foutmelding: deur niet gesloten
-
hermank
- Donateur (7x)

foutmelding: deur niet gesloten
In de dash verschijnt geregeld/ heel vaak de laatste dagen, ( soms tijdens het rijden, soms al gelijk met starten) de waarschuwing dat de linker voorportier niet goed gesloten is.
Maar hij zit toch echt goed dicht. Zit ook nergens iets tussen ofzo.
Het gevolg is dat de centrale vergrendeling steeds weer open springt bij het op slot doen.......
Kan ik eerst zelf ergens naar kijken voordat ik hem weg breng??
Maar hij zit toch echt goed dicht. Zit ook nergens iets tussen ofzo.
Het gevolg is dat de centrale vergrendeling steeds weer open springt bij het op slot doen.......
Kan ik eerst zelf ergens naar kijken voordat ik hem weg breng??
-
9323
- Donateur (2x)

Re: foutmelding: deur niet gesloten
hoi, waarschijnlijk is de Reed-schakelaar stuk. Die fungeert als verklikker. Kun je vervangen, of je koppelt 'm gewoon af.
Is een blauw plastic plat dingetje in de buurt van het slot.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Idd schakelaar. Makkelijkst is om het hele slotblok te vervangen. Let bij montage en demonteren wel op dat je hem even op kinderslot zet, anders forceer je de schakelaar. Op internet zijn werkplaatshandleidingen te vinden
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Kinderslot op het voorportier?
Alex
Alex
-
hermank
- Donateur (7x)

Zit dat ín de deur - achter of bij het slot? Ik zie zo van buiten niets zitten.... ( Kuifje in Saab-land)9323 schreef: ↑di 09 jul, 2024 14:41hoi, waarschijnlijk is de Reed-schakelaar stuk. Die fungeert als verklikker. Kun je vervangen, of je koppelt 'm gewoon af.
-
Saapie
- Donateur (2x)

My bad…
Sorry, bij de voordeur moet je het pinnetje even centreren. Bij achterdeuren is het via kinderslot.
Sorry, bij de voordeur moet je het pinnetje even centreren. Bij achterdeuren is het via kinderslot.
-
hermank
- Donateur (7x)

Dank, dan weet ik waar het aan ligt.
In de Haynes kon ik 'm niet vinden, maar daar vind ik zelden wat.
Schakelaars zijn dus los te bestellen en niet de hele unit hoeft vervangen te worden?
In de Haynes kon ik 'm niet vinden, maar daar vind ik zelden wat.
Schakelaars zijn dus los te bestellen en niet de hele unit hoeft vervangen te worden?
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Nee, je moet twee metalen lipjes terugbuigen en dan heb je 'm eraf.
Alex
Alex
-
rademaker
- Donateur (6x)

Ik heb die Reed schakelaars, gebruikt en werkend, op voorraad. Desgewenst is montage ook mogelijk.