in ieder geval de drukThe Devil's Own V4 schreef:Hoe komt zo een mededeling eigenlijk tot stand? Met andere woorden: wat voor sensor meet wat?
Service Achteras, Service AWD
-
sveba
- Donateur (3x)

Re: Service Achteras, Service AWD
-
tedk
- Geregistreerd lid
Ik zat er aan te denken inderdaad... Mijne heeft nu 37000 ongeveer gelopen en is dus wel aan verse olie toesveba schreef:samengevat ik ga onderhoud plegen zijn er meer mensen voor in?
Remvliestof moet ook nog (> 2 jaar oud) dusssss misschien in one go?
Ik heb geen brug, dus wordt een lastig verhaal om hier op mn oprit te doen
-
gfgf
- Donateur (2x)

Meestal een vergelijking tussen de draaisnelheid uitgang bak (= via de cardan de ingang koppeling/diff) en wielsensoren achter. Als dat niet klopt met de berekende waarde weet de elektronica dat de slip in het diff niet goed te regelen is. Een druksensor zal er ook wel inzitten.The Devil's Own V4 schreef:Hoe komt zo een mededeling eigenlijk tot stand? Met andere woorden: wat voor sensor meet wat?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

tedk
groet
Marius
dan hoef je niks te vrezenExcl. Xwd
groet
Marius
-
tedk
- Geregistreerd lid
Hahhaa
Het is de exclusive uitvoering... wel xwd
Het is de exclusive uitvoering... wel xwd
-
sveba
- Donateur (3x)

wellicht kunnen we een sleuteldagje organiseren het kan bij mij ik heb een brug, werkplaats en het meeste gereedschap om te kunnen sleutelen, ik heb geen pomp voor remvloeistof en pompen met je pedaal is niet zo verstandig. maar misschien heeft iemand anders die weer.tedk schreef:Ik zat er aan te denken inderdaad... Mijne heeft nu 37000 ongeveer gelopen en is dus wel aan verse olie toesveba schreef:samengevat ik ga onderhoud plegen zijn er meer mensen voor in?![]()
Remvliestof moet ook nog (> 2 jaar oud) dusssss misschien in one go?
Ik heb geen brug, dus wordt een lastig verhaal om hier op mn oprit te doen
belangrijk natuurlijk om de juiste vloeistoffen filters etc te vinden voor het haldex systeem.
-
tedk
- Geregistreerd lid
Ik heb eenvacuumpomp... die kan op de tappunten.... al eerder gebruikt om in de vorige 9-5 de bakolie te vervangen 
-
sveba
- Donateur (3x)

ik zie mogelijkheden ontstaan wellicht moeten we een nieuw onderwerp starten mijn loods staat in nederhorst den bergtedk schreef:Ik heb eenvacuumpomp... die kan op de tappunten.... al eerder gebruikt om in de vorige 9-5 de bakolie te vervangen
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Theo al veilig in Toscane?
groet
Marius
groet
Marius
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Nog niet! Jij wel? Wij gaan trouwens naar Friuli, met uitstapjes (van een paar dagen) naar Verona en Cortina.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

vakantie zit er al weer op.
Cote d'Azur deze keer: dus lekker biopower getankt (77ct/liter).
groet
Marius
Cote d'Azur deze keer: dus lekker biopower getankt (77ct/liter).
groet
Marius
-
Marc
- Lid van verdienste
Alle 30 000km het filter en de olie wisselen. Filterkit en olie zijn best duur en het is ook een precisiewerkje, maar het maakt een wereld van verschil.
Is overigens van toepassing op alle XWD varianten
Is overigens van toepassing op alle XWD varianten
-
tedk
- Geregistreerd lid
Voor een service kit kun je oook bij de O*** dealer terecht.
Zelfde kit, vriendelijkere prijs...
(Tenminste, dat is wat ik op US forums lees...
Zelfde kit, vriendelijkere prijs...
(Tenminste, dat is wat ik op US forums lees...
-
Paulmokum
- Geregistreerd lid
Awd storing is in de meeste gevallen simpel te verhelpen, betreft de en monteren van motor in achteras, deze moet gereviseerd worden e.e.a. Is door dealer in naarden bij mijn auto 3 maanden geleden gedaan, tot op heden geen foutmeldingen meer.
Kosten ongeveer 350 euro
Kosten ongeveer 350 euro
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Toch denk ik dat er bij mij ietsjes meer aan de hand was. Uit het filter kwam een hele hoop metaalprut, sommige stukjes zo groot als hagelslagkorrels. Iets binnen de Haldex was dus flink stuk en het lijkt me sterk dat dit met het vervangen van een electromotor zou zijn te verhelpen. De betrokken garagist (een Saab Master Technician) heeft het eea goed bekeken voordat de conclusie werd getrokken dat mijn Haldex unit de Sjaak was.