tankband gebroken - hoe zit de tank nog vast?

1984-1997
Plaats reactie
VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

tankband gebroken - hoe zit de tank nog vast?

Bericht door VanBunst » di 27 aug, 2019 19:13

Zit de benzinetank naast de tankbanden nog op een andere manier vast? Een van de twee banden is net geknapt en ik moet er nog wel mee naar de garage kunnen rijden.

Is het eventueel een makkelijk oprit-klusje?

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: tankband gebroken - hoe zit de tank nog vast?

Bericht door Gele aero » di 27 aug, 2019 19:31

Dan hangt hij aan zijn leidingen etc en leunt op de as als ik me het goed herinner, dus zeker snel vervangen! Heb het zelf ook gehad dat er 1 brak, maar heel snel vervangen destijds. Let even op dat je je tank niet volgooit maar er max 20 liter in doet, want het scheelt nogal of er 20 kilo op zo'n band rust of dat het 70 kilo is. Klusje is overigens niet zo moeilijk, dus dat kan het probleem niet zijn.

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » di 27 aug, 2019 21:12

Ok thanks voor de tips! Heb er net een spanband onder gezet, ga snel t spul bestellen.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 28 aug, 2019 13:21

als de ene gaat, gaat de andere gegarandeerd binnen afzienbare tijd ook. ik heb ze bij mijn Anni alletwee moeten vervangen, omdat de korte binnen een paar weken na de lange doorgeroest was. en dan hangt-ie alleen nog maar aan de brandstofleidingen.

als je goed weet te shoppen, ben je voor € 60 klaar. let wel op dat je een lange en een korte koopt.

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » wo 28 aug, 2019 16:37

Idd Jungleman, daar rekende ik al op :D Heb ze als set besteld, net onder de 60€

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » do 05 sep, 2019 15:48

Zo, allebei de tankbanden vervangen, beetje gepriegel, maar makkelijk te doen op de oprit.

De korte tankband was nog in een verbazend goede staat trouwens.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 06 sep, 2019 20:47

dat was-ie bij mij ook, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat die korte niet lang na de lange kaduuk gaat.

gelukkig zit het weer allemaal zoals Saab het bedacht heeft en kan je weer :O:

mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door mvm9ck » za 28 sep, 2019 15:40

Min ervaring is dat als de buitenste band doorgerot is dat de binnenste het nog best lang kan houden. Ik verklaar het verschil uit dat de buitenste natgesproeid wordt door wielveroorzaakt pekelwater en dat dit voor de binnenste tankband minder geldt. Die heb ik ook nog niet hoeven te vervangen, de buitenste een jaar geleden.

Plaats reactie