December demontage week 900 classics

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » wo 30 dec, 2009 0:01

Ehm?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 dec, 2009 16:52

He, is het kindernaarvorenvliegopvangding uit de grijze nog niet weg?

Ik meende te begrijpen dat het al verkocht was.

Zoniet, dan kom ik het morgen graag halen!!

En ik ben op zoek naar een paar audio-aansluitstekkers, nl. voor een Clarion-set uit 1989 (van de 900 turbo).

Zit er nog audio-aansluitspul in een van de wagens?

Heb fotootjes van wat ik al heb, wat ik zoek is dus wat er aan de auto-kant had moeten zitten maar niet zit bij mijn 90.

Zoek dus de zwarte contrastekker "Car Harness" die aan de boxdraden vastzit en de zwarte contrastekker "Car Harness" die aan de stroomdraden vastzit.

En ik zoek de trekbeugels om radio en chassis van elkaar te scheiden.
Liefst met het kekke tasje erbij, zal wel niet meer te vinden zijn!

Eerst de boxdradenstekker:
Afbeelding
Dan de stroomdradenstekker:
Afbeelding
Dan de trekbeugels en het kekke draagtasje:
Afbeelding
Afbeelding

Het hoort allemaal bij deze radiocassettespeler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de bijbehorende onderdeelnummerlijst en het aansluitschema
Afbeelding
Afbeelding

En deze onderlinge verbindingskabel heb ik al:
Afbeelding

Die dient om hem aan deze equalizer te verbinden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » wo 30 dec, 2009 17:52

morgen ga ik bij daglicht wel even kijken naar de radio-bedrading, maar acht de kans klein dat die connectors erin zitten. Dus als er iemand anders is die het heeft liggen, klim maar in de pen.

Het apparaat tussen de stoelen om klein formaat kinderen te verhinderen bij hun ouders op schoot te kruipen, tijdens de rit rij-ingrepen te doen of door de voorruit te vliegen is aan een SF-er beloofd die echter niet vlot met zijn betaling en adresgegevens is, dus ik zet jou als nr. 2 in de rij. Ik ben weliswaar geduldig, maar er zijn grenzen en die liggen bij 2009, dus het schiet lekker op.

Misschien wel aardig om te vermelden dat ik in mijn laatste Hyundai bedrijfsbusje ook zo'n kinder- en huisdierbarrière aantrof. Meldde de garage dat ze dat mochten verwijderen, want ik wil als chauffeur graag bij de spullen op de achterbank - of tussen de banken in- kunnen. De garage wilde dat best doen, maar gaf aan dat het voor de APK weer gemonteerd diende te worden. Nieuwe regel......

Koos

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 dec, 2009 18:01

Dag Koos,

Bedankt voor de prompte reactie.

Ik lees morgen wel of er nog radiostekkers in de sloopwagens zitten. Bij twijfel over het type rijd ik anders zelf wel even langs.

Sterk verhaal van die Hyundai zeg, nooit geweten dat zoiets een APK-eis kon zijn!!

SILVER AERO
Geregistreerd lid

Bericht door SILVER AERO » wo 30 dec, 2009 18:18

hoi
komt die radio uit een 9000?
volgens mij zitten die stekkers alleen op een 900NG en 9000
heb net vorige week zo,n stekker gekocht bij de brezan
stekker was van caliber
van iso naar saab zegmaar

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 dec, 2009 18:26

Zou best kunnen dat ie uit een 9000 komt, ik weet het niet.

Die Brezan tip ga ik zeker naspeuren, dat zou nog eens mee kunnen vallen op deze manier!

Bedankt voor de tip.

Oja, je zegt "van iso naar Saab", zou dat dan ook werken " van losse draden naar Saab"?

Want mijn 90 heeft ook geen iso voor zover ik weet, eerder een handvol los spul.

SILVER AERO
Geregistreerd lid

Bericht door SILVER AERO » wo 30 dec, 2009 18:30

hoi
ik heb er 12,95 euro voor betaald

artikelnummer is 59-RAC2700

losse draden werkt ook wel
van de radio afknippen lijkt me zonde dus zou ik zo,n stekker halen en daarvan de iso kant afknippen
ik hoop dat je hier iets aan hebt
groeten Rutger

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 dec, 2009 18:33

Ik ga erachteraan, zover bedankt!

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 30 dec, 2009 21:17

De stekkers van die Clarion radio passen 1-op-1 op de stekkers zoals oorspronkelijk in een 900 classic of 900 zat. Daar zaten dergelijke stekkers aan de kabelboom als radiovoorbereiding. Waarschijnlijk was dat één van de eigenschappen waarom ze er "Made for Saab" op mochten zetten. De stekkers die esalet zoekt knip je dus zo uit een sloop Saab, mits ze bij die auto niet in het verleden al zijn afgeknipt. Veelal is dat namelijk al gedaan en zijn er gewoon iso stekkers geplaatst.

Ik kan hier ook even graven in een doos met allerhande audio stekkers, verloopjes, kabels, etc.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 30 dec, 2009 21:19

@ SILVER AERO: het verloopje waar jij het over hebt is niet wat Etienne zoekt. Het gaat juist om de contra stekkers die "aan de auto kant" zitten. Dus waar een verloopje, of in dit geval Etienne's Made for Saab radio, in kan/gaat.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 dec, 2009 22:32

Ha Wouter,

Precies, zo zit het.
Bedankt voor het meedenken.

Scheelt me weer een vergeefs tochtje naar Brezan.

Ik ga morgen denk ik snuffelen in de slopers van de "decembersloopfeestweek".

Plaats reactie