Saab 9000 in Oekraïne

1984-1997
Gebruikersavatar
Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1485
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door Robinson1 » ma 06 feb, 2023 4:25

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de 900 T-8 vorig jaar in Januari Oekraïne heeft bezocht, was het ditmaal de 9000 die zich hier mocht bewijzen. De grensovergangen Polen-Oekraïne waren met een uurtje gepasseerd, waarna hij de km gulzig verorberde.

Heel wat bekijks en positief commentaar mogen ontvangen.
Ze worden steeds schaarser, maar wat een fantastische reiswagen is het 👍.
Overmorgen is het avontuur voorbij en rijden we weer terug naar het Nederlandse (met een tussenstop in Wroclaw / Polen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold

(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9265
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door Saapie » ma 06 feb, 2023 9:38

Mooie roadtrip. Zo te zien zelfde locaties.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6000
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door Marius0404 » di 07 feb, 2023 8:26

met een 9000 blijf je rijden.
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
9-3TiD/cabrio'06

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71, 95’74 na 28 jaar to the next generation

jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18879
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door jelger » di 07 feb, 2023 10:22

Uitermate geschikt voor reizen door die regio. Al zeg ik het zelf :lol:

In Rostov (vlakbij Oekraïne)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 8219
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door Jungleman » di 07 feb, 2023 14:06

zoals ik ooit eens schreef, in variatie op de slogan van Nespresso:

'9000, what else... '

(maar Jungleman, wat doe jij dan in een Volvo V70?... :roll: :mrgreen: )
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)

Gebruikersavatar
Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1485
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door Robinson1 » di 07 feb, 2023 21:51

@Jelger; in een van jouw topics beschreef je een lange reis door (volgens mij) deels voormalige Oostblok landen. Dit zal jou dus wel bekend voorkomen 😉👍.
De wegen zijn plaatselijk gelukkig wel een stuk verbeterd sinds jouw laatste trip. Nog steeds oppassen geblazen bij verse sneeuw, dat verbergt de diepe kuilen in de weg.
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold

(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18879
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 9000 in Oekraïne

Bericht door jelger » di 07 feb, 2023 22:46

Ja, maar niet door Oekraïne gereden. De korte route naar onze bestemming toen was via de Donbas (of Krim). Dat leek ons geen wijs idee (2015). Maar goed, inderdaad vergelijkbaar, alhoewel de weg vanaf Moskou naar het zuiden er strak bij lag voor het grootste deel. In Oekraïne heb ik dus zelf nooit gereden tijdens mijn bezoeken aan het land. De nachtbus Kyiv-Odesa ruim 3 jaar geleden gaf een aardig gevoel van de staat van de weg. De trein terug was toch fijner :lol: