Update voor navigate met 2018 kaarten!

2010-2012
Plaats reactie
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Update voor navigate met 2018 kaarten!

Bericht door gudmundje » zo 11 apr, 2021 20:30

bollman schreef:
zo 11 apr, 2021 8:16
Well, no.
We have no interest in becoming enemies with Henrik Blom, he supplies a lot of important parts like the LED-bar repair kit. We applaud him for his efforts and Manne's is a big customer to HBlom Engineering. The ng9-5 community is not that big, and it needs as much ingenuity and effort it can get to keep our beloved cars going for years to come.
:applause:

bollman
Geregistreerd lid

Bericht door bollman » ma 12 apr, 2021 11:11

The "2013-update" was a direct copy of the Opel/SAAB 2012-update that you still can buy from Opel.

We can debate this back and forth until the end of times, who did what.
What I _do_ know is that I spent a good 500 hours on getting all the correct parts combined as it was no easy feat to understand the intricacies of the file formats and what files do what.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » zo 09 mei, 2021 18:48

Tja, ik werd het wachten eigenlijk ook een beetje beu... en wil (al zooo lang) verse kaarten! Dus heb ik ook een HDD bij die andere gekocht. Gisteren binnen (in een enkele enveloppe met een dun laagje bubbeltjesplastic - LOL), vanmorgen ingebouwd. Het stelt idd niet zo veel voor (alleen haakje rechtsboven was even prutten)... al was ik ietsjes extra tijd kwijt vanwege mijn mooie telefoonhouder (die op het bovenste paneel vast zit, dus de uitbouw was lastiger) en omdat ik een schroefje heb laten vallen (in het zwarte gat onder de schakelpook - in een andere universum vinden ze die wel)... moest een vervangend schroefje zoeken.

Start! Onderste paneel los:
Afbeelding

Panelen los, oude HDD is zichtbaar:
Afbeelding

Uitbouwen (hier viel dus het schroefje):
Afbeelding

Simsalabim - de grote wisseltruc (HDD in de oude houder schroeven):
Afbeelding

Inbouwen, klaar (telefoonhouder heb ik er 's middags weer ingezet).
Afbeelding

EINDELIJK verse kaarten!!!
Afbeelding

NB: voor een ieder die dit ook wil doen: het is erg belangrijk dat je firmware E800 hebt. Dus eerst dit updaten en dan pas HDD swap doen!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 09 mei, 2021 20:10

Held! Staat als next op mijn to-do list.
Eerst even wachten tot mijn ww-uitkering gestort wordt :badteeth1:

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » zo 09 mei, 2021 21:34

Die van mij inmiddels ook geplaatst zei het met enige vertraging door het transport.Persoonlijke bemoeienis door henrik blom is dit probleempje dan ook verholpen.Overigens zelfde schroefje zal bij mij ooit nog wel eens terug gevonden worden maar voorlopig werkt systeem ook zonder.
Gebruik levert tot op heden geen gekke dingen op alleen is het even wennen aan het aangeven van afritten op de snelweg.
Binnenkort maar eens het grote buitenland in.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » ma 10 mei, 2021 8:20

Haha ja dat schroefje viel bij mij ook naar beneden, ik had geluk ik kon er nog net bij na wat pielen.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 25 mei, 2021 15:44

Toch nog even een dingetje met jullie delen. Zoals duidelijk is, is niet alles van het Nintendo navigatie systeem helemaal goed 'overgezet' samen met de nieuwe kaarten. Zo is de achtergrond van de pijlen voor de afslagen op de snelweg helemaal zwart. In de oude versie zag je dan ook de overige richtingen/banen van de snelweg (onder die blauwe pijlen). Je moet [nu] dus goed naar de vorm van de pijlen kijken en je gezonde verstand gebruiken voor de afslag.

Afbeelding

Het linkerdeel van het scherm geeft het allemaal goed aan, zo ook de info van de HUD. Bovendien -niet onbelangrijk- is alles helemaal goed op de andere wegen (dus niet snelwegen)!! En juist daar is die extra aanwijzing in het rechterdeel van het scherm belangrijk.

Ik vind dit nadeel beslist nietig in vergelijking met het voordeel van de nieuwe kaarten. Wél zou het fijn zijn als een van de Zweedse mannen dit zou kunnen oplossen...

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » wo 26 mei, 2021 0:48

Klaarblijkelijk zijn er meerdere uitvoeringen van deze update.Bij mij zie ik bij de afslag van de snelweg een aantal (dwingende)blauwe pijlen die mij de indruk geven deze te moeten volgen ipv op dit punt af te slaan.Even wennen.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » wo 26 mei, 2021 17:42

Bij mij zie ik alleen de diverse wegen maar meestal zonder die blauwe pijlen, maar in een enkel geval met van die pijlen die de verkeerde kant op wijzen.
Wel is de naam van de afslag altijd correct (Zover ik het nu kan zien tenminste) Ook de navi in de klokkenwinkel geeft de pijlen correct weer. Deze heb ik meestal wel aanstaan als back-up.

Ook heb ik nog niet gevonden of ik de aankomsttijd in beeld kan krijgen..

Plaats reactie