Saab 9000 aero gezocht door liefhebber

1984-1997
danielallstar
Geregistreerd lid

Saab 9000 aero gezocht door liefhebber

Bericht door danielallstar » di 25 jul, 2017 18:19

Goedendag geachte Saab-forum leden,

Een jonge enthousiasteling met het Saab-virus (oftewel ik) is op zoek naar een mooie Saab 9000 aero of een Saab 9-3 aero (viggen is ver buiten mijn prijs range ben ik bang). Mijn maandenlange zoektocht heeft mij tot nu toe alleen maar veel te hoge kilometerstanden opgeleverd of voor mij veel te hoge vraagprijzen. Daarnaast worden er ook veel auto’s aangeboden waar het nodige onderhoud hoger uitpakt als de vraagprijs. Zoals ik al gezegd heb ben ik een jonge liefhebber, dus mag het niet teveel kosten. Max 3000 a 4000 euro, maar het liefst lager. Weet iemand nog een betrouwbare auto voor een zacht prijsje, waarmee ik meteen kan rijden zonder dat ik bang hoef te zijn voor verborgen verbreken dan hoor ik het graag.

PS. Ik heb niet erg veel ervaring met dit soort fora en weet ook niet wat voor reacties zo’n vraag op zal leveren. Ik plaats deze oproep onder het motto dat met Saab alles mogelijk is. Ik zit niet te wachten op negatieve reacties.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Re: Saab 9000 aero gezocht door liefhebber

Bericht door vanderzanden » di 25 jul, 2017 20:23

Mits het onderhoud goed gedaan is zou ik niet schrikken voor hoge kilometerstanden. Betrouwbaar is iets anders dan lage kilometerstand. Voor drie- a vierduizend kan je heel lang zoeken naar een betrouwbare 9000 aero met bovendien een lage kilometerstand.

Heb je al eens ter plekke gekeken naar bijvoorbeeld deze aero waarbij je lijkt me gerust mag vragen om een proefrit en inzage in het onderhoudsverleden.

Hoe dan ook: veel succes en plezier met je aanstaande aero :D

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 25 jul, 2017 21:14

Ik snap de aantrekkingskracht van een Aero, maar goede 9000 Aero's zijn echt een speld in een hooiberg geworden. En die gaan niet weg voor jouw budget.
Het is echt veel economischer en slimmer om een 9000 te kopen met 2.0 of 2.3 lpt en die naar je smaak aan te passen. Er staat er een op autoscout met veel extras met weinig km's en dat houd je nog budget over voor wat aanpassingen.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 25 jul, 2017 21:51

Hoge km stand is niet zo belangrijk, onderhoud is dat wel. Deze kwam ik tegen https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... =lr&pos=13" onclick="window.open(this.href);return false;

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 25 jul, 2017 22:43

bovendien...je moet wèg zijn van 9000-Aerostoelen. niet iedereen is er fan van. ik niet. de beste stoelen vond ik in mijn 9-3 i, waar de vorige eigenaar een Aero-interieur in had geschroefd.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 25 jul, 2017 23:00

Jungleman, ik heb het vermoeden dat het forum zo stilaan wel op de hoogte is van jouw mening over Aero-stoelen...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 jul, 2017 0:04

Eens met 9323, ik zou dan eerder kijken voor een 9-3 Aero met een lekker hoge km stand ofzo, die zijn nog wel te vinden voor jouw budget. Een goede 9000 Aero gaat absoluut niet lukken.

Ik denk dat iedereen (en zeker mensen met weinig geld te besteden) wel een snelle goede auto wil voor een mooi prijsje waar ook nog eens weinig of geen onderhoud aan zit. Ergo, die zijn er niet veel. Ik zou daarom kijken naar een 9000 of 9-3 lpt, ook daar kun je qua tuning leuke dingen mee doen voor niet teveel geld en zo hou je e.e.a. wat betaalbaarder.

danielallstar
Geregistreerd lid

Bericht door danielallstar » wo 26 jul, 2017 16:13

Bedankt voor de reacties die tot nu toe al zijn gekomen. Ze brengen weer wat andere perspectieven met zich mee en dat is altijd mooi. Een 9000 aero is misschien wel erg ambitieus, maar ik hoopte dat er misschien nog ergens een goudmijn verborgen ligt van iemand die het bijvoorbeeld zonde vind dat z’n aero in de schuur staat te verfstoffen, terwijl iemand anders er veel plezier van kan hebben. Misschien kan een van de eerder genoemde aero’s potentieel bieden. Deze heb ik wel al eerder op het internet gezien, maar nog niet zelf ondervonden.
Al te hoge kilometerstanden hoeven voor een Saab inderdaad geen probleem te zijn als het onderhoud maar zorgvuldig is uitgevoerd. Dat is een belangrijker punt.
Ik heb verder geen idee of de stoelen een probleem kunnen vormen. De Saab stoelen zoals ik ze ken zitten in ieder geval geweldig.
Een 9-3 aero is misschien een goed alternatief. Een 9000 heeft wel veel charme. Ik heb ook naar alternatieve 9000’s gekeken, maar de auto’s waar ik wat in zag bleken na nader speurwerk altijd wel iets drastisch te hebben waardoor iemand er vanaf wil.
Trouwens, als er nog iemand is die tips heeft, nog een mooie 9000 of 9-3 weet te vinden, er zelf een heeft waar die vanaf wil etc.. aarzel niet om te reageren!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 jul, 2017 16:43

danielallstar schreef:Ik hoopte dat er misschien nog ergens een goudmijn verborgen ligt van iemand die het bijvoorbeeld zonde vind dat z’n aero in de schuur staat te verfstoffen, terwijl iemand anders er veel plezier van kan hebben.
Ja, zo hoop ik dat iemand nog een Ferrari F40 heeft staan verstoffen die ik tegen een leuk prijsje kan overnemen (€100.000 ofzo :lol: ) omdat hij 'm zat is ;)

Ergo: stel iemand heeft zo'n auto, waarom zou hij die dan onder de marktwaarde (die meer is dan jouw budget als de auto goed is) aan jou verkopen? Immers de marktwaarde is de gangbare verkoopwaarde, dus niet de spreekwoordelijke hoofdprijs die sommigen vragen.

Daarbij heeft zo'n auto die staat te verstoffen altijd een hoop werk er aan dus kosten en bovendien zeg je een auto zonder gebreken te zoeken die zo nog een tijdje mee kan. Een auto die al een tijd stilstaat kan dat in geen enkel geval. En dan mag er ook nog eens geen kans op verborgen gebreken zijn (wat zelfs bij een nieuwe auto niet zo is alleen heb je dan garantie).

Een "goede" 9000 Aero met een normale km stand (<250.000) doet €6000 of meer en een met 4 ton op de teller is een redelijk bodemloze put. Ik heb er zelf eentje met 440.000 op de teller waar al een godsvermogen in zit. Lees ook even het topic van "Gele Aero" hier (400.000 gereden) om een indruk te krijgen van auto's met hoge kilometerstanden. En er staat nog een derde rode 9000 Aero te koop momenteel voor ca. 1500 euro, met 415.000 op de teller die ook veel werk behoeft ondanks ook daar de afgelopen jaren veel geld in gegaan is. Dus een hoge km stand is inderdaad geen probleem, maar hoe hoger de km stand, hoe duurder het onderhoud.

Overigens is het vinden van een goede 9000 non-aero helemaal niet per sé een probleem. Een kennis van mij heeft er gisteren nog een gekocht in jouw budgetrange, een 2.3t (170 pk) met 120.000 km op de teller. En ook daar zit nog wel een €1000 werk aan in eerste instantie, maar dat is wel echt een goede basis verder. En is ook nog eens prima te tunen naar 200 pk (en als je het niet zo nauw neemt nog wel wat meer).

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 26 jul, 2017 17:10

Het advies om dan maar een 9-3 aero te zoeken begrijp ik niet helemaal... want daar geldt in principe hetzelfde voor... dat bij hogere kilometerstanden ook duurder onderhoud hoort... zeker als elke happiesnappie er dan al aan gesleuteld heeft.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 26 jul, 2017 17:49

Als je droom een 9000 Aero is, ga er dan voor. Met Vueling naar Barca, en met de Aero terug :O:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 26 jul, 2017 18:25

dat zijn vaak wel de leukste acties! zelf ophalen en naar huis rijden. ik heb dat in 2009 ook gedaan met mijn eerste Saab, een 9000 CD 2.3T Griffin. op donderdagavond met de trein naar München en op vrijdag met de Saab teruggereden.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 26 jul, 2017 23:04

ik zou eerst naar Ommen gaan en vandaar in een keer naar Spanje.

Als je zo'n bedrag te hoog vindt, zou ik er sowieso niet aan beginnen.
Ik liep op de een of andere manier in 2015 tegen m'n aero aan voor weinig, maar als je daarna nog eens gaat tellen :)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 jul, 2017 23:44

brinky schreef:Het advies om dan maar een 9-3 aero te zoeken begrijp ik niet helemaal...
Zijn nog recenter (een paar jaar) en de echt goede exemplaren beginnen nu duur te worden, maar de wat vroegere en FSP versies zijn soms nog voor leuke prijsjes te scoren.

Maar bij SSO staat ook nog een leuke 9000 aero zonder werk voor je klaar zie ik :wink: http://www.saabserviceommen.nl/Saab/900 ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » vr 28 jul, 2017 15:25

Als je niet voor een aero gaat maar een v6 ook leuk vindt; Germany is the way to go. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... ouncle_web" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie