Afgelopen weekeind bezig geweest met de koppeling wisselen.
Ik snap nu wat er bedoelt word met, het subframe scharniert.
De oude koppeling
En die was wel goed 'op'.
wat er nu vervangen is:
-Koppeling (240mm)
-koppelingscylinder
-krukaskeerring
-aandrijfaskeerring bijrijderskand
-schakelstangkeerring
-Draagarmrubbers (achterste voor PU, voorste de gewone)
-stabi rubbers
-koppelstange van de stabi
-versnellingsbak steun/rubber
Helaas is de montage niet helemaal zo verlopen als gehoopt/verwacht. bij het terugplaatsen van de bak. (na veel "gepruts", en toch aardig wat woorden die ik hier maar niet herhaal, zat de bak er einderlijk een keer op. Spline van de koppeling zat er in, en van de aandrijfas achter ook.
Toen begonnen met te boutjes de bak er verder op te draaien. (zodat de koppeling een keer bedient kan worden, en het hele spul zich kan 'zetten' was het idee.
nouja,.. dat was dus een slecht idee. Blijkbaar heeft de tussen as besloten om zich vast te schranken in de 2 splines (had hem iets van het losse lager af geschoven, zodat deze zowel aan de bak kant, alsook aan e lager kant in elkaar zat. Beetje op spanning draaien, dan met de bak en het vliegwiel draaien etc, zodat die er in gaat. Dit leek ook best mooi te werken, tot.. op de laatste centimeter, is dus zowel de carterpan (dat ook naar de bak toe.) alsook de lagerhouder van de achterste motorsteun afgebroken.
Toch iets te onbenullig geweest denk ik.
Nu moet ik een andere carterpan en motorsteun opscharrelen. die nog weer monteren, dan is de auto weer mobiel.
Verder ben ik achter de modderkuipen voor nog 2 gaatjes tegen gekomen. Hier zal ook meteen even de rottigheidweg worden geslepen, nieuwe plaatjes in lassen, en weer conserveren.
Jammer van de tegenslag.. mja, eigen schuld dikke bult. Had maar iets beter moeten kijken.
wat wel positief is, de koppeling werkt al wel.