Vialle - 65 pk injectoren - nieuw
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Vialle - 65 pk injectoren - nieuw
Binnenkort wordt mijn saab voorzien van nieuwe donkerbruine vialle injectoren. Dit werd me aangeraden als "beter optie" voor 5de injector en mocht het toch niet voldoende zijn dan kan er altijd nog een bij (echter met nwe LPE want deze (in mijn saab) is voor 4 cilinders/injectoren maar)
Deze injectoren kunnen 30% meer brandstof inspuiten dan de witte. Dus 65pk per injector itt 50pk voor de witte. Deze injectoren zijn nog erg nieuw volgens de gasboer. Met de witte kon ik bij beide anni's zo'n beetje met stage 1 nog goed rijden. Ik ben erg benieuwd.
Deze injectoren kunnen 30% meer brandstof inspuiten dan de witte. Dus 65pk per injector itt 50pk voor de witte. Deze injectoren zijn nog erg nieuw volgens de gasboer. Met de witte kon ik bij beide anni's zo'n beetje met stage 1 nog goed rijden. Ik ben erg benieuwd.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Zeker interessant voor tuning met lpi. Weten reguliere inbouwers van vialle hier al van? Vialle zelf geeft geen reactie op email ed terwijl mijn inbouwer nog van niks zegt te weten?
Ben ook erg benieuwd naar de kosten. De LPE zal ook opnieuw moeten worden ingeregeld of kan dat met een sipmpele reset?
Ben ook erg benieuwd naar de kosten. De LPE zal ook opnieuw moeten worden ingeregeld of kan dat met een sipmpele reset?
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Schijnt vrij nieuw te zijn! De LPE krijgt een nwe programma.Tubbe schreef:Zeker interessant voor tuning met lpi. Weten reguliere inbouwers van vialle hier al van? Vialle zelf geeft geen reactie op email ed terwijl mijn inbouwer nog van niks zegt te weten?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

dus dat herprogrammeren komt nog bovenop de 500 euro voor de injectoren?elvirisimo schreef:Schijnt vrij nieuw te zijn! De LPE krijgt een nwe programma.Tubbe schreef:Zeker interessant voor tuning met lpi. Weten reguliere inbouwers van vialle hier al van? Vialle zelf geeft geen reactie op email ed terwijl mijn inbouwer nog van niks zegt te weten?
dan wordt t prijsverschil met montage van een standaard 5e injector wel erg klein
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ik laat nog wat dingen doen dus exacte prijs heb ik niet. Ik verwacht dat herprogrammeren van LPE meevalt of in de prijs van rond 500 inbegrepen is.
Voor de bestaande installaties zal dat inderdaad minder interessant zijn (afhankelijk van je wensen), maar voor de nieuwe daar en tegen ...
Een ding niet vergeten - 5de injector is erg onhandig geplaatst - te veer van de kleppen vandaan. Hierdoor is de 5de injector eigenlijk een "slang die sproeit maar wat raak" en de overige injectoren proberen het "erbij" te vullen. Niet vergeten dat de lpg uit 5de injector al goed verdampt is voordat het kleppen heeft bereikt, terwijl de lpg uit overige 4 injectoren heerlijk voor de verkoeling zorgen.
Voor de bestaande installaties zal dat inderdaad minder interessant zijn (afhankelijk van je wensen), maar voor de nieuwe daar en tegen ...
Een ding niet vergeten - 5de injector is erg onhandig geplaatst - te veer van de kleppen vandaan. Hierdoor is de 5de injector eigenlijk een "slang die sproeit maar wat raak" en de overige injectoren proberen het "erbij" te vullen. Niet vergeten dat de lpg uit 5de injector al goed verdampt is voordat het kleppen heeft bereikt, terwijl de lpg uit overige 4 injectoren heerlijk voor de verkoeling zorgen.
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
Deze injectoren heb ik al vanaf maart dit jaar, was de eerste bij mijn Vialle-inbouwer in Belgie.
Mijn 9-3 na inbouw laten tunen bij Speek tot ongeveer 200-210 pk, nadien voor nazicht langsgeweest bij inbouwer.
Rijdt super en verbruik, bij normaal gebruik, iets lager dan voorheen.
Gemiddeld rond 1 op 9/9,5.
Groeten, Eddy237 ( Hollander in Belgie)
Mijn 9-3 na inbouw laten tunen bij Speek tot ongeveer 200-210 pk, nadien voor nazicht langsgeweest bij inbouwer.
Rijdt super en verbruik, bij normaal gebruik, iets lager dan voorheen.
Gemiddeld rond 1 op 9/9,5.
Groeten, Eddy237 ( Hollander in Belgie)
-
Jacco 9000Aero
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Eddy237 schreef:Deze injectoren heb ik al vanaf maart dit jaar, was de eerste bij mijn Vialle-inbouwer in Belgie.
Ik ben blij dat er mensen met ervaring zijn wat deze injectoren betreft. Vreemd dat deze injectoren in Nederland vrij onbekend zijn. Waarom ben je niet voor meer pk's gegaan - dat 200/210 kan je met de gewone (witte - 50pk) injectoren.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ik vond de kleurkeuze ook een beetje vreemd omdat vialle al bruine injectoren heeft. Als deze keihin injectoren de druk van vialle lpi installatie aan kunnen dan waarom ook niet. Echter als ze 65 pk kunnen leveren met lagere druk dan zou je verwachten dat ze onder hoge (LPi) druk nog meer kunnen leveren. Ik verwacht alsnog dat in zo'n geval om een aangepaste versie gaat - die geschikt is voor vialle zittingen. In iedere geval ga ik woensdag nog bij mesman checken.Ernsth schreef:hmm, na Prins VSI - bruine (keihin) injectoren, nu ook verkrijgbaar bij vialle?
Ik hoop het voor alle Vialle rijders, bij Prins VSI rijdt het als een jekko.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid