Saab 99 B-motor op LPG - Wie ook ?
Geplaatst: do 06 aug, 2009 13:27
Hallo,
Ik heb zelf een Saab 99 van 1977 met B-motor op gas met electronische ontsteking, verbruik tussen de 1:6 (kort) en 1:10 (lange rustige stukkies).
Max. top, tot nu toe 150 km/h op teller (de oude, heb een andere gemonteerd).
Wie rijdt er ook nog meer met een Btje op Gas.
Graag wil ik weten wat de beste graad instellinging is mbt de ontsteking en welke bougies gebruiken jullie.
Ik heb nu de boel standaard, maar volgens mij is de ontsteking wat later zetten beter (LPG ontbrand wat langzamer dan benzine).
BvD, Gr.
Ik heb zelf een Saab 99 van 1977 met B-motor op gas met electronische ontsteking, verbruik tussen de 1:6 (kort) en 1:10 (lange rustige stukkies).
Max. top, tot nu toe 150 km/h op teller (de oude, heb een andere gemonteerd).
Wie rijdt er ook nog meer met een Btje op Gas.
Graag wil ik weten wat de beste graad instellinging is mbt de ontsteking en welke bougies gebruiken jullie.
Ik heb nu de boel standaard, maar volgens mij is de ontsteking wat later zetten beter (LPG ontbrand wat langzamer dan benzine).
BvD, Gr.