Bdp begon het te begeven bij warme motor bij 3500 viel de boel uit, ding eruit halen een eitje, maar toen de stekker
De airco gevuld, stond toen even dom te kijken, bleek dat de koppeling niet meer op de pomp zat, gelukkig had ik nog een oude pomp dus heb ik de boel kunnen overzetten.
Koelde als de beste, maar toen begon het airco moduul, te klieren heb dit moeten vervangen, viel steeds vaker uit, en solderen hielp niet maar Rademaker kwam te hulp en had er nog één voor een 94 want die was natuurlijk afwijkend, dus die uit mijn verzameling werkte niet.
Alle vloeistoffen zijn inmiddels vervangen waar ik er achter kwam dat de remolie extreem vies was en mijn meter ging direct op rood, wat ik wel frappant vond dat er een rekening bij de auto zat dat de remolie 3 jaar geleden was vervangen, nu dan hebben ze zeker per ongeluk de oude olie teruggegooid, deze was echt vies, Saab remde daarna een stuk beter.
Het stuur zat ook los, bleek dat daar een plastic klemring had moeten zitten, nu die was weg, vond nog een paar brokstukjes, maar een nieuwe erin, helaas de borgring brak en die was niet meer te krijgen, maar zonder zit alles ook weer strak, ik ben nu aan het knoeien met tochtstrip om het windgeruis minder te krijgen, nieuwe rubbers, maar waar haal je die vandaan (en betaalbaar)
ook heeft het dak een irritant rammeltje, (Hollandia) ook dat zullen we wel eens vinden, armsteun achterbank is een schroef uit, word de volgende klus, en dan ach, ja blijft bijna 30 jaar en komt uit Amsterdam, moet altijd lachen om het is een echt Nederlandse auto nu, "geef mij er maar een uit de woestijn" dus de roest is ook aanwezig, nu tot het volgende verslag, en foto's wie weet als ik er eens aan denk ze te maken, maar als je niet kunt wachten
http://www.jackvanbeek.nl/auto/index.shtml
Hier staat er één
heel fijne feestdagen
jack