Waar zijn de echte oude 9000's?
-
Christiaan94
- Donateur

- Berichten: 2715
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Waar zijn de echte oude 9000's?
Ik zag hier in Parijs een 86'er 9000 en realiseerde me dat ik nog nooit een 84'er of een 85'er heb gezien. Allemaal op de schroothoop of gewoon toeval? Zijn er verder nog leden in het bezit van een vroege 9k?
Groeten uit (een Saabloos) Parijs!
Chris
Groeten uit (een Saabloos) Parijs!
Chris
-
teun s
- Geregistreerd lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 16:54
- Regio: - kies een regio
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Hoi plaats (gemeente) genoot.
Wel een 96-er 9K aan de Terwoldseweg in Twello.
Groeten Teun
Wel een 96-er 9K aan de Terwoldseweg in Twello.
Groeten Teun
-
odin1899
- Donateur

- Berichten: 3860
- Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Jungleman heeft een CC. Veel zullen al gesloopt zijn vanwege roest?
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev - VW Polo - Lexus UX
Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)
Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)
-
sb129h
- Donateur (2x)

- Berichten: 4600
- Lid geworden op: wo 08 dec, 2004 21:48
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Roest, incourant, te duur in vaste lasten / onderhoud / verbruik, ...
Maar het rijdt als een vorst.
Maar het rijdt als een vorst.
900cv 2.1i 1991 + 9000cs 2.3t 1997
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8221
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
ik denk dat een '84-er 9000 als MY85 is geïntroduceerd. een MY84 9000 moet je met een vergrootglas zoeken, denk ik.
merk ik hier overigens een spontane interesse-opleving voor de 9000?
de (op het forum) oudst bekende 9000 is een quarts-roze 9000 turbo met rondom-spoiler en boudoir-waardig bordeaux stoffen interieur uit 1985 (want: geen pinkers op het zijscherm, zie laatste foto):





heerlijk, zo'n ouwe kentekenplaat
overigens vind ik het verbruik nog wel meevallen. ik rijd met mijn 2.0i-tje 1 op 12,5 gemiddeld, en da's met voornamelijk stadsverkeer. overigens zie ik in Huizen (NH) nog wel eens een CC met zalmneus rondrijden (XP-83-RT)
merk ik hier overigens een spontane interesse-opleving voor de 9000?
de (op het forum) oudst bekende 9000 is een quarts-roze 9000 turbo met rondom-spoiler en boudoir-waardig bordeaux stoffen interieur uit 1985 (want: geen pinkers op het zijscherm, zie laatste foto):





heerlijk, zo'n ouwe kentekenplaat
overigens vind ik het verbruik nog wel meevallen. ik rijd met mijn 2.0i-tje 1 op 12,5 gemiddeld, en da's met voornamelijk stadsverkeer. overigens zie ik in Huizen (NH) nog wel eens een CC met zalmneus rondrijden (XP-83-RT)
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
-
TIPO4
- Geregistreerd lid
- Berichten: 370
- Lid geworden op: wo 30 dec, 2009 20:03
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
NP-32-PP blijft een plaatje...
Mijn oudste is iets jonger en staat van de oude dag te genieten(?) in de stalling.
Dan hebben we het over een CC T16 net van MY86 (oktober 1985, dus al wel de pinkertjes en geen rondom spoilert meer)
Die oude CC's willen graag roesten en zijn voor mijn gevoel nog wat impopulairder geweest dan de latere CS-en. Eerlijk gezegd heeft juist de CC me toch iets beter kunnen bekoren met zijn nuchtere Guigiaro lijnen dan de latere CS die ergens imho wat gekunstelder overkomt. Maar de verkopen van de CS zijn overall beter geweest en in de CC tijd was alleen een 900 classic een 'echte' SAAB en dus sneller in handen van echte liefhebbers dan de 9000. Ik geloof zeker dat de CC verhoudingsgewijs wat meer in handen is geweest van lieden die met het model niks hadden maar gewoon een grote auto zochten met lage aanschafprijs en het ding bij een te dure APK linea recta op de sloop hebben gekwakt. Helaas maar het zij zo.
Mijn oudste is iets jonger en staat van de oude dag te genieten(?) in de stalling.
Dan hebben we het over een CC T16 net van MY86 (oktober 1985, dus al wel de pinkertjes en geen rondom spoilert meer)
Die oude CC's willen graag roesten en zijn voor mijn gevoel nog wat impopulairder geweest dan de latere CS-en. Eerlijk gezegd heeft juist de CC me toch iets beter kunnen bekoren met zijn nuchtere Guigiaro lijnen dan de latere CS die ergens imho wat gekunstelder overkomt. Maar de verkopen van de CS zijn overall beter geweest en in de CC tijd was alleen een 900 classic een 'echte' SAAB en dus sneller in handen van echte liefhebbers dan de 9000. Ik geloof zeker dat de CC verhoudingsgewijs wat meer in handen is geweest van lieden die met het model niks hadden maar gewoon een grote auto zochten met lage aanschafprijs en het ding bij een te dure APK linea recta op de sloop hebben gekwakt. Helaas maar het zij zo.
SAAB 9000 T16 1985 slate blue (geschorst)
SAAB 9000 T16 aut 1987 rosequartz
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8221
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
de eerste modeljaren hadden inderdaad last van inferieure kwaliteit staal. zo roesten de voorportieren ter hoogte van de scharnieren (aan de buitenkant van het portier, welteverstaan) en achter de achterwielen is het meestal ook niet erg pluis. verder scheelt het als je je 9000 uit België haalt, aangezien de Belgische importeur Beherman elke Saab standaard voorzag van een Waxoyl-behandeling.
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
-
Thom
- Donateur

- Berichten: 4584
- Lid geworden op: wo 31 dec, 2003 1:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
hier in de buurt rijdt een 9000T in de kleur wit parelmoer rond, met LPI en een rood lederen interieur. Deze auto heb ik zelf in gereden en goed een jaar geleden verkocht. Ik zie hem af en toe terug voor onderhoud. Is ook model 1985. Als het interessant is kan ik wel eens kijken welke maand.
saabworld.nl - alles voor uw Saab
99 2.1-16 LPG 747.500 km • 99T1 cc 23.500 US miles
99T16cc '74 met T5, LPG en Toppola • 99T16cc airflow '74 • 99 Finlandia '77 • 99 2.1 T16 Solstad '77 LPG • 99 GLE '76 5259 km • 9000 2.3T Solstad 1996 • 900 cabrio '86 • 9000 Aero '97 G3 • Sonett '73
99 2.1-16 LPG 747.500 km • 99T1 cc 23.500 US miles
99T16cc '74 met T5, LPG en Toppola • 99T16cc airflow '74 • 99 Finlandia '77 • 99 2.1 T16 Solstad '77 LPG • 99 GLE '76 5259 km • 9000 2.3T Solstad 1996 • 900 cabrio '86 • 9000 Aero '97 G3 • Sonett '73
-
Christiaan94
- Donateur

- Berichten: 2715
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Dank voor de snelle reacties! Ja, een 9000 blijf ik een heerlijke (ondergewaardeerde) auto vinden. Als de oldtimerregeling een beetje goed blijft hoop ik een nette 87'er te kunnen kopen in de buurt hier. Een 96 is voor dagelijks gebruik niet alles en m'n vader blijft een 9k ook prachtig vinden.
Die NP 9000 is echt een plaatje! Mooi dat zulke er nog zijn.
@teun woon in de Twello? Anders kom ik wel eens buurten met de 96! Leuk dat er saabliefhebbers zo dichtbij wonen! Kan ik eens een mooie 9k van dichtbij aanschouwen
Die NP 9000 is echt een plaatje! Mooi dat zulke er nog zijn.
@teun woon in de Twello? Anders kom ik wel eens buurten met de 96! Leuk dat er saabliefhebbers zo dichtbij wonen! Kan ik eens een mooie 9k van dichtbij aanschouwen
-
timo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: za 19 nov, 2005 12:36
- Regio: - kies een regio
Sv: Waar zijn de echte oude 9000's?
Ik heb een oude 9000, een vroege, van april '85. Is een zweedse, woon in zweden, maar gaat binnenkort wel in de verkoop.


Veel vroeger zijn ze er bijna niet. Ik vraag me af of dat ze niet pas in 85 in de verkoop zijn gekomen. Ik weet nog wel een 9000 uit 84 maar dat is een speciale.


Veel vroeger zijn ze er bijna niet. Ik vraag me af of dat ze niet pas in 85 in de verkoop zijn gekomen. Ik weet nog wel een 9000 uit 84 maar dat is een speciale.
Saab 96 '77, 1700 v4, Rood
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8221
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
oei! da's een mooie...
denk dat ze in 1984 op de autobeurzen hebben gestaan als MY85. uitlevering zal dan wel in 1985 begonnen zijn.
denk dat ze in 1984 op de autobeurzen hebben gestaan als MY85. uitlevering zal dan wel in 1985 begonnen zijn.
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
-
Christiaan94
- Donateur

- Berichten: 2715
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Oe das een nette! Als je hem verkoopt kan je me een seintje geven 
-
thomkins
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: za 03 dec, 2005 17:54
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Ik heb nog een MY 1986, in nederland gekentekend in 1987 , nb van eerste eigenaar in opnerkelijk goede staat met niet alteveel kms.Omdat ik teveel auto s heb, staat hij in de verkoop via Saab Service Ommen.Mooie uitvoering met oa donker rood leer en veel hout.Echt een liefhebbers auto.
-
TIPO4
- Geregistreerd lid
- Berichten: 370
- Lid geworden op: wo 30 dec, 2009 20:03
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
Pfoehee nog een rosequartz beauty! Ook met boudoir interieur?
In NL is de 9000 officieel op de RAI geïntroduceerd in 1985, in februari dus. Volgens mij heb ik het intro foldertje nog ergens liggen, kan ook worden gedownload van de website van Audiweek. Ik ga er van uit dat de dealers toen hun demo's al binnen hadden (alhoewel auto Dekker in Spijkenisse hem toch mooi niet had staan, nou ja de twee verblindend Indisk Gule 96's op zijn terrein maakten weer veel goed) en dat dat de vroegst geleverde 9000's in Nederland zullen zijn geweest. Die 9000 van de Autovisie test (LZ-85-VJ) is vermoedelijk eind december 1984/begin januari 1985 op kenteken gegaan en lijkt me een onderdeel van die eerste levering, of daar nog wat van rondrijdt in NL? Geen idee maar vrees het ergste.
In NL is de 9000 officieel op de RAI geïntroduceerd in 1985, in februari dus. Volgens mij heb ik het intro foldertje nog ergens liggen, kan ook worden gedownload van de website van Audiweek. Ik ga er van uit dat de dealers toen hun demo's al binnen hadden (alhoewel auto Dekker in Spijkenisse hem toch mooi niet had staan, nou ja de twee verblindend Indisk Gule 96's op zijn terrein maakten weer veel goed) en dat dat de vroegst geleverde 9000's in Nederland zullen zijn geweest. Die 9000 van de Autovisie test (LZ-85-VJ) is vermoedelijk eind december 1984/begin januari 1985 op kenteken gegaan en lijkt me een onderdeel van die eerste levering, of daar nog wat van rondrijdt in NL? Geen idee maar vrees het ergste.
SAAB 9000 T16 1985 slate blue (geschorst)
SAAB 9000 T16 aut 1987 rosequartz
-
verde900
- Donateur

- Berichten: 15481
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
in lapland ooit een 9000 getroffen met 1984 in de ramen, die was van SAAB AB
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..