Hirsch performance upgrade
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Hirsch performance upgrade
Misschien al ergens gepost, maar bij deze de upgrade voor de 160pk TiD
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... G270004200
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... G270004200
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
Re: Hirsch performance upgrade
Voor mijn motor is t "COMING SOON"
-
portengen
- Geregistreerd lid
1300 Euro. Wel duur voor een software upgrade-je, eigenlijk. Kun je ook de legale versies van Photoshop5 en MS Office voor kopen
-
Champers
- Geregistreerd lid
Denk dat ik ga wachten op nieuwere all-TTiD motoren zoals in de 9-3 en dan daar de Hirsch-upgrade op.
Of je nu een 9-3 TTiD 160PK of 180PK koopt, na een Hirsch update zitten beiden identiek op 200PK - zoiets zie ik wel zitten in de 9-5NG.
Ergens schieten ze hiermee zichzelf ook wel een beetje in de voet, waarom zou je nu nog een 180PK kopen ?
Tenzij je per sé een Aero TTiD wil natuurlijk.
Of je nu een 9-3 TTiD 160PK of 180PK koopt, na een Hirsch update zitten beiden identiek op 200PK - zoiets zie ik wel zitten in de 9-5NG.
Ergens schieten ze hiermee zichzelf ook wel een beetje in de voet, waarom zou je nu nog een 180PK kopen ?
-
millerman
- Donateur (3x)

Heeft die 180pk variant geen grotere remmen?
-
Champers
- Geregistreerd lid
Volgens de .be Configurator voor de 9-3 zijn de remschijven van de 160 en 180PK 9-3 even groot, maar heeft de 160PK enkel vooraan geventileerde schijven waar de 180PK dit ook achteraan heeft.
Dit lijkt mij persoonlijk nog niet zo'n probleem te zijn, maar zelfs vrij gemakkelijk "fixbaar"
Dit lijkt mij persoonlijk nog niet zo'n probleem te zijn, maar zelfs vrij gemakkelijk "fixbaar"
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik moest er aan denken vanwege dit bericht. Maar zo te zien gaat het alleen om de 130pk variant die geen grotere upgrade krijgt vanwege de remmen. Eigenlijk is het niet veel anders dan de 1.8t en 2.0t in de 9-3SS en de 2.3T en Aero in de 9-5.
-
Champers
- Geregistreerd lid
Maf !
Kunnen ze dan niet gewoon een software + brake kit uitbrengen ?
Blijft me anders wel verbazen dat de 130, 160 & 180PK blokken mechanisch identiek zouden zijn.
Maar dit begint hier off-topic te geraken
Kunnen ze dan niet gewoon een software + brake kit uitbrengen ?
Blijft me anders wel verbazen dat de 130, 160 & 180PK blokken mechanisch identiek zouden zijn.
Maar dit begint hier off-topic te geraken
-
portengen
- Geregistreerd lid
Volgens mij zit er geen 130 en 180pk motor in de 9-5NG.
-
AlexJ
- Donateur

benzine wel, 1.4t zou 180pk hebben als ik me niet vergis
-
millerman
- Donateur (3x)

Het was dan ook even een zijstapje naar de 9-3.
-
Mikey
- Lid van verdienste
1.6T bedoel je.... alleen als handbak met 180 pk..AlexJ schreef:benzine wel, 1.4t zou 180pk hebben als ik me niet vergis
-
AlexJ
- Donateur

[]Inderdaad, geen idee waarom daar 1.4 staat... 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Dat valt nog iets tegen, andere stalen schutplaten, grotere 292 mm geventileerde schijven en andere remcylinders/klauwen. Dus een kompleet achtersetje van een Aero of eventueel V6 versie er op.Champers schreef:Volgens de .be Configurator voor de 9-3 zijn de remschijven van de 160 en 180PK 9-3 even groot, maar heeft de 160PK enkel vooraan geventileerde schijven waar de 180PK dit ook achteraan heeft.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Omdat de Aero TTiD boven de 180 PK te chippen is, natuurlijk. Bij de 9-3 krijg je er 20 PK meer voor, en een 30 extra Nm. De 9-5 zal wel volgenChampers schreef:Ergens schieten ze hiermee zichzelf ook wel een beetje in de voet, waarom zou je nu nog een 180PK kopen ?
Overigens heeft de Aero ook wel een iets andere vering, en vaak ook andere schijfremmen. Als je die toevoegt aan je configuratie, kom je een heel eind duurder uit dan die 1.300 euro.