Mijn 9-3 Sport Estate (MY2007) BSR stage 1 rijdt sinds 200dkm op LPG (Vialle LPI uit 2011). Al langere tijd gebeurt het sporadisch (zo 1x per maand / 1000km) dat de auto op LPG plotseling inhoudt. Bij hogere toeren merk je dat doordat de trekkracht wegvalt, stationair merk je dat doordat de motor niet mooi loopt. Omschakelen naar benzine en even later weer naar LPG lost het op. Heb wel eens wat hier gezocht en gelezen dat het kan dat het onderbreekrelais dan blijft plakken waardoor er teveel brandstof wordt ingespoten. Er treedt geen check engine op tenzij je het inhouden een tijd lang volledig negeert ('maar liefste, merkte je dan niets aan de motor voordat dat lampje aan ging?').
Tot nu toe geen echt probleem (als in, je went er aan

) maar het komt nu wat vaker voor, laten we zeggen elke 3 ritten een keer. Ik merk het vooral na een stuk snelweg en dan bij uitrollen/afremmen op een afrit of bij file en dan houdt ie vervolgens in. 1 of 2 keer naar benzine en weer terug omschakelen en alles is weer ok.
- zoeken op 'stotteren' en 'inhouden' geeft een breed scala aan mogelijke problemen. Herkent iemand bovenstaande symptomen? zit ik op het goede spoor door het onderbreekrelais te verdenken? Zou ik dat met OBD kunnen zien? uitdaging is dat het niet makkelijk te reproduceren is behalve met veel geduld
- iemand enig idee waar ik dat relais vindt? ik kom hier
https://docplayer.nl/15665521-Montageha ... steem.html een Volvo plaatje tegen dat suggereert dat ik het in de buurt van het schutbord moet zoeken. is dat bij onze Saabs ook zo?