Nieuw motor en Turbo Saab 9-5NG-veelvoorkomend?
-
Matsoe93Coupe
- Geregistreerd lid
Nieuw motor en Turbo Saab 9-5NG-veelvoorkomend?
Goedemiddag,
Ik ben nieuw op het forum. Ik ben René en eigenaar van een Saab93 Coupe SE uit 2002 Eén van de laatste coupé's
Deze is door de voorganger van Dion getuned naar 235Pk en heeft zijn gebruikelijke aandachtspunten.
Wat mij opvalt als ik het aanbod van de Saab 95 NG een beetje volg op marktplaats, dat is dat er relatief vaak er ééntje wordt aangeboden met een nieuwe motor, dat geldt zowel voor de 2.8 versies als de 2.0 turbo
Hoe kan dat? Wat zorgt ervoor dat dit naar mijn gevoel veel voorkomt???
Alvast bedankt voor julie inzichten op dit stuk.
Groet,
René
Ik ben nieuw op het forum. Ik ben René en eigenaar van een Saab93 Coupe SE uit 2002 Eén van de laatste coupé's
Deze is door de voorganger van Dion getuned naar 235Pk en heeft zijn gebruikelijke aandachtspunten.
Wat mij opvalt als ik het aanbod van de Saab 95 NG een beetje volg op marktplaats, dat is dat er relatief vaak er ééntje wordt aangeboden met een nieuwe motor, dat geldt zowel voor de 2.8 versies als de 2.0 turbo
Hoe kan dat? Wat zorgt ervoor dat dit naar mijn gevoel veel voorkomt???
Alvast bedankt voor julie inzichten op dit stuk.
Groet,
René
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Nieuw motor en Turbo Saab 9-5NG-veelvoorkomend?
een beetje giswerk maar de T7 heeft tijdig onderhoud (oliewissels oa) nodig en
dat blijft nogal eens achterwege.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Scheelt dat die niet in de 9-5NG zit dan!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Lees de vraag nog eens goed.....ReinO schreef: ↑ma 26 sep, 2022 16:33een beetje giswerk maar de T7 heeft tijdig onderhoud (oliewissels oa) nodig en
@Matsoe: ik denk dat deze eerdere reactie wel een goed beeld geeft:
viewtopic.php?t=164623#p1808741
-
werli
- Donateur (2x)

heey
het vervangen van de distributie bij een 2,8 is overwegend duurder dan vervangen van een compleet nieuw blok
mvg werner
het vervangen van de distributie bij een 2,8 is overwegend duurder dan vervangen van een compleet nieuw blok
mvg werner
-
ReinO
- Donateur (2x)

dacht dat het een fout was van tsLees de vraag nog eens goed.....
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Komt zoals Werner zegt omdat zo lang er nog nieuwe motoren waren (zijn nu zo goed als op, hier en daar zwerft nog wat) het bij grote reparaties al gauw goedkoper of even duur was een nieuwe motor te plaatsen, waarbij dan alles vers is. En het scheelt in sommige gevallen nog aanzienlijk arbeid ook. Inmiddels liggen de blokken niet meer voor het oprapen (T7 trouwens ook al ruime tijd niet meer) en zal je meer revisies gaan zien in de toekomst. Heerlijk werk gelukkig 
-
Design_Driven
- Geregistreerd lid
Als je de 2.0 diesel bedoelt, dan is het waarschijnlijk de krukas fgeweest die kapot gegaan is. Bij de 2.0 diesel (tid en ttid) komt het wel eens voor dat de O-ring van de oliepomp de geest geeft met schade aan de motor tot gevolg. Zoek maar eens bij Opel/Vauxhall fora op de 2.0 cdci. Tijdig vervangen van die keerkring voorkomt dit maar is wel een werkje heb ik begrepen. Ik heb zelf de ttid en plan dit volgend jaar als preventief onderhoud.
Van de benzine versies weet ik het niet. De mogelijke andere rede is dat de onderdelen erg gewild zijn dus er worden regelmatig bijvoorbeeld kapotte 9-5's uit Engeland gehaald om in onderdelen te verkopen in de EU is me opgevallen bij mijn zoektocht naar een LED bar.
Van de benzine versies weet ik het niet. De mogelijke andere rede is dat de onderdelen erg gewild zijn dus er worden regelmatig bijvoorbeeld kapotte 9-5's uit Engeland gehaald om in onderdelen te verkopen in de EU is me opgevallen bij mijn zoektocht naar een LED bar.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

bij de 2.0 turbo 4 (benzine) wil de ketting nog wel eens uitrekken. Ook dan is een compleet nieuw blok goedkoper dan repareren
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik ben vanmorgen wezen kijken naar een 9-5ng. Het is een heel basic ding met 2.0 benzine motor, handbak, linear, stoffen bekleding, geen navi. Maar slechts 157K op de klok en geen schade. De vraag is, zal de ketting bij die stand al eens zijn vervangen of waarschijnlijk niet?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ga er maar vanuit van nietJ.vandermeulen schreef: ↑za 17 jun, 2023 12:22De vraag is, zal de ketting bij die stand al eens zijn vervangen of waarschijnlijk niet?