Prins of toch maar Vialle
-
HansX
Prins of toch maar Vialle
Ik ben van plan om LPG installatie aan te kopen voor een 9-3 estate 1.8T van 2008,
wordt het een Prins installatie met 77 liter ringtank en valvecare (ongeveer 2200 euro) of
ga ik voor de vialle met 67 liter ringtank en flashlube electronische versie (2000 euro);
Wat is nu het beste, minste onderhoud, zuinigste in gebruik, minste storingen?
Een paar gasboeren hadden het ook over:
V-Lubetronic valvesaver kit
V-Lube is een elektronisch klepsmerings systeem ontwikkeld door Vogels Autogas Systemen voor gebruik in combinatie met Landi-Renzo LPG-systemen.
Op het moment is V-Lubetronic het enige systeem waarbij de vloeistof per injector wordt gedoseerd, waardoor optimale smering van de kleppen wordt gegarandeerd. Er wordt een indicator lampje in uw voertuig geplaatst dat aangeeft of u nog vloeistof heeft.
iemand hier ervaring mee?
wordt het een Prins installatie met 77 liter ringtank en valvecare (ongeveer 2200 euro) of
ga ik voor de vialle met 67 liter ringtank en flashlube electronische versie (2000 euro);
Wat is nu het beste, minste onderhoud, zuinigste in gebruik, minste storingen?
Een paar gasboeren hadden het ook over:
V-Lubetronic valvesaver kit
V-Lube is een elektronisch klepsmerings systeem ontwikkeld door Vogels Autogas Systemen voor gebruik in combinatie met Landi-Renzo LPG-systemen.
Op het moment is V-Lubetronic het enige systeem waarbij de vloeistof per injector wordt gedoseerd, waardoor optimale smering van de kleppen wordt gegarandeerd. Er wordt een indicator lampje in uw voertuig geplaatst dat aangeeft of u nog vloeistof heeft.
iemand hier ervaring mee?
-
jochem
- Geregistreerd lid
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
necam... en landi ook nog wel eens 
ligt er aan wat voor metode je wilt toepassen. je hebt dat je het gas in vloeibare vorm injecteerd of in gasvorm injecteren. ik weet nie tprecies wat wat is. Wel kan ik je zeggen dat in vloeibare toestand injecteren wat beter is met het oog op het koelen van je cilinders.
de rest laat ik over aan de experts...
ligt er aan wat voor metode je wilt toepassen. je hebt dat je het gas in vloeibare vorm injecteerd of in gasvorm injecteren. ik weet nie tprecies wat wat is. Wel kan ik je zeggen dat in vloeibare toestand injecteren wat beter is met het oog op het koelen van je cilinders.
de rest laat ik over aan de experts...
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
Vialle
Ik heb een 2004 1.8T gehad met een Vialle en zonder enig probleem mee gereden. Zonder Flashlube want dat vond de leasemaatschappij niet nodig.
Ik heb nu een 2002 1.8T Cabrio met Vialle en Flashlube (voor mijn eigen geruststelling).
Het is een kwestie van auto naar de gasboer brengen, laten inbouwen en verder rijden.
Ik heb nu een 2002 1.8T Cabrio met Vialle en Flashlube (voor mijn eigen geruststelling).
Het is een kwestie van auto naar de gasboer brengen, laten inbouwen en verder rijden.
-
jochem
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
jochem
- Geregistreerd lid
-
John
- Geregistreerd lid
Ik heb in mijn ex 9-5 3.0 een Vialle gehad. In iets van 2 ton 4 gaspompen vervangen.......
Ik werd niet goed van die ellende (je bent toch weer een dag je auto kwijt, halen en brengen kost tijd) en heb de installatie eruit laten halen. Ik wil in ieder geval geen Vialle meer, maar eigenlijk helemaal geen LPG (iedere dag tanken had ik niet zo'n zin meer in). Nu rijd ik diesel maar de volgende wordt weer een benzine
groet John
Ik werd niet goed van die ellende (je bent toch weer een dag je auto kwijt, halen en brengen kost tijd) en heb de installatie eruit laten halen. Ik wil in ieder geval geen Vialle meer, maar eigenlijk helemaal geen LPG (iedere dag tanken had ik niet zo'n zin meer in). Nu rijd ik diesel maar de volgende wordt weer een benzine
groet John
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
"Geklooi met een 5e injector"... functioneert anders al 130.000km perfect hoor
Maar nu Vialle ook 65pk injectoren levert hoef je pas boven de 260pk met extra injectoren te werken (bij een 4-cilinder). Ik kan Vialle van harte aanbevelen, mits het een nieuw systeem is. Wij hebben het inmiddels in drie auto's ingebouwd en met geen van de drie problemen gehad. Voordeel is dat het Vialle-systeem onderhoudsvrij is en een constante pompdruk heeft, dus altijd gelijk presteert. Prins werkt met filters, die naar verloop van tijd vervuilen. Op een Amerikaanse V8 zou ik gerust een Prins systeem zetten, maar op die high-output turbomotoren van Saab zou ik voor Vialle kiezen. Dat is toch het modernste systeem, met dank aan de vloeibare inspuiting.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
En dat snap ik dus niet...... Omdat het moderner (:?:) is zou het beter moeten zijn?
- maar op die high-output turbomotoren van Saab zou ik voor Vialle kiezen. Dat is toch het modernste systeem, met dank aan de vloeibare inspuiting.
Na 1 ton op LPG heb ik nog steeds geen kopprobleem. Ik ken iemand die dat wel heeft.....
Maar goed, die discussie is vaker gevoerd. Nogmaals, ik heb geen ervaring met Vialle, dus ook geen mening. Ik ben zeer te spreken over de Prins VSi, zeker de nieuwste versie, inclusief ondersteuning en prijs.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Moderner is niet altijd beter. Er is echter genoeg technische onderbouwing aanwezig waarom Saab Nederland Vialle LPi systemen prefereert boven anderen. Er zijn overigens ook zat inbouwers die meerdere merken leveren en ook zeker baat hebben bij de verkoop van Prins, die ook zullen bevestigen dat Vialle LPi het meest verfijnde systeem is.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
HansX
Bubba, hoe staat het met onderhoud met de Prins installatie;
elke 20.000 km filter schoonmaken/vervangen?
of is dit niet juist.
Heb ook gehoord van gasboer dat flashlube niet echt functioneert bij een turbomotor; wat zijn jullie ervaringen.
Laatste vraag: komt de laadvloer bij een 66lter tank omhoog, of wordt alleen een gat in de tussenvloer gemaakt?
elke 20.000 km filter schoonmaken/vervangen?
of is dit niet juist.
Heb ook gehoord van gasboer dat flashlube niet echt functioneert bij een turbomotor; wat zijn jullie ervaringen.
Laatste vraag: komt de laadvloer bij een 66lter tank omhoog, of wordt alleen een gat in de tussenvloer gemaakt?