NG
-
9323
- Donateur (2x)

Re: NG
nee, allicht niet, hoogstens anders. En Skoda is van VAG, dus Skoda wint elke Duitse test. Anders wordt meneer Piech boos.
Laatst in een Superb gereden en was niet echt impressed. Heel ruim, dat wel, maar gezapige styling en qua materiaalkeuze wat mij betreft niet beter dan een 9-5.
Laatst in een Superb gereden en was niet echt impressed. Heel ruim, dat wel, maar gezapige styling en qua materiaalkeuze wat mij betreft niet beter dan een 9-5.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@Barboer,
Dat was ook opvallend er werd NIET gezeurd over de gebruikte materialen bij de binnen afwerking. Uiteraard weer wel over de "fitting". Dat is een Duitse tik, die kijken altijd carrosserieonderdelen goed aansluiten en gaan de zaak met een voeler maat nalopen. Dat is gewoon geen sterk punt bij Saab. Verbaast mij trouwens want ze hebben toch een vrij moderne montage straat. Wel een verbeterpunt als je in Duitsland wilt scoren. Heb je dat onder de knie dan komen ze wel met de dikte van de verflagen
Dat was ook opvallend er werd NIET gezeurd over de gebruikte materialen bij de binnen afwerking. Uiteraard weer wel over de "fitting". Dat is een Duitse tik, die kijken altijd carrosserieonderdelen goed aansluiten en gaan de zaak met een voeler maat nalopen. Dat is gewoon geen sterk punt bij Saab. Verbaast mij trouwens want ze hebben toch een vrij moderne montage straat. Wel een verbeterpunt als je in Duitsland wilt scoren. Heb je dat onder de knie dan komen ze wel met de dikte van de verflagen
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Vorig jaar heb ik een week lang een Mercedes E van het nieuwste model hier thuis gehad en daar vond ik de naden tussen carrosseriedelen opvallend groot, zeker in vergelijking met mijn 9-3. Ik weet niet of ze dat met fitting bedoelen, maar in dat geval kan Mercedes (en BMW, daar viel het me laatst ook op) ook nog wat leren.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Neenee, je begrijpt het principe niet. De naden van de Saab zijn anders dan die van de Benz of de Beemer, dus deugen ze niet. En ook als het wel hetzelfde was dan deugt het niet, wan Saab wordt niet in Deutschland hergestellt. Audi, BMW en Benz is altijd "Sehr Gut" en *****9-5 aero-estate schreef:Vorig jaar heb ik een week lang een Mercedes E van het nieuwste model hier thuis gehad en daar vond ik de naden tussen carrosseriedelen opvallend groot, zeker in vergelijking met mijn 9-3. Ik weet niet of ze dat met fitting bedoelen, maar in dat geval kan Mercedes (en BMW, daar viel het me laatst ook op) ook nog wat leren.
Iets anders (concurerend!) is misschien "bijna" net zo goed. Op z'n best. Of een dappere poging.
Maar de grote drie zijn altijd beter. Ook als die 9-3 als beste uit de bus kwam bij de Duitse DEKRA (de landverraders!).
Je moet ook gewoon geen Saab kopen, want al is de auto goed, dan is het mis met de restwaarde. Of het is stiekum toch een Opel. En dat hebben ze objectief Festgestellt. Voor zo ver er ook maar iets objectief is in de automotive industrie.
Heb ik alle clichés nou zo'n beetje gehad?
-
gj900
- Donateur (9x)

Het is in de duitse autopers ook altijd heel opvallend dat er nooit een vergelijkingstest plaatsvindt waarin geen van de duitse 'premium' merken voor komt. Ik probeer altijd bij het lezen van de titelpagina te raden hoe de volgorde er in de test uit zal zien, zelden zat ik er naast...
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
Ik heb nu een dikke 5000 op de teller staan en de auto gaat steeds lekkerder rijden.
Eigenlijk zijn die 220 paarden voldoende om alle bumperklevers binnen enkele seconden ver achter je te laten.
Denk toch dat ik het niet kan nalaten om zodra Hirsch klaar is met z'n chippie voor dit type motor, mijn 9-5 toch maar even aan de computer te hangen.
Eigenlijk zijn die 220 paarden voldoende om alle bumperklevers binnen enkele seconden ver achter je te laten.
Denk toch dat ik het niet kan nalaten om zodra Hirsch klaar is met z'n chippie voor dit type motor, mijn 9-5 toch maar even aan de computer te hangen.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Ik werd gisteravond op de A50 in de buurt van Heerde ingehaald door een donkergekleurde 9-5, die rode lichtbalk achter herken je uit duizenden.
Misschien een beetje poche, maar lelijk is het niet!
@Basil: Doen! Een Saab is om snel in te halen! Puur uit veilgheidsoverwegingen natuurlijk!
Misschien een beetje poche, maar lelijk is het niet!
@Basil: Doen! Een Saab is om snel in te halen! Puur uit veilgheidsoverwegingen natuurlijk!