Mini-meet Tilburg
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
-
Geert-Jan
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Gelukkig!nelfrikandel schreef:Hij is er nog hoor, geen zorgenGeert-Jan schreef:Heb even de link die Nelfrikandel had gepost uitgeprobeerd, maar de advertentie is weg. Staat die auto nog te koop?
De advert op markplaats is weg, maar de auto staat er nog wel
Afhankelijk van hoelang de proefrit is en of ik de wagen aanschaf zijn we nog bij Van Meel denk ik. Ik ken Tilburg helemaal niet, maar ik vind de garage Van Meel wel en dan laat ik het over aan de Tilburgers waar we heen gaan na afloop.
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Quick scan
Peter,
Zojuist zijn Nel Frikandel en ik (de SF Mobile Inspection Unit, Afdeling Tilburg) even bij de bewuste autohandel binnengestapt.
De eigenaar is een onvervalste Tilburger uit Broekhoven.
Vergelijk dat met een Amsterdammer uit de Jordaan, of een Arnhemmer uit Spijkerkwartier, en je hebt een beeld.
(ik geloof dat de term "ongelikte beer" boven kwam drijven)
Auto moest gestart worden mbv een booster, liep netjes voor zover ik in die paar minuten kon horen.
Auto zit wat werk aan, zie de eerste foto's.
Beide achterspatborden in ieder geval wat bobbeltjes.
Nel Frikandel heeft er nog een aantal, en zal die vanavond laten zien.
Tip : ga alleen kijken ! En neem, als je zaken wil doen, cash mee.
Volgens verkoper zat er geen handel in Saabs.
Kans is aanwezig dat hij er graag van af wil.

De mini meet zou ik door laten gaan nadat je gekeken hebt.
In de buurt is plaats zat
Zojuist zijn Nel Frikandel en ik (de SF Mobile Inspection Unit, Afdeling Tilburg) even bij de bewuste autohandel binnengestapt.
De eigenaar is een onvervalste Tilburger uit Broekhoven.
Vergelijk dat met een Amsterdammer uit de Jordaan, of een Arnhemmer uit Spijkerkwartier, en je hebt een beeld.
(ik geloof dat de term "ongelikte beer" boven kwam drijven)
Auto moest gestart worden mbv een booster, liep netjes voor zover ik in die paar minuten kon horen.
Auto zit wat werk aan, zie de eerste foto's.
Beide achterspatborden in ieder geval wat bobbeltjes.
Nel Frikandel heeft er nog een aantal, en zal die vanavond laten zien.
Tip : ga alleen kijken ! En neem, als je zaken wil doen, cash mee.
Volgens verkoper zat er geen handel in Saabs.
Kans is aanwezig dat hij er graag van af wil.

De mini meet zou ik door laten gaan nadat je gekeken hebt.
In de buurt is plaats zat
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik denk dat je serieus moet nadenken of je wel met een hele bende SAABforummers binnen moet lopen bij deze autoverkoper. Hij reageerde al erg geprikkeld toen ik naar die auto kwam kijken, en zeker toen hij begreep dat kennelijk voor iemand anders was, fotograferen van de auto leverde grote stress op, en toen als klap op de vuurpijl Stephan ook nog kwam binnenlopen, werd het de verkoper bijna te veel... even in de papieren kijken mocht, maar elke vraag werd met een toenemend geërgerde toon beantwoord.
Met de auto leek op het eerste oog weinig mis, hij stond er al even, vanaf eind Juli, en moest even met de booster gestart worden, maar liep verder zonnig... Wel check engine met infodisplay messages "low coolant" en "service soon"... Beetje roest aan de spatborden, leken me knullig weggetipte parkeerschade's, geen structurele roest.
Verkoper was een type zoals die dikke sjagrijnige inspecteur in een of andere NYPD politie serie... Geen smalltalk, komen om te kopen en anders wegwezen... Het is dat hij wel hartelijk deed tegen mijn kind, dat ik bij me had, anders had ik al helemaal rechtsomkeert gemaakt...
Klik onderstaand voor mijn fotootjes...

Met de auto leek op het eerste oog weinig mis, hij stond er al even, vanaf eind Juli, en moest even met de booster gestart worden, maar liep verder zonnig... Wel check engine met infodisplay messages "low coolant" en "service soon"... Beetje roest aan de spatborden, leken me knullig weggetipte parkeerschade's, geen structurele roest.
Verkoper was een type zoals die dikke sjagrijnige inspecteur in een of andere NYPD politie serie... Geen smalltalk, komen om te kopen en anders wegwezen... Het is dat hij wel hartelijk deed tegen mijn kind, dat ik bij me had, anders had ik al helemaal rechtsomkeert gemaakt...
Klik onderstaand voor mijn fotootjes...

-
peterhelm
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

Als je niet technisch onderlegd bent, zou ik niet alleen naar de auto gaan kijken. Ook niet met een hele bende Saabforummers. Best is om met z'n tweeen te gaan kijken. Jij, de koper van de auto, en een technische man. Hier zal de verkoper toch geen problemen mee hebben? Bovendien heb je dan de mogelijkheid om het spelletje 'good cop, bad cop' te spelen.
-
Daantje
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Broekhovenseweg, bij de Jumbo (ex lekker & laag) om de hoek, aan de kant van café Bet Kolen. Het bedrijf is vanaf de straat af nauwelijks te herkennen, anders dan aan het uithangbord, het is een rijtje woninkjes, met een smalle doorgang naar een achterplaats ('n ploatske) waar het autobedrijf zit.Daantje schreef:Ik ken de garage niet, en weet dus ook niet waar dat dan om de hoek is![]()
@peter: Hier, kun je vast Tilburgs oefenen => KLIK
-
HdL
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Ah, is dat zo ongeveer tegenover het industrieterreintje waar Willem de Vries ook zit? Want dan is dat wel een mooie verzamelplek en duiken we daarna wel bij Bet Kolen naar binnen of zonelfrikandel schreef:Broekhovenseweg, bij de Jumbo (ex lekker & laag) om de hoek, aan de kant van café Bet Kolen. Het bedrijf is vanaf de straat af nauwelijks te herkennen, anders dan aan het uithangbord, het is een rijtje woninkjes, met een smalle doorgang naar een achterplaats ('n ploatske) waar het autobedrijf zit.Daantje schreef:Ik ken de garage niet, en weet dus ook niet waar dat dan om de hoek is![]()
@peter: Hier, kun je vast Tilburgs oefenen => KLIK
Btw, ik bel morgen rond de tijd dat ik vrij ben wel even naar deze of gene en dan kom ik jullie kant op
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid