerdraadje met een haakje eraan oid eruit peuteren.

Je zult voortaan wel iets meer herrie van de aanjager hebben misschien. Maar om dat op te lossen zou je het foam moeten gaan vernieuwen, da's een klusje waarvoor het hele dashboard eruit moet. Da's echt mega klus bij een 9000. Dus ik zou het lekker zo laten.

jpprins
Geregistreerd lid

Bericht door jpprins » za 20 jul, 2024 21:28

Als je er lol aan hebt en je hebt er de tijd en ruimte voor is het best te doen.
Beige interieur vervangen door zwart was voor mij al een goede reden.
Afbeelding

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 21 jul, 2024 8:11

9000-95 schreef:
za 20 jul, 2024 19:07
Bekend 9000 probleem. Met dat foam is de binnenkant van het hele kachelhuis bekleed, zorgt voor geluiddemping van de aanjager. Met de jaren vergaat het spul en als de blower dan een keer op volle toeren gaat draaien (zoals wanneer het dertig graden is en de airco flink aan de bak moet) komt het los en krijg je het om je oren.

Het goede nieuws is dat het vanzelf weer overgaat, na een tijdje is alle foam er uit. Het is even een fase.... Roosters kunnen er niet makkelijk uit, zitten vast aan het dashboard paneel. Maar stukjes die achter de roosters blijven plakken kan je heel simpel met een ijzerdraadje met een haakje eraan oid eruit peuteren.

Je zult voortaan wel iets meer herrie van de aanjager hebben misschien. Maar om dat op te lossen zou je het foam moeten gaan vernieuwen, da's een klusje waarvoor het hele dashboard eruit moet. Da's echt mega klus bij een 9000. Dus ik zou het lekker zo laten.
Dank! Ik laat het zo. ( tot mijn dash er toch een keer uit moet - maar niet door mij - Ik vond de aanjager altijd wel veel geluid maken........

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 21 jul, 2024 8:15

jpprins schreef:
za 20 jul, 2024 21:28
Als je er lol aan hebt en je hebt er de tijd en ruimte voor is het best te doen.
Afbeelding
:D geen tijd en geen ruimte voor, en als ik de foto zie; absoluut geen lol in. Wat een horror.

Doesbrand
Geregistreerd lid

Bericht door Doesbrand » zo 21 jul, 2024 8:31

jpprins schreef:
za 20 jul, 2024 21:28
Afbeelding
Parbleu...? Dit lijkt wel een open hart operatie

jpprins
Geregistreerd lid

Bericht door jpprins » zo 21 jul, 2024 8:38

Ik herinner me dat het lastigste en het engste was om het stuur er af te halen. Dit vanwege de serpentine belt die erin zit en die je niet moet beschadigen. En de airbag waarvan je weet dat die niet af zal gaan, maar toch.... :P

Plaats reactie