Addertje? --> nee, wel een Vector Exclusiv (foto's)

2010-2012
N207
Donateur
Donateur

Addertje? --> nee, wel een Vector Exclusiv (foto's)

Bericht door N207 » vr 22 mar, 2013 17:27

We zijn een beetje aan het rondkijken voor een 9-5NG en nu kom ik deze tegen: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st.

De prijs is, naar mijn idee, behoorlijk laag. Zit hier een addertje onder het gras?
Misschien zijn mensen van SF bekend met deze auto?
Ik kan overigens geen echt negatieve reviews vinden over dit bedrijf (gelukkig). Heeft iemand ervaringen?

2e update: zie vanaf 27 april...

gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Addertje?

Bericht door gudmundje » vr 22 mar, 2013 18:13

Blijkbaar gewoon weinig amateurs voor. Deze en andere blijven heel lang te koop staan. ook hier in België en aan nog lagere prijzen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 22 mar, 2013 18:29

Er is laatst een 9-3 Cab besproken in gespot die ook hier te koop stond. Als ik het goed heb ging dat om deze auto: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 09&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Europees bezien is de prijs niet extreem laag.

edit: hier het topic over de NG9-5 Estate die bij Venza stond viewtopic.php?f=39&t=128057&hilit=venza" onclick="window.open(this.href);return false;

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 22 mar, 2013 18:37

heeft ie wel een nl kenteken?

Redaero
Geregistreerd lid

Bericht door Redaero » vr 22 mar, 2013 20:45

Lijkt mij een prima auto voor een zeer schappelijke prijs, zeker met die km-stand. Zo te zien een MY 2011 (toen werd dat grote schuifdak leverbaar). Mogelijk een Zweed, omdat het een Biopower is. Nadeeltje is wat mij betreft het ontbreken van een mooi kleurendisplay in de ring van de snelheidsmeter (nu alleen groen met ouderwetse graphics), maar daar valt mee te leven. Zelf zou ik het niersteenvergruizend harde onderstel met deze 18 inch wielen en zonder DriveSense als grootste dealbraker zien, maar wellicht blijkt dat na een proefrit mee te vallen. Ik herinner me dat de onderstelafstemming verbeterd zou worden, maar weet niet of dat ook al geldt voor dit model. De prijzen zijn daar volgens mij all-in, dus met BPM. Succes!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 22 mar, 2013 21:49

Niet zo bijzonder die prijs, probeer maar eens een nieuwe HUD vooruit te vinden en fabrieksgarantie kun je ook vergeten.
Vond dat 9.5 dashboard dat al een groot stuk plastiek, is er bij de 9.5NG niet veel op vooruitgegaan :oops:
Gelukkig nog een mooi stukje hout als extra in deze Saab.
Wel aardige uitvoering, alleen die kleur, dat is meer wat voor bejaarden :lol:
Venza sleept die jonge Saab's gewoon' from all over the world " bijeen, in de VS kun je ze ook voor een appel en een ei kopen, want daar kochten Saab-dealers gewoon hele voorraden op die ze vervolgens helaas niet meer kwijt kwamen doordat Saab omviel.

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » vr 22 mar, 2013 22:07

turbopilot schreef:heeft ie wel een nl kenteken?
Goeie vraag. Zou wel eens kunnen van niet. Deze uitvoering is wel een erg aparte. Het feit dat er een groen display in het dashboard zit in combinatie met de ingebouwde GPS is zeer ongewoon. Daarnaast is volgens mij die houtfinish of een voorserie of een US spec (wat ook het zonnedak zou verklaren). Misschien gewoon Venza bellen...

Redaero
Geregistreerd lid

Bericht door Redaero » vr 22 mar, 2013 22:15

Dat plastic kun je prima met donker leer laten bekleden! Hirsch levert zoiets, maar de autobekleder kan dat ook mooi. Prijs lijkt mij niet onredelijk, zeker als je geen zin hebt in alle fuss met import. Ik heb ze voor lager nauwelijks zien staan, voor meer daarentegen in overvloed! Die HUD is irritant en heeft ook al ouderwetse graphics, dus geen punt als die ruit springt.... En de fabrieksgarantie zou toch bijna zijn verstreken, als VM het had gered.

Kortom: ga lekker kijken, zou mooi zijn als er weer een 9-5NG op de weg kwam!

@dtroll: Houtplak kon besteld worden vanaf MY2011, net als schuifdak, het staat me nog helder voor de geest toen ik mijn -nooit geleverde- Estate bestelde. US versie herken je o.a. aan de oranje knippertjes naast de koplampen, zie de 2.8 Aero die Venza voor 40k heeft staan!

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » vr 22 mar, 2013 22:25

Bedankt tot zover. Vanaf het moment dat de NG op de markt kwam begon het te kriebelen. Over de kleur valt inderdaad te twisten, maar zilver is zo gek nog niet.

@Carlsson: natuurlijk geen (fabrieks)garantie en ik besef ook dat er allerlei onzekerheden zijn als het op kapotte onderdelen aankomt. Maar we rijden geen Saab om op safe te gaan hé? Dan hadden we wel iets "dertien-in-een-dozijnachtigs" van VAG gekocht.

Binnenkort maar eens kontakt opnemen...

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 22 mar, 2013 23:48

Had Joep deze niet een tijdje terug gespot vanwege het afwijkende randje cq spoiler op het kofferdeksel? Of ben ik zwaar abuis?
Ik kan dat topic zo snel niet vinden maar dat is niet zo gek aangezien die subfora regelmatig opgeschoond worden.

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » za 23 mar, 2013 8:39

Nette prijs, nette auto
Enkel het "hout" vind ik niks

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 23 mar, 2013 12:11

Vanmorgen gebeld. De auto is al verkocht (nee, niet aan mij...).

Redaero
Geregistreerd lid

Bericht door Redaero » za 23 mar, 2013 15:52

Jammer! Volgende mooie kans dient zich ongetwijfeld snel aan, het lijkt wel alsof Mr Venza iedere week een bijna ongebruikte Saab uit de failliete boedel naar binnen rijdt.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » zo 24 mar, 2013 15:42

Laat het maar aan Carlsson om je vraag niet te beantwoorden maar om zijn zure-zult machine weer aan te zwengelen. (jankerd)

Addertje onder het gras is vaak de navi. In de advertentie wordt de navi vaak niet genoemd en soms zit er dan noord-amerikaans kaartmateriaal in. In de navi-threads in het 9-5NG forum is daarover al het nodige gediscussieerd inzake upgrades en changes. Er is nog niemand die succesvol de kaarten heeft vervangen. Deze specifieke ziet er overigens niet uit als Amerikaans, aan de richtingaanwijzers te zien.

Het onderstel met 18' velgen is overigens best te doen en naar mijn ervaringen met auto's mèt drivesense niet eens zo erg verschillend. Zou het niet niersteenvergruizend willen noemen.

Er is best wat leuk 9-5NG materiaal op het moment te koop voor rond de 30k. Je kunt ook nog even kijken waar de interessant geprijsde modellen uit de laatste faillisementsveiling opduiken. Waarschijnlijk ook weer bij Venza. Jammer dat deze al is verkocht, maar er is nog genoeg ander spul te vinden.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 24 mar, 2013 15:48

deze is allang weg bij Venza. Staan nu 2 grijze aero's en eentje in een andere kleur. Ook 3 9-3 ss cabrio's, 9-3 sport estate turbo X en wat OG 9-5's

Schijnt dat ze binnenkort 2 sportcombi's binnenkrijgen en wat 9-4x-en (meerdere)

Plaats reactie