Uitschakelen ABS
-
Alfriedel
- Geregistreerd lid
Uitschakelen ABS
Beste forumleden, kun je op een eenvoudige manier je ABS uitschakelen?
Ik heb af en toe een storing dan grijpt als het ware de ABS in als ik zachtjes rem, een rot gevoel trillende pedaal,en gaat het lampje branden maar....alleen af en toe dus meestal niet. Nu ga ik op vakantie naar Frankrijk (niet naar de sneeuw) en wil ik de ABS uitschakelen want mijn vrouw rijdt er ook in en schrikt van het effect. Kan ik gewoon de zekering eruit halen? Ga ik na de vakantie wel uit laten lezen.
Groeten,Alfriedel.
Ik heb af en toe een storing dan grijpt als het ware de ABS in als ik zachtjes rem, een rot gevoel trillende pedaal,en gaat het lampje branden maar....alleen af en toe dus meestal niet. Nu ga ik op vakantie naar Frankrijk (niet naar de sneeuw) en wil ik de ABS uitschakelen want mijn vrouw rijdt er ook in en schrikt van het effect. Kan ik gewoon de zekering eruit halen? Ga ik na de vakantie wel uit laten lezen.
Groeten,Alfriedel.
-
9000-95
- Donateur

Re: Uitschakelen ABS
Ik heb hetzelfde gehad tijdje terug, vond mijn vriendin ook niet zo fijn dus ik heb de abs toen ook tijdelijk platgelegd tot ik tijd had het te fixen. Ik heb dat gedaan door de stekker van een vd achtersensoren los te trekken maar wellicht is de zekering simpeler (als er verder niks anders op zit)
Die stekkers van de achtersensoren zijn te vinden als je de achterbank naar voren klapt, dan zie je een soort piepschuimen dekseltje in de vloer zitten. Daaronder moet je wezen.
Probleem was overigens een draadbreuk in een vd voorste sensoren en omdat de sensor zelf goed was en niet van plan was los te komen zonder serieus hak en breekwerk heb ik er een nieuwe kabel aan gezet, alles werkt weer prima nu.
Die stekkers van de achtersensoren zijn te vinden als je de achterbank naar voren klapt, dan zie je een soort piepschuimen dekseltje in de vloer zitten. Daaronder moet je wezen.
Probleem was overigens een draadbreuk in een vd voorste sensoren en omdat de sensor zelf goed was en niet van plan was los te komen zonder serieus hak en breekwerk heb ik er een nieuwe kabel aan gezet, alles werkt weer prima nu.
-
Alfriedel
- Geregistreerd lid
Ok,ik weet genoeg. Stekkers weet ik te zitten heb al eens een achtersensor vervangen.
Ik haal de zekering eruit.
Bedankt.
Ik haal de zekering eruit.
Bedankt.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Hoe oud is je remvloeistof?
Een van onze 9000's had ook kuren met de ABS-pomp, rem licht aanraken en je stond met een hoop tumult stil; remvloeistof laten vervangen (door de dealer, zo gepiept en kostte niet zo gek veel, 5 of 6 tientjes inclusief alles) en het was over.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jouw auto dé oplossing is natuurlijk, maar misschien de moeite van het proberen waard.
Heb je misschien weer je ABS, verse remvloeistof en een veiliger auto, dat is altijd wel leuk op vakantie... in Frankrijk...
Een van onze 9000's had ook kuren met de ABS-pomp, rem licht aanraken en je stond met een hoop tumult stil; remvloeistof laten vervangen (door de dealer, zo gepiept en kostte niet zo gek veel, 5 of 6 tientjes inclusief alles) en het was over.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jouw auto dé oplossing is natuurlijk, maar misschien de moeite van het proberen waard.
Heb je misschien weer je ABS, verse remvloeistof en een veiliger auto, dat is altijd wel leuk op vakantie... in Frankrijk...
-
Alfriedel
- Geregistreerd lid
Remvloeistof vervang ik elke twee jaar en ook in de koppeling ik heb er een apparaat voor (gemaakt) waarmee ik de hoofdremcilinder onder druk zet en kan dan alles simpel aftappen.
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Alweer een typische 9000-kwaal dus.
Die van mij moet natuurllijk ook weer mee doen...
Zachtjes remmen, tik-tik-tik van de ABS dus, lampje aan, lampje uit.
Brandt het lampje niet en trap je hem opzettelijk in de ABS of je remt gewoon, werkt alles normaal.
Zal de zekering er ook maar uittrekken dan. Wordt wel gemaakt hoor...
Die van mij moet natuurllijk ook weer mee doen...
Zachtjes remmen, tik-tik-tik van de ABS dus, lampje aan, lampje uit.
Brandt het lampje niet en trap je hem opzettelijk in de ABS of je remt gewoon, werkt alles normaal.
Zal de zekering er ook maar uittrekken dan. Wordt wel gemaakt hoor...
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Het is kennelijk epidemisch (ja, de mijne ook) Heeft het misschien iets met de opwarming van de aarde te maken? Dag voor ik met vakantie ga... Mijn vrienden van de ANWB gebeld (22.00 uur, staan half uur later op de stoep!), constateert beste man gescheurde ashoes rechtsvoor! Als de 9000 zelf niet had gewaarschuwd had ik met 't hele gezin geheid die nacht langs een Franse autoroute gestaan met een kapotte aandrijving (wat zijn het toch goede auto's!
) Volgende dag nieuwe ashoes laten plaatsen bleek helaas niet de oorzaak van de ABS-storing, dus daar moet ik nog wat aan doen...
-
innodirk
- Geregistreerd lid
Hallo ,
Hoe is het nu met deze storing ? Mijn 90000 heeft zelfde kwaal. Af en toe lampje aan en dan weer uit. In een kabelbreuk geloof ik niet 1-2-3 want als ik het contact meerdere keren aan en uit zet , gaat het lampje soms ook uit. Wel heb ik de laatste tijd er bij gekregen dat de ABS inkomt (pedaal omhoog en veel gekreun en slecht remmen) bij zachtjes remmen en lage snelheid. Gek genoeg als het lampje uit uit is. Bij de ABS relais unit zitten ook de zekeringen , maar welke moet ik er uit halen ? Er zijn er 4. Ik wil hem binnenkort door de APK krijgen, desnoods zonder ABS (geef ik niet veel om), maar volgens mij helpt het verwijderen van een zekering niet het lampje te laten doven. Kortom wat zijn de beste stappen ?
Groeten
Hoe is het nu met deze storing ? Mijn 90000 heeft zelfde kwaal. Af en toe lampje aan en dan weer uit. In een kabelbreuk geloof ik niet 1-2-3 want als ik het contact meerdere keren aan en uit zet , gaat het lampje soms ook uit. Wel heb ik de laatste tijd er bij gekregen dat de ABS inkomt (pedaal omhoog en veel gekreun en slecht remmen) bij zachtjes remmen en lage snelheid. Gek genoeg als het lampje uit uit is. Bij de ABS relais unit zitten ook de zekeringen , maar welke moet ik er uit halen ? Er zijn er 4. Ik wil hem binnenkort door de APK krijgen, desnoods zonder ABS (geef ik niet veel om), maar volgens mij helpt het verwijderen van een zekering niet het lampje te laten doven. Kortom wat zijn de beste stappen ?
Groeten
-
9000-95
- Donateur

inkomen abs bij lage snelheid is of een vuile sensor of een slecht contactje ergens of (meestal) toch echt een kabelbreuk. Je kan de zekering er wel uittrekken, maar daarmee ga je niet door de apk komen. De regel is dacht ik niet dat je lampje uit moet gaan, maar dat er abs op je auto zit en het dus ook moet werken. Repareren dus. Wil je weten waar het probleem zit dan is uitlezen de enige optie (tech2 nodig). MAar met wat doe-het zelven kom je ook een heel eind. Gebruik de zoekfunctie even, is al erg veel over geschreven.
-
Sebastiaan01
- Geregistreerd lid
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Saab 9-3 en zou ook graag de ABS willen uitzetten. Maar kan iemand mij vertellen welke zekering ik moet hebben?joy schreef: ↑do 21 jul, 2011 11:47als je de zekering verwijderd geeft dat geen probleem.
Alvast dank.
-
Sebastiaan01
- Geregistreerd lid
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Saab 9-3 en zou ook graag de ABS willen uitzetten. Maar kan iemand mij vertellen welke zekering ik moet hebben?
Alvast dank
Alvast dank
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Er zit op de rembekrachtiger een sensor die nog wel eens wil klieren zekering doosjes bij de motor weghalen zie je hem net zitten, rond ding, wat klieren met de kabels wil het probleem nog wel eens verhelpen, Saab Amerika had een terugroepactie, stekkers reinigen en van krimpkous voorzien. Zodat er geen water/vocht meer bij kan