Past een 900 accu in een 9000?
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Past een 900 accu in een 9000?
Vanochtend auto open, tas erin, telefoon in houder en starten maar..... Niks..... Was na de vakantie ook al een keer en toen na dagje op de druppellader van de buurman deed hij het weer.
Dus de 900 maar gepakt, die deed het na anderhalve maand stilstaan direct!
Maar de accu van de 9000 moet dus vervangen worden. Nu heb ik in de 900 een nagenoeg nieuwe accu zitten (duracell BDA 63H). Weet iemand of de 900 classic accu ook in de 9000 past? Of gaat er dan iets mis qua maten? De 900 doet toch alleen dienst als de 9000 het niet doet, dus daar hoeft in principe geen goede accu in te zitten. Past het niet dan bestel ik vandaag een goede.
Dus de 900 maar gepakt, die deed het na anderhalve maand stilstaan direct!
Maar de accu van de 9000 moet dus vervangen worden. Nu heb ik in de 900 een nagenoeg nieuwe accu zitten (duracell BDA 63H). Weet iemand of de 900 classic accu ook in de 9000 past? Of gaat er dan iets mis qua maten? De 900 doet toch alleen dienst als de 9000 het niet doet, dus daar hoeft in principe geen goede accu in te zitten. Past het niet dan bestel ik vandaag een goede.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Re: Past een 900 accu in een 9000?
Als die accu minimaal 70 amp is kan je hem zo overzetten 
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Nope, 63ah... Dacht te lezen in een ander topic dat voor een 9000 62ah aanbevolen werd.
-
kql
- Donateur (4x)

In mijn 9000 zit volgens mij ook iets van een 62 Ah (omdat ik die toevallig nog had staan), gaat prima.
Echter, om AvE te quoten: "more more is more better", als ik dus een nieuwe accu zou moeten kopen zou ik de grootste nemen die qua maat & budget past ...
/koen
Echter, om AvE te quoten: "more more is more better", als ik dus een nieuwe accu zou moeten kopen zou ik de grootste nemen die qua maat & budget past ...
/koen
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dan zet ik de accu voorlopig even over. Kan ik gelijk checken of er niet ergens stroom weglekt. Zal zsm een zwaardere bestellen!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Nee: het poolschema is verkeerd om. In een 900 kom je daar nog wel mee weg vaak, bij een 9000 zijn de kabels te kort.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Wonderlijk..... Stap net in de 9000 om in principe de accu er uit te halen, maar denk; ach 1x starten om te kijken kan nooit kwaad. En huh???!!! Start gewoon weer....
Raar ding. Geen idee wat er kan zijn, maar morgen ochtend maar weer kijken of ik er mee weg kom. Accu van de 900 staat in principe klaar, al lees ik dus net dat die w.s. niet past. Als hij echt niet blijkt te passen, kan ik altijd de accu weer in de 900 zetten en daar mee gaan rijden, geen straf heb ik vandaag ondervonden!
Raar ding. Geen idee wat er kan zijn, maar morgen ochtend maar weer kijken of ik er mee weg kom. Accu van de 900 staat in principe klaar, al lees ik dus net dat die w.s. niet past. Als hij echt niet blijkt te passen, kan ik altijd de accu weer in de 900 zetten en daar mee gaan rijden, geen straf heb ik vandaag ondervonden!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Check even je pluskabel tussen accu-startmotor-dynamo.
-
timo
- Geregistreerd lid
De accu van de 900 past wel maar je moet ik geloof de min kabel even omleggen, via een andere weg dus. Maar is idd anders te kort!
-
kql
- Donateur (4x)

Blokje achter contactslot wil ook wel eens zulke problemen geven; niet starten, paar keer heen en weer met de sleutel: wel starten.
/koen
/koen
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Zie overigens dat er voor de 9000 twee types zijn geweest voor bevestiging accupolen; een met de plus aan de voorzijde (bumper) en een met plus aan de achterzijde (cabinezijde). Maakt het nog uit welke uitvoering je hebt? Ik heb de plus aan de voorzijde voor zover ik weet.
-
kql
- Donateur (4x)

He, dat is me nooit opgevallen, die omgedraaide aansluitingen van de accu.
In welk MY is dat gebeurd eigenlijk? 1994? 1995?
/koen
In welk MY is dat gebeurd eigenlijk? 1994? 1995?
/koen
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Het poolschema is hetzelfde, maar de accu zit inderdaad andersom (dus in beide gevallen past een classic accu niet direct fit). Omslag is MY1994. MY1993 en ouder heeft de plus aan de voorzijde van de auto, MY1995 en later heeft hem aan de schutbordzijde. Ik vind van MY1994 beide gevallen, waarbij op internet de MY niet makkelijk na te trekken is. Maar mijn gok zou zijn: MY1994-1998 heeft plus aan schutbordzijde, tegelijk met heel veel andere technische wijzigingen vanaf MY1994 ("de late 9000's" ook wel genoemd)
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
62ah voor een Aero vind ik wat magertjes. mijn '96-er 9000 i heeft er een van 72Ah. momenteel caduque vanwege lang stilstaan, leeggetrokken door het klokkie. dus daar moet na de winter een nieuwe in.