Sleutelen voor beginners - Wie, hoe, waar?
-
svarta pilen
- Geregistreerd lid
Sleutelen voor beginners - Wie, hoe, waar?
Zonder direct mij in te schrijven voor een vierjarige leergang in de avonduren, zou ik graag 'basisvaardigheden-sleutelen-aan-je-auto' willen opdoen. Bij wie, hoe en waar zou je dat kunnen doen? Ik maak voor mijzelf daarbij een vergelijking met een meubelmaakcursus die ik eerder dit jaar heb gedaan. Na eerst met de gereedschappen basisoefeningen te hebben gedaan, zijn we aan de slag gegaan met het maken van kistjes, krukjes en tafeltjes. Niet direct meesterstukken maar wel geschikt om bijvoorbeeld houtverbindingen te oefenen. Iets vergelijkbaars zou ik met een 'cursus' autosleutelen willen bereiken.
Zijn er meer Saabclubleden die zoiets zouden willen doen? Hieronder het resultaat van mijn vraag.
Aanvulling 24-1-2012: Informatie over de sleutelbijeenkomst en de deelnemerslijst is te vinden op deze pagina:
viewtopic.php?f=52&t=108590&start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er meer Saabclubleden die zoiets zouden willen doen? Hieronder het resultaat van mijn vraag.
Aanvulling 24-1-2012: Informatie over de sleutelbijeenkomst en de deelnemerslijst is te vinden op deze pagina:
viewtopic.php?f=52&t=108590&start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Sleutelen voor beginners - Wie, hoe, waar?
als er meer gegadigden voor zijn wil ik wel 1 of 2 dagen in de maand gaan organiseren
ik heb binnenkort verwarming in de loods en een brug tot die tijd moet er nog met krikken gewerkt worden
het is in lemmer dus laat maar weten wie wil!
bij genoeg animo gaan we een dag prikken!
ik heb binnenkort verwarming in de loods en een brug tot die tijd moet er nog met krikken gewerkt worden
het is in lemmer dus laat maar weten wie wil!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik weet niet of zoiets bestaat, zeker specifiek voor Saab niet. Maar wat je altijd kunt doen is een vraagbaak aanschaffen, doorbladeren en beginnen met iets simpels. Schaf wat schroevendraaiers en een doppensetje aan en maak een begin. Al doende leert men.
-
mversteeg
- Geregistreerd lid
Schrijf mij maar op!
Marcel.
Marcel.
-
svarta pilen
- Geregistreerd lid
Tanisha, dank voor het aanbod. Ik zet mij bij deze ook op jouw sleutelen-voor-beginners-lijst.
-
Robinson1
- Donateur (3x)

Is voor mij helaas een beetje te ver uit de buur
Maar een heel erg goed idee
Maar een heel erg goed idee
-
mennoherstel
- Donateur (3x)

Dat vind ik nou een goed idee, ik doe mee! (Je moet tenslotte in deze tijd ook een beetje oefenen met rijmen, en pakjes en suprises in elkaar lijmen 
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Hoi Tanisha,
Lijkt mij ook wel wat! Lemmer is nog prima te doen voor mij
Lijkt mij ook wel wat! Lemmer is nog prima te doen voor mij
-
netsailor
- Geregistreerd lid
Lijkt me leuk zet me er ook maar bij op de lijst
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid
graag ook op de lijst
-
Frankstra
- Donateur

Mooi initiatief. Ik doe graag mee. Met een ervaren sleutelaar als gids durf ik meer aan dan in m'n upppie met de Bentley.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Alleen voor SCN-leden?
-
svarta pilen
- Geregistreerd lid
Mijn oorspronkelijke vraag is: waar kan ik terecht om basis autosleutelkunsten onder de knie te krijgen? Snel daarop doet Tanisha een voorstel. Lijkt mij een goed plan en naast mijzelf haken de volgende forummers aan:
1. svarta pilen
2. mversteeg
3. mennoherstel
4. Valorian
5. Netsailer
6. Enkhorst
7. Frankstra
Leuk te zien hoe mijn vraag ook bij anderen leeft en zo snel, dankzij Tanisha's voorstel, een praktisch vervolg krijgt. Uitsluitend voor SCN-leden? Lijkt mij niet, dus kan dit topic ook naar de forumrubriek 'Saab algemeen' worden verplaatst. Wel zo zuiver. (Waarom mijn vraag oorspronkelijk hier gesteld? Ik ben SCN-lid.)
1. svarta pilen
2. mversteeg
3. mennoherstel
4. Valorian
5. Netsailer
6. Enkhorst
7. Frankstra
Leuk te zien hoe mijn vraag ook bij anderen leeft en zo snel, dankzij Tanisha's voorstel, een praktisch vervolg krijgt. Uitsluitend voor SCN-leden? Lijkt mij niet, dus kan dit topic ook naar de forumrubriek 'Saab algemeen' worden verplaatst. Wel zo zuiver. (Waarom mijn vraag oorspronkelijk hier gesteld? Ik ben SCN-lid.)
-
mennoherstel
- Donateur (3x)

Zet jezelf ook even op de lijst.... ook zo zuiver 
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
misschien ook handig om aan te geven wat men verwacht te leren?
Olie/koelvloeistof verversen, div. filters, thermostaat vervangen, remblokken, multiriem, spanrollen: beetje dat soort basis onderhoud dingetjes?
Olie/koelvloeistof verversen, div. filters, thermostaat vervangen, remblokken, multiriem, spanrollen: beetje dat soort basis onderhoud dingetjes?