Ik ben van plan om in mijn 900i uit 1983 gas in te bouwen. Logisch, volgend jaar betaal ik geen houderschapsbelasting meer.
Nu staan er ook wel eens slopers met een gasinstallatie te koop. Is overzetten een optie? Of kan ik beter iets meer geld uitgeven aan een nieuwe LPI installatie? Wat zijn goede adressen in Groningen of Drenthe voor inbouw? Mijn auto staat nog niet op NL kenteken. Moet ik eerst de auto bij de RDW zonder gasinstallatie aanbieden en daarna gas in laten bouwen of kan het in één keer.
Gasvragen
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Inbouw en keuring kan in 1x is mij eens verteld, overbouw uit een sloper is lastig, er is een bepaalde verjaring qua onderdelen. bv de tank mag na 10 jaar niet heringebouwd worden in een andere auto, vulslang naar de tank dient altijd nieuw te zijn (die kost overigens geen drol, was 35 euro kwijt).
Mengstuk en dergelijke is volgens mij geen leeftijdscheck op, maar de grote leidingen van achter naar voor zul je toch altijd nieuw moeten nemen, want dat gaat bij demontage na zoveel jaar pekel toch kapot. 1x met je steeksleutel op een flens en pang.
Mengstuk en dergelijke is volgens mij geen leeftijdscheck op, maar de grote leidingen van achter naar voor zul je toch altijd nieuw moeten nemen, want dat gaat bij demontage na zoveel jaar pekel toch kapot. 1x met je steeksleutel op een flens en pang.
-
JohnR
- Geregistreerd lid
Heb laatst gehoord dat het niet meer mocht, een 2dehands installatie inbouwen. Zou het wel goed navragen. Heb in een grijs verleden wel eens een systeem ingebouwd. Moest toen nog bij de RDW laten keuren ze trokken die auto zowat uitelkaar in Naarden de Amazone die voor mij stond moest het helemaal ontgelden. Je moet goed op de hoogte zijn van de laatste inbouw voorschriften. Een LPG tank kan je laten keuren, heb ik via een bedrijf die gasflessen verkoopt laten doen. Krijgt dan een nieuwe datum in geslagen.
-
karel koekjes
- Geregistreerd lid