Pagina 1 van 1
Schokken...... remklauw?
Geplaatst: zo 17 feb, 2019 16:13
door Baaas
Tijdens het remmen voelde ik al een tijdje een heel licht schokken ,maar nu zat ik op de snelweg en plots begon mijn stuur een tijdje hevig te schokken en hoorde ik tikken. Blijkt dat het vooral schokt als ik een bocht naar rechts maak of net gemaakt heb, bij het rechtdoor rijden is het weer weg op een lichte tik na....... Ik vermoed dat het met de remklauw links voor te maken heeft.
Iemand een idee ?

Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: zo 17 feb, 2019 16:26
door odin1899
Vorig jaar was bij mij bij een remklauw voor het frictiemateriaal van een remblokje los gekomen (terwijl er nog meer dan genoeg frictiemateriaal op alle blokjes zat), wat voor irritant getik bij remmen zorgde. Verder geen lawaai bij niet-remmen.
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 18 feb, 2019 18:25
door paul318
gewoon heel de stuurinrichting nalopen..opkrikken,in neutraal plaatsen en wiel handmatig ronddraaien.bij tikken denk ik dan ook aan iets qua remmen maar kijk ook vooral naar de fuseekogels....als die teveel speling hebben staat zomaar je wiel dwars onder de auto..niet leuk met 130 op de snelweg

Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 18 feb, 2019 18:34
door ReinO
en wellicht veiliger om dit eerst op te lossen voordat je weer gaat rijden?
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 18 feb, 2019 18:50
door Baaas
Bedankt voor de reacties, ik ga er dit weekend naar kijken.
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 18 feb, 2019 21:30
door ReinO
wielbouten?
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 18 feb, 2019 21:34
door Baaas
Ja, wielbouten, dacht ik ook aan, zal ik eerst even checken,bedankt.
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: ma 22 apr, 2019 17:29
door Rhinobirds
Probleem gevonden, bleek uiteindelijk de homokineet te zijn die op z'n einde was:

Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: di 01 okt, 2019 17:07
door jobbew
Wow!
Je zal een vastloper krijgen van zoiets...
Alles goed verder?
Jobbe
Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: di 01 okt, 2019 17:11
door ReinO
joh! Dit is een foto voor AMT magazine. Vinden ze leuk daar - en de lezers ook weer natuurlijk -

Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: di 01 okt, 2019 17:28
door Baaas
N.b. Hij knalde uit elkaar 50 meter van de schuur waar we de aandrijfas zouden gaan vervangen door een 2e hands van Elferink . Konden toen gelukkig de Saab even met 2 mk naar de schuur duwen. Moet je niet op de snelweg overkomen......

Re: Schokken...... remklauw?
Geplaatst: wo 02 okt, 2019 6:40
door ReinO
spectaculair idd en met gelukkig goede afloop. Maar toch zit ik te fantaseren wat voor risico s
je loopt op een snelweg met zoiets:
- losvliegende onderdelen van de homokineet: link voor achterliggers
- je aandrijving valt aan 1 kant weg: bij gas los is ie weer gelijk
- schade aan het lager in de motor/bak
- schade aan de onderkant door losvliegende delen?
het loopt weer eens met een sisser af.