Tripcomputer kan je ook omzetten naar km,s per uur, anders wordt het zo lastig omrekenen miles per galon.met de Anni rijd ik over het algemeen zo rond de 30mpg.
1 op 14
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: 1 op 14
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
30mpg is ongeveer 48km op ongeveer 3,5 liter. ik kwam een paar jaar geleden op een retourtje Normandië uit op 1:12 met Euro95E10. was wel lachen met berekenen: 1500 mijl op X-aantal liters 
-
odin1899
- Donateur

Bedoel je dat je een T7 ECU in je 9000 hebt hangen? Of slechts een T5 ECU omgesoldeerd om een T7 APC klep te gebruiken? Als je een T7 ECU hebt...Biopower programmaatje d'r in en lekker ethanol tanken in Zweden!Christiaan94 schreef:... Ook LPT met ombouw van t5 naar t7 door DionHPT. Daardoor betere ontstekingsmap, die moderner is. En ook nog eens van 150 naar 230 pk
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Mij even een pbtje sturenJesterV2 schreef:Ik heb geen fluwelen voetje hoor, gewoon 120 over de snelweg!
Zeg dat tunen bij dionHPT, wat kost dat?
Kan hem ook speciaal aanpassen voor gebruik op gas waardoor hij daar ook weer zuiniger op wordt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
van Sprundel
- Geregistreerd lid
Hoi,
Bij normaal rijden kom ik uit op ongeveer 1 ; 10 (LPG) op 80 km. wegen
Bij snelweg rijden ongeveer 1 ; 8.5 ( LPG)
Dus ongeveer gemiddeld 1; 9 .
Maar loopt op benzine , tot mijn ergernis , soms wel 5 km voordat ie naar LPG overschakelt. Maar 500 meter doet ook mee. Is dit normaal ? Is een oplossing bekend ??
En mijn Cheque Engine indicatie is eindelijk uit. Toch maar (gebruikte) Lambda Sonde vervangen.
Ben benieuwd of er verbruiksverschillen zijn.
Bij normaal rijden kom ik uit op ongeveer 1 ; 10 (LPG) op 80 km. wegen
Bij snelweg rijden ongeveer 1 ; 8.5 ( LPG)
Dus ongeveer gemiddeld 1; 9 .
Maar loopt op benzine , tot mijn ergernis , soms wel 5 km voordat ie naar LPG overschakelt. Maar 500 meter doet ook mee. Is dit normaal ? Is een oplossing bekend ??
En mijn Cheque Engine indicatie is eindelijk uit. Toch maar (gebruikte) Lambda Sonde vervangen.
Ben benieuwd of er verbruiksverschillen zijn.
-
gertram
- Donateur (3x)

5 km op benzine voor overschakelen is wel erg veel. De mijne (Koltec-Necam) schakelt altijd binnen de minuut maar wel op temperatuur. Bij start met lauwe motor en vervolgens rijden met lage toeren net te snel, dan bokt de motor verschrikkelijk. Op te lossen door even 1 kilometer handmatig om te zetten naar benzine.
Wat voor gasinstallie heb je? Vialle LPI schijnt moeilijk aan te passen te zijn.
Wat voor gasinstallie heb je? Vialle LPI schijnt moeilijk aan te passen te zijn.
-
Christiaan94
- Donateur

Het tweede. Helaas, anders was ethanol tanken wel een optie geweest. Kan nu ook, maar dan moet de complete software omgezet worden naar ethanol, dus tussendoor benzine tanken is dan niet meer mogelijk. Vorig jaar kortstondig in de 9-5 V6 gehad toen ik in Zweden zat, maar wegens de lage benzine prijzen gewoon weer een benzine ECU erin geknoopt.odin1899 schreef:Bedoel je dat je een T7 ECU in je 9000 hebt hangen? Of slechts een T5 ECU omgesoldeerd om een T7 APC klep te gebruiken? Als je een T7 ECU hebt...Biopower programmaatje d'r in en lekker ethanol tanken in Zweden!Christiaan94 schreef:... Ook LPT met ombouw van t5 naar t7 door DionHPT. Daardoor betere ontstekingsmap, die moderner is. En ook nog eens van 150 naar 230 pk
-
9000-95
- Donateur

Een g3 installatie schakelt pas over als er aan een aantal voorwaarden is voldaan. Welke precies hangt af van de installatie en de programmering ervan. Meestal is er een minimum koelwater temperatuur nodig, en moet er een minimum tijd na start verstreken zijn die ook weer temperatuur afhankelijk is. Soms moet ook het lambdasignaal een aantal keer gependeld hebben. En uiteraard mogen er geen foutcodes zijn. De lpg boer kan dit soms aanpassen voor je, alleen vialle is inderdaad helaas weinig toegankelijk meestal.van Sprundel schreef:Maar loopt op benzine , tot mijn ergernis , soms wel 5 km voordat ie naar LPG overschakelt. Maar 500 meter doet ook mee. Is dit normaal ? Is een oplossing bekend ??
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
de LPG installatie die ik indertijd in mijn 9-3i had, schakelde al over voordat ik van het parkeerterrein af was, een afstand van nog geen 100 meter...
-
Ray99
- Donateur (3x)

Ik heb mijn 9000 CS lpt met stage 1 van 150 --> 225 PK nu zo'n 5½ jaar en er ondertussen 96.861 km ermee gereden en 7.379 l benzine erin gestopt. Hoofdzakelijk E10. 7,62 l/100km is dat gemiddeld en dus een verbruik van 1:13,13. Daar tussendoor zitten echt wel momenten dat ik 1:14 heb weten te halen, maar dan moet ik toch wel in alle rust flink wat snelwegkilometers vreten. Stadsritten zijn natuurlijk killing.
Met mijn andere standaard uitvoering haalde ik in 18.784 km en 1.412 liter benzine later, een verbruik van 1:13,3
Dus of ik speel iets meer met die stage 1
of het maakt amper uit qua verbruik. Al met al geen verkeerd verbruik voor zo'n zware voiture.
Met mijn andere standaard uitvoering haalde ik in 18.784 km en 1.412 liter benzine later, een verbruik van 1:13,3
Dus of ik speel iets meer met die stage 1
-
brinky
- Donateur

Of iemand tankt zo nu en dan stiekem wat benzine in je tank... zonder dat je de bonnetjes opneemt in de administratie...

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ik tuf met de Aero 1 op 10 gemiddeld met heel veel stadsverkeer en korte stukjes. Vind ik verdraait netjes voor zo'n grote sloep met dito vermogen.