Persfoto’s

1984-1997
PeterPost
Geregistreerd lid
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 18 dec, 2009 21:17
Regio: - kies een regio

Persfoto’s

Bericht door PeterPost » di 21 jun, 2022 21:07

Ik kwam een stapel Saab persfoto’s tegen met wel twee heel bijzondere foto’s!

Wie weet meer over short range communication en een hud voor de 9000?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 12083
Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Persfoto’s

Bericht door Ewout » di 21 jun, 2022 21:20

Nog nooit gezien dit, echt geweldig!
b201: 900i my87
b202: 900s aut. my92
x308: xj sport my01

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6000
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Persfoto’s

Bericht door Marius0404 » di 21 jun, 2022 21:58

Gaaf!
Het is dat het juni is, anders zou je aan een 1 april grap denken… zoiets is mij in al die folders die ik vanaf 1981 verzamelde, niet opgevallen.
iemand het wel eens gezien?
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
9-3TiD/cabrio'06

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71, 95’74 na 28 jaar to the next generation

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 873
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Persfoto’s

Bericht door Carroda » wo 22 jun, 2022 8:11

Poeh... Die HUD lijkt me wel geweldig. Aantal collegas zijn er helemaal trots op dat hun nieuwe auto dat heeft,.. Leuk om te kunnen zeggen dat m'n bijna 30 jaar oude 9000 daar niet zo van onder de indruk is. :lol: (Plus dat het gewoon gaaf is uiteraard.)
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 3539
Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Persfoto’s

Bericht door Tjøørd » wo 22 jun, 2022 8:17

Hier een kort achtergrondartikel, blijkbaar had GM het al in de collectie eind jaren '80. Saab wordt er helaas niet in genoemd, lijkt me meer een leuk proefballonnetje dan werkelijkheid?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... p-display/

95 V4 1974 (te koop)
(en een Volvo V70 T4 2012)
Hiervoor: 9-5 Vector Estate 2004, 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Persfoto’s

Bericht door Sapphire » wo 22 jun, 2022 12:15

Tijdens het Saabfestival hoorde ik ook dat er 4x4 setups voor de 9000 zijn geweest. Deze zijn helaas allen vernietigd na het faillissement. De Saab 9000 was misschien nog wel vooruitstrevender dan men ooit dacht.
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16950
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Persfoto’s

Bericht door Style&Co » wo 22 jun, 2022 12:47

Sapphire schreef:
wo 22 jun, 2022 12:15
4x4 setups voor de 9000 zijn geweest.
Dat had Saab in het hogere segment veel gebracht. Doodzonde. En dat GM v6 blok had in de 9000 ook al een turbo moeten hebben. Puur om mee te doen met de zespitters van bv de duitse merken
live your dreams