Wat roesten ze toch graag... en nieuwe APK

1984-1997
Plaats reactie
PJ Cats
Geregistreerd lid

Wat roesten ze toch graag... en nieuwe APK

Bericht door PJ Cats » do 13 mei, 2021 15:16

Afbeelding

Afbeelding

Het is weer APK-tijd en ik ben weer aan de beurt. Schokbreker linksachter, bovenin. Dit ziet er nog redelijk dringend uit ook, het wordt maar zo een open botbreuk... grm ;-|+

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat roesten ze toch graag...

Bericht door 9323 » do 13 mei, 2021 15:26

Je zou de kofferbakbekleding even kunnen loshalen. Kun je checken of het al helemaal is doorgeroest. Op zich zit er aardig wat plaatwerk, dus de demper gaat er niet zo maar doorheen. De roest die je ziet betreft niet het dragende deel met een beetje mazzel. Plaatje erin lassen is dan genoeg. Is trouwens geen afkeur dit.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 13 mei, 2021 15:29

Tsja, wat wil je...de jongste 9000 is ook alweer bijna 23 jaar oud. Bovendien zijn het lastig te bereiken plekken bij controles. Dat was bij de 900ng en 9-3og al zo.

PJ Cats
Geregistreerd lid

Bericht door PJ Cats » do 13 mei, 2021 17:47

'Even' de binnenbekleding loshalen. Als je nog wat weet... :roll: maar goed, the results are in:

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat valt allicht mee. En nu? 'Even' de schokbreker losmaken, de boel laten zakken, staalborstel e.d. erop, in de primer en toe maar weer? Okee, eerst maar eens verder kijken. Zoals gezegd, dit valt nog alles mee :D

PJ Cats
Geregistreerd lid

Re: Wat roesten ze toch graag... en nieuwe APK

Bericht door PJ Cats » vr 28 mei, 2021 9:12

Kijk aan, de PT-RD-70 mag nog een jaartje. Ik heb die plek laten maken, nog wat kleine dingetjes gedaan en de keurmeester kon er niks aan vinden. Wel leuk, ik krijg die auto elke keer terug met opmerkingen als: 'hij rijdt nog erg lekker hoor'. En dan kijken ze er een beetje bedenkelijk bij, alsof dat eigenlijk niet zou mogen. Ik vind het prima en we doen nog maar wat kilometers bij de 366.500 die er tot nu toe op staan. Happy cruisin' :O:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 28 mei, 2021 11:04

ah! Mooi! Foto's?

PJ Cats
Geregistreerd lid

Bericht door PJ Cats » vr 28 mei, 2021 12:19

Eerst poetsen he :wink:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 28 mei, 2021 13:07

ik bedoel vooral van het laswerk!

PJ Cats
Geregistreerd lid

Bericht door PJ Cats » vr 28 mei, 2021 13:49

Oh... okee. Lastig fotograferen met het wiel erop, maar ik laat het toch maar even zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Nou, je ziet er niet veel van... ik heb deze zelfde mannen twee jaar terug de wielkast aan dezelfde kant laten doen, daar zie je ook niks van. Ik vind het mooi. Heel duur was het ook niet, ik ben blij :D

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 28 mei, 2021 15:24

Super!
Ik wil graag van je weten wat t heeft gekost. Een aanstaand project heeft dezelfde krokantheden. Mag per pb.

Plaats reactie