lpt>fpt upgrade doen of niet

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
jaap 93
Geregistreerd lid

lpt>fpt upgrade doen of niet

Bericht door jaap 93 » za 14 nov, 2009 20:22

wie heeft er ervaring met het opwaarderen van een 3-9 se 2.0lpt op vialle lpi naar fpt, en kan dit probleemloos bij mijn huidige kmstand van 221000 km?

Rinse
Geregistreerd lid

Bericht door Rinse » za 14 nov, 2009 21:36

Idd, gewoon doen!

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 15 nov, 2009 12:15

ik heb geen gas in de auto, maar wel de upgrade, een woord daarover: doen! :D

jaap 93
Geregistreerd lid

Bericht door jaap 93 » zo 15 nov, 2009 12:23

:!: krijg ik dan geen gedonder met de software van de vialle lpi??
bedoel inspuiters die het niet lekker oppakken of misschien te lang of te kort openen :?:

Rinse
Geregistreerd lid

Bericht door Rinse » zo 15 nov, 2009 16:01

Ik heb de upgrade gedaan rond de 210.000 op LPG G3...

Gaat probleemloos :) Zit zelfs te overwegen om door te gaan naar de 200...

jaap 93
Geregistreerd lid

Bericht door jaap 93 » zo 15 nov, 2009 16:37

dank jullie allemaal voor deze geruststellende berichten,
'k zat er wel een beetje over in na wat vervelende ervaringen met vorige auto's op gas en opwaarderen.
:lol: (dit waren weliswaar geen saabs hoor) :lol:

seabird
Geregistreerd lid

Bericht door seabird » zo 15 nov, 2009 19:04

Geen lpg, maar wel HPT na upgrade :D Mijns inziens gewoon doen. De meeste upgraders wisselen jouw oude ecu om met een andere HPT-ecu. Als je na omwisselen problemen zou ondervinden kun je altijd weer de oude erin zetten. Wellicht af te spreken dat je dan bijvoorbeeld de nieuwe ecu kunt retourneren tegen een lagere prijs. Succes!

Reyer
Geregistreerd lid

Bericht door Reyer » zo 15 nov, 2009 19:45

Ik heb het gedaan bij 175K. Is me uitstekend bevallen. Ik zou het zo weer doen.
(geen ervaring met lpg)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 16 nov, 2009 10:45

Ik ben van standaard lpt naar 222 pk(Hirsch) gegaan bij 245.000 km, sla me nu voor m'n hoofd waarom ik het niet eerder gedaan heb. Bevalt uitstekend.

Oftewel: DOEN!

R-jan
Geregistreerd lid

Bericht door R-jan » za 02 jan, 2010 11:39

Hallo saabers!! Allereerst een gelukkig en hopelijk saabvol 2010 toegewenst!
Ik heb 2 dagen terug de HPT upgrade laten plaatsen bij Sander Speek, ik ben heel tevreden en sluit me aan bij vorige forummers. Geweldige upgrade voor weinig geld. Speek-tuning Bedankt!!!

Arjan

(nu echt een wolf in saabskleren!)

Aeroplan
Donateur
Donateur

Bericht door Aeroplan » za 02 jan, 2010 11:47

Ik vroeg me af wat de regels hierover zijn. Immers, op je kenteken staat iets anders?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 02 jan, 2010 11:52

Ik heb dit gevraagd aan mijn verzekerings maatschappij, deze vertelden me "no problemo, je blijft gewoon verzekerd". Dat was voldoende voor mij!

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 02 jan, 2010 13:27

Mij is eens verteld door een rdw keurmeester dat volgens de wet 30% vermogenstoename zonder meer mag. Ga je daarover heen dan moet je strikt genomen de auto opnieuw laten keuren bij de RDW.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 02 jan, 2010 13:27

Volgens mij is het 50%

jaap 93 schreef: 'k zat er wel een beetje over in na wat vervelende ervaringen met vorige auto's op gas en opwaarderen.
:lol: (dit waren weliswaar geen saabs hoor) :lol:
Daar heb je het al he.... de meeste Saabs kunnen uitstekend op LPG.

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » za 02 jan, 2010 13:35

de beste wensen ... mede saab liefhebbers! begin zo langszamerhand ook ervoor warm te draaien om zo"n upgrade te doen.rij zelf in een 9-3,L.P.T bj 2001,vialle lpi installatie.km.stand 198000..en heb op kosten van Saab een gemodificeerd motorblok gekregen na constatering van black sludge..maar van verschillende mensen begrepen dat je wel moet oppassen i.v.m hogere verbrandingstemp...en ook dat je niet verder mag gaan dan 200 pk...en hoe zit het met een extra injector? kan je dan wel probleemloos verder gaan? en moet je meer aanpassingen doen? luchtfilter,downpipe etc..verder heb ik bij R en D carparts in Vinkeveen gezien dat ze zelf een HPT upgrade hebben ontwikkeld speciaal voor G-3... en toch twijfel ik :? :?: zou iemand een korte en techn.uitleg hierover willen geven? groetjes Patrick

Plaats reactie