downpipe 2.3FPT onder 2.0 LPT?

1984-1997
Plaats reactie
Jungleman
Geregistreerd lid

downpipe 2.3FPT onder 2.0 LPT?

Bericht door Jungleman » vr 24 feb, 2017 14:48

vanochtend Anni 2.0t opgehaald bij de garage met een verse APK. niet geheel zonder slag of stoot, trouwens: achterremmerij zat een beetje vast en het flexdeel van de uitlaat was lek.

monteur heeft het flexdeel er tussenuit geflext en vervangen door een vaste pijp. leip dat zoiets er tussen zit, vroegâh hadden we niks anders dan een vaste pijp naar achteren. nou is de rest van de uitlaat inmiddels ook wat op zijn retour, dus heb ik het idee om de complete pijp vanaf de turbo naar achteren te vervangen.

van de MY93 9000 CD die ik gedemonteerd heb, heb ik de complete pijp liggen vanaf de turbo. vanaf de kat wordt het een 2.5" stortkoker van BSR. die heeft ook onder de CD gezeten. nou wil het dat bij de te monteren pijp, de kat verder naar achteren zit, dus: downpipe - flexdeel - kat. bij Anni zit het downpipe - kat - flexdeel.

het is al eens eerder ter sprake geweest (bij Odin1899, toen hij de uitlaat onder zijn 9000 verving), maar de vraag is: past de (down-)pijp van de MY93 2.3T CD onder de MY98 2.0t Anni? niet zozeer om de plek van flexdeel en kat, maar qua diameter. vraag aan de hier aanwezige medewerkers van automaterialen-toko's: zijn de ophangrubbers/klembeugels van een BSR-pijp ook apart te krijgen? beugels ben ik vandeweek tegengekomen, maar wil graag de ophangboel nieuw hebben.

:O:

Guido
Geregistreerd lid

Re: downpipe 2.3FPT onder 2.0 LPT?

Bericht door Guido » vr 24 feb, 2017 22:46

Downpipe met flexibel stuk moet een set zijn, dat past op je midden demper stuk in goede lengte.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 25 feb, 2017 1:53

blijkbaar heb ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld.

ik had: downpipe met kat. daarachter een pijp met flexdeel. daarachter uitlaat.

flexdeel was lek, is vervangen door een vaste pijp.

ik heb liggen:
van een MY93 9000 CD 2.3FPT: downpipe met flexdeel en kat (dat is dus ÉÉN GEHEEL)

VRAAG:
past dit onder een MY98 2.0LPT.

ik wacht af, maar reken nergens op.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 25 feb, 2017 9:40

geen antwoord op je vraag maar voor weinig heb je een nwe 100cells racekat en die past altijd.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 25 feb, 2017 10:09

Om antwoord te geven op je vraag , 1op1 past het niet want de ophangbeugels zitten op een andere plaats, dus je moeten toch gaan verbouwen en lassen om hem er netjes onder te krijgen, kwa ruimte gaat het wel maar als alleen het flexdeel lek is waarom vervang je dan niet deze, onderdeelnummer 4393583 om de prijs hoef je het niet te doen.

https://www.auto-onderdelen24.nl/oen/43 ... 0wodAboM4Q" onclick="window.open(this.href);return false;

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 25 feb, 2017 12:00

En als je het ombouwt naar de kat achterin moet je eigenlijk ook het bijbehorende hitteschild onder het voorste deel van de bodemplaat monteren. Alhoewel ik een tijd heb rondgereden met achtergeplaatste kat zonder dat hitteschild, geen probleem mee gehad. Maar met 200+ per uur kan dat anders worden natuurlijk. Ik heb origineel de kat ook voorin, maar het andere systeem ging er zo onder, ophangbeugels zaten al op de bodemplaat (MY96 CS). Misschien dat dat per MY of met de CD anders is.

Flexplijp vervangen door een vaste pijp lijkt me geen goed plan, motor kantelt bij optrekken/afremmen en die beweging moet ergens heen kunnen. Dikke kans dat er nu ergens iets gaan afscheuren binnenkort. Merk je vanzelf :mrgreen:

Plaats reactie