misschien al eerder ter sprake gekomen maar toch even deze case inbrengen. Ik heb sinds kort last van condens in mijn achterlichtunits. Ook had ik condens in de LED bar. Dat laatste schijnt een typisch NG-kwaaltje te zijn maar dat er ook condens in de achterlichtunits zit zie ik minder vaak langskomen. Iemand een oplossing en/of tip? Mijn garage zegt in ieder geval aan de LEDbar weinig te kunnen doen.......
condens in achterlichtunits
-
Haida
- Donateur

condens in achterlichtunits
Beste forummers,
misschien al eerder ter sprake gekomen maar toch even deze case inbrengen. Ik heb sinds kort last van condens in mijn achterlichtunits. Ook had ik condens in de LED bar. Dat laatste schijnt een typisch NG-kwaaltje te zijn maar dat er ook condens in de achterlichtunits zit zie ik minder vaak langskomen. Iemand een oplossing en/of tip? Mijn garage zegt in ieder geval aan de LEDbar weinig te kunnen doen.......
-
shearwater
- In memoriam †
Re: condens in achterlichtunits
De kwestie is dat er in de lampunits ventilatieopeningen zitten. Bij een hoge luchtvochtigheid buiten is dat ook het geval in de unit. Als dan de buitentemperatuur lager is dan binnen kan het aanwezige vocht in lucht op de binnenzijde neerslaan. Er is niet veel aan te doen. Dichtmaken is hier als optie wel eens voorbijgekomen, maar hermetisch afsluiten is vrijwel ondoenlijk en kan ook problemen geven bij een lage luchtdruk bv bij rijden in de bergen, is hier eens uitgelegd. Het kan geen kwaad om de unit op echte lekken te controleren als er veel water in staat. Ik heb wel eens geprobeerd de units droog te blazen met een fohn en ook wel eens een dag op de verwarming gelegd met alle lapjes eruit, maar dat bood geen soelaas voor de langere termijn. Veel autos hebben er last van.
-
sabba
- Geregistreerd lid
Re: condens in achterlichtunits
herkenbaar, maar ik geloof niet dat het kwaad kan.