Hoe doet de V6 het op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
sweetspeed
Geregistreerd lid

Hoe doet de V6 het op LPG

Bericht door sweetspeed » di 26 jan, 2010 23:20

Hee luitjes,

Kan voor erg weinig een mooie full-options V6 Vector uit 2003 overnemen met 210.000 op de teller, dealeronderhouden.
Als ik hem koop dan wil ik er toch LPG in gaan leggen.
Wie heeft ervaring / advies?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 26 jan, 2010 23:27

Prima basis voor LPG. Minder gevoelig voor koprevisies dan de viercilinder, van wat ik gelezen heeft. De V6 heeft weer andere zwakke punten, die met de zoekfunctie uitgebreid te vinden zijn...

docdré
Geregistreerd lid

Bericht door docdré » wo 27 jan, 2010 19:02

Heb zelf een NOL V6 uit 2003 op LPG met een Vialle installatie.
heb de LPG-installatie bij 140.000 laten inbouwen. Loopt er prima op.
tot nu toe geen spijt. auto rijdt erg soepel met een heerlijke sound.
Ik heb een ringtank waar bij 80% vulling ca. 40 liter ingaat. Deze tank past zonder aanpassingen in de reservewielbak. Waarschijnlijk kan één maat groter/hoger ook nog wel maar dan moet de afdekking van het reservewiel worden opgeofferd. Nu is de actieradius met een volle tank ca. 340 km.
Echt zuinig is een V6 dus niet. (maar daar koop je hem niet voor)
Bij twijfel wel distributieriem met spanrollen (laten) vervangen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 01 feb, 2010 2:59

v6 (opel) en lpg gaat prima samen ik heb met een van mijn vorige auto's een opel omega 2.0 16v 550.000 km gereden!

ik kan je een koltec lpg installatie aan bevelen die zat ook in mijn opel en zat er in vanaf nieuw.

ik rij nu 900ng 2.0 16v met vialle lpi zelf vindt ik dat die koltec veel beter was ik heb zelf 350.000km bij die omega opgereden de engste problemen die ik met die koltec had was dat ik een keer het lpg verdeelstuk schoon gemaakt heb.

bij de lpi heb ik de injectoren en injectie relais al vervangen en de computer komt er waarschijnlijk aan hij slaat pas na 4 km over op gas

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » zo 07 feb, 2010 22:38

Nou, het is niet de NOL Vector uit 03 geworden maar een MY02 Estate V6 van forumlid. Zit wel wat werk aan en helaas geen NOL (dan hebben de kids maar geen stoelverwarming en ballenblazer). Maar een Estate is praktischer met twee kids.

Maar de LPG vraag is nu dus actueel.
Kreeg offerte binnen voor een Prins installatie, 2950,= incl vervangend vervoier en twee jaar garantie
Weet iemand of er goede installaties voor minder te krijgen zijn ?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 07 feb, 2010 23:57

doe ook eens navraag over die koltec instalatie!

als ik weer mocht kiezen kwam die er in zeer betrouwbaar systeem gewoon met verdamper en verdeelstuk naar alle 6 cilinders (heb je ook geen gelazer met injectie)en zit ook in alle opel v6en

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » ma 08 feb, 2010 1:43

Maar geen G3 dus dan, met een verdamper? Dan betaal je je blauw aan belasting.

Ivo

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 08 feb, 2010 1:45

een koltec is een g3 installatie

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 08 feb, 2010 17:19

Denk dat ik deze jongens ga bellen zometeen.
Volgens mij is Landi prima spul±

Nú LPG G3 inbouw speciaal voor 6 cilinder (V of lijn) motoren.

Prijs vanaf € 1.895,-

Dit systeem is voor veel 6-cilindermotoren toepasbaar. Dit is Landi-Prins systeem voorzien van een G3 goedkeuring met 2 jaar garantie. Prijs is incl. BTW en montage.

LPG Service Limburg, ook voor reparatie en onderhoud aan bestaande LPG systemen!

Informeer of uw auto ook geschikt is: 046-4370422

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 08 feb, 2010 19:01

had het er laatst over met mijn lpg boer prima spul maar wel ingewikkeld met verdamper en injectie van verdampt gas en moet met de laptop afgesteld worden

maar geef mij maar een lekkere ouderwetse gas installatie met met verdamper en verdeelstuk ik heb daar toen 550.000km mee gereden en alleen het verdeelstuk 1 keer vervuild bij 400.000km.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 09 feb, 2010 13:12

hhm,
de gasmeneer wil die aanbieding (Landi verdampersysteem) niet inbouwen omdat het een turbo is, hij durft het alleen aan met Vialle....EUR 2350,=

Koltec (althant de opvolger daarvan) en Prins Vsi kon hij wel verzorgen maar dat was veel meer inbouw en programmeerwerk en de auto zou er nooit zo mooi op lopen. dus....... terug bij af.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 09 feb, 2010 14:20

Heb eigenlijk een beetje een aversie tegen Vialle. Heb drie auto's op Vialle gehad en eigenlijk elke keer wel gekloot met die pomp. Dan kun je als fabrikant wel roepen dat het elke twee jaar nu eenmaal kan gebeuren maar daar is het eigenlijk te duur voor.

Dus wie-o-wie met proefondervindelijke positieve ervaring weet voor mij een aktueel nog leverbare installatie voor twee, tweehalve mille max ?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 09 feb, 2010 14:30

vraag het eens bij de saab garage waar zij het laten doen!

bij die vialle hoef je inderdaad niets in te programmeren maar ik ben het met jouw eens vialle heb je vaak wat mee.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 09 feb, 2010 14:36

Saab dealers laten ook altijd Vialle inbouwen, ergens in Eindhoven meestal wat betreft de limburgse dealers

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 09 feb, 2010 14:40

En niet alleen de limburgse. De tilburgse dealer vaart blind op Wallinga in Son, en niet onterecht heb ik begrepen... Wallinga Junior is ook fervent SAAB rijder, en ze kennen ook wel het klappen van de zweep bij auto's die wat meer dan het standaard vermogen hebben :wink:

Plaats reactie