Saab en Golfmeeting

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 13 aug, 2008 23:01

tuurlijk, bijvoorbeeld even naar portugal paar lesjes en examen afleggen, geen full membership nodig.

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » do 14 aug, 2008 8:21

GVB koop je toch zo ongeveer tegenwoordig? Tenminste, als ik zie wat er af en toe op de NL banen rondstruint kan het niets meer voorstellen :twisted:

Anyway, als je echt wil zijn er zat mogelijkheden om zelfs zonder cursus direct je examen te doen, daarvoor hoef je niet naar Portugal. :wink:

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » do 14 aug, 2008 8:50

jev schreef:GVB koop je toch zo ongeveer tegenwoordig? Tenminste, als ik zie wat er af en toe op de NL banen rondstruint kan het niets meer voorstellen :twisted:

Anyway, als je echt wil zijn er zat mogelijkheden om zelfs zonder cursus direct je examen te doen, daarvoor hoef je niet naar Portugal. :wink:
Interesting! Hier in België moet je full member zijn om aan het examen deel te nemen. Portugal is dan een leuke uitwijk mogelijkheid (niet in het minst voor het klimaat :wink: )

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » do 14 aug, 2008 9:21

Juice schreef:Interesting! Hier in België moet je full member zijn om aan het examen deel te nemen.
Ik weet 't... in Nl gaat dat dan een stuk eenvoudiger. In principe bestaat het examen uit 3 onderdelen:
  • 1. praktisch stukje op de DR en oefengreen (5 balletjes rechtuit, 5 approaches, 5 vanuit de bunker, 5 puttjes),
    2. theoretisch examen (20 multiple-gok vragen waarvan je er slechts 15 goed hoeft te hebben)
    3. praktische proef in de baan (3 van 4 PAR4's in maximaal 22 slagen)
Tot zo ver de theorie. In de praktijk wordt (1) nooit gedaan, (2) haalt iedereen op z'n sloffen en met (3) wordt gesjoemeld dat het niet mooi meer is. Officieel moet bij het praktisch examen bijvoorbeeld ook gekeken worden naar etiquette en regels, maar in de praktijk is dat minimaal. Mulligans, fouten tegen de regels (vooral de mogelijkheden bij droppen zijn berucht!), een examinator die een kandidaat nog moet leren hoe te marken, ik heb 't allemaal zien gebeuren.

Er zijn een aantal toko's die adverteren met "GVB in een weekend" en soortgelijke "aanbiedingen". Hier is zo'n mooi voorbeeld, hier nog zo een. Of wat dacht je van deze? ("ook voor Vlamingen!"). Tsja, 't is de commercie he...

Een vakantie naar een mooi zonnig oord en dan terugkomen om GVB examen te doen in Nederland, dat kan natuurlijk ook. Maar ja, dat kost wat meer en de zuunige 'Ollander heeft dat er eigenlijk niet voor over natuurlijk ;).

//Jev stapt van soapbox af en verstopt zich weer in de catacomben...

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » do 14 aug, 2008 9:35

Interesting.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » do 14 aug, 2008 9:44

Ik ben ook geïnteresseerd, geen GVB, maar kan wel een balletje slaan. Ik zal eens horen aan de paps, misschien dat die ook wel wil.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » ma 18 aug, 2008 10:44

update
Juice schreef:
Juice schreef:Dus:

initiatie:
Sjoerd?
Hyuna
caspar
edracket

green:
Oosthoek?
Jev 1
Jev 2
Jochem

corrigeer of vul aan

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 16 jul, 2009 16:46

Schopje/Peiling:

wie is er bekend met de CaabGolfTour zoals georganiseerd/gepland door Saab Cabrio Club Soleil op 22 augustus, heeft zijn GVB en wil er dan wel even tussenuit?

http://www.cabrioclub.nl/index.php?opti ... &Itemid=38

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 19 aug, 2009 15:37

Met nog een paar saabrijders (zitten ook bmw-ers bij :oops: ) trek ik er begin februari op uit voor een weekje golfen in Turkije. Als er iemand mee wil: pb.
waar: Belek
formule: 5 sterren all-in (coctails en dergelijke à volenté tot 01.00 uur)

Juice
Geregistreerd lid

Re: Saab en Golfmeeting

Bericht door Juice » wo 24 nov, 2010 11:30

Ik heb een nieuw draadje geopend:
viewtopic.php?f=52&t=90507" onclick="window.open(this.href);return false;

Red lady
Geregistreerd lid

Bericht door Red lady » di 25 okt, 2011 23:59

Hi allen,

Volgens mij zijn er nog meer SAAB en golf subfora.. maar die kan ik ff niet vinden, daarom dus hier maar ff reactie!

Ik ben recent gestart (Golf Puyenbroeck) en zou t leuk vinden om in contact te komen met golfende SAABrijders.. wie weet eens samen een balletje slaan!!!

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » ma 02 jan, 2012 12:26

Dat is niet eens zo ver uit de richting. Ik speel op Dragon golf. Als het weer wat beter is, kunnen we eens een wedstrijdje beleggen.

svarta pilen
Geregistreerd lid

Bericht door svarta pilen » ma 02 jan, 2012 13:24

Ik heb mijn GVB en golf zo nu en dan. Geen handicapregistratie, wel plezier in een balletje slaan Afbeelding Met deze 'winter' kan er nog goed worden gespeeld. Ik houd mij aanbevolen.

Red lady
Geregistreerd lid

Bericht door Red lady » wo 04 jan, 2012 18:22

Juice schreef:Dat is niet eens zo ver uit de richting. Ik speel op Dragon golf. Als het weer wat beter is, kunnen we eens een wedstrijdje beleggen.
Lijkt me gezellig... maar heb m'n GVB nog niet hoor.. ff nog wachten tot voorjaar/zomer dus voor een echte wedstrijd gespeeld kan worden.

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » wo 24 sep, 2014 16:16

Misschien deze topic eens terug naar boven halen.

Zijn er misschien nog enkele golfers bij gekomen ondertussen ?
Misschien kunnen we richting een " Saab golf cup" denken :D

Om het helemaal in de rydercup sfeer te trekken: Saab BE vs Saab NL :lol:

Plaats reactie