Navigatie/radio loopt vast
-
N207
- Donateur

Vandaag tijdens een lange rit vanuit Les Ulis (ten zuiden van Parijs) naar huis liep het gehele entertainment-systeem vast. Radio ging uit, navigatie liep vast, zowel touch screen als knoppen reageerden niet en toen ik werd gebeld ging de telefoon gewoon over via de speakers, maar ik kon het gesprek niet aannemen Zowel de knop in de unit als op het stuur werkte niet en op het scherm zag ik nog steeds de plaats waar ik reed toen het zaakje vastliep.
Ongeveer een uur later (in de file bij Brecht) schakelde het systeem zichzelf uit en startte weer op. Vervolgens werkte alles weer gewoon naar behoren.
Nu reed ik al bij Gent, dus qua navigatie was het geen probleem, maar ik schrok wel even. Temeer omdat ik juist vorige week de E800 software update heb gekregen.
Zijn er NG rijders met soortgeljke ervaringen?
Ongeveer een uur later (in de file bij Brecht) schakelde het systeem zichzelf uit en startte weer op. Vervolgens werkte alles weer gewoon naar behoren.
Nu reed ik al bij Gent, dus qua navigatie was het geen probleem, maar ik schrok wel even. Temeer omdat ik juist vorige week de E800 software update heb gekregen.
Zijn er NG rijders met soortgeljke ervaringen?
-
lier
- Geregistreerd lid
Re: Navigatie/radio loopt vast
Sorry. Heb ik met beide autos niet meegemaakt. Is de Sat ontvanger/vin op het dak misschien los/nat waardoor je deze storing kreeg? Succes
-
mfvb
- Donateur

Ik heb nog geen vastlopers gehad, maar ook nog geen ritten langer dan ongeveer 2 uur gereden.
De mijne had het 'België' probleem niet toen ik deze kocht (nu wel op E800), misschien dat daar ook nog verschil in zit?
De mijne had het 'België' probleem niet toen ik deze kocht (nu wel op E800), misschien dat daar ook nog verschil in zit?
-
N207
- Donateur

@ Lier: haaienvin zit gewoon goed vast en waterdicht.
Na het vastlopen afgelopen zaterdag kreeg ik zondag de melding dat de automatische hoogteregeling van de koplampen kapot zou zijn.
Daarna gelukkig geen meldingen meer.
Ik hoop niet dat de E800 update een aantal bugs heeft losgelaten in het systeem van onze blauwe dame...
Na het vastlopen afgelopen zaterdag kreeg ik zondag de melding dat de automatische hoogteregeling van de koplampen kapot zou zijn.
Daarna gelukkig geen meldingen meer.
Ik hoop niet dat de E800 update een aantal bugs heeft losgelaten in het systeem van onze blauwe dame...
-
postma
- Donateur (5x)

Het vastlopen van de navigatie heeft niets te maken met de haaievin/antenne, die zorgt er alleen maar voor dat hij voldoende satellieten ziet om te kunnen navigeren.
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Van alles al meegemaakt met mijn carbon-grey-tje.
Maar dit nog niet.
Laat ons weten hoe het afloopt. Daar hebben we wellicht wat aan!
Sterkte!
Maar dit nog niet.
Laat ons weten hoe het afloopt. Daar hebben we wellicht wat aan!
Sterkte!
-
rene
- Geregistreerd lid
E800 heeft verder niets met de werking van de radio te maken. Deze kan apart van nieuwe software worden voorzien met de computer.
René
René
-
vlaflip
- Geregistreerd lid
Kan het zijn dat een signaal in Frankrijk de boel deed crashen?
Als het niet vaker gebeurd, kan het een fluke zijn.
Als het niet vaker gebeurd, kan het een fluke zijn.
-
N207
- Donateur

Ik heb het nadien niet meer ervaren. Ga er dus ook vanuit dat het een fluke was.
@Rene: bedankt voor de uitleg. Wist ik niet.
@Rene: bedankt voor de uitleg. Wist ik niet.
-
kochje
- Donateur (5x)

Ik heb dit zelfde fenomeen meegemaakt met mijn eerste 9-5 van MY 2010, een jaar of drie geleden.
Dat is tweemaal na elkaar gebeurd in een tussentijd van een week of twee.
Mijn dealer heeft een re-set gedaan (door de batterij af te koppelen en weer aan te sluten) en sindsdien heft dat probleem zich nooit meer voorgedaan.
Wat ik nu met mijn tweede 9-5 van MY 2012 wel nog heb is de foutmelding; "stuurslot geblokeerd".
Remedie hier is even wachten , de motor weer stilleggen en opnieuw starten.
Dat is tweemaal na elkaar gebeurd in een tussentijd van een week of twee.
Mijn dealer heeft een re-set gedaan (door de batterij af te koppelen en weer aan te sluten) en sindsdien heft dat probleem zich nooit meer voorgedaan.
Wat ik nu met mijn tweede 9-5 van MY 2012 wel nog heb is de foutmelding; "stuurslot geblokeerd".
Remedie hier is even wachten , de motor weer stilleggen en opnieuw starten.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Beter is om de juiste software updates er op te zetten - van DRIE modules, niet alleen die van het stuurslot. Is bij mij ook gedaan (na die pruts mededeling) daarna weg. PB me als je wilt weten wie dit kan/wil doen.
-
N207
- Donateur

Sinds twee dagen heb ik nu ook de melding dat de automatische hoogteverstelling van de koplampen niet meer werkt. De lampen gaan bij starten trouwens keurig omlaag en weer omhoog.... Blij dat ik een head-up heb, dan zie ik niet iedere tien seconden die melding in mijn display.
Navigatie werkt volgens mij weer gewoon naar behoren. Gisteren in Schleswijk-Holstein veel gebruikt en vandaag in de (ruime) omgeving van Göteborg.
Navigatie werkt volgens mij weer gewoon naar behoren. Gisteren in Schleswijk-Holstein veel gebruikt en vandaag in de (ruime) omgeving van Göteborg.