Benzinepomp kapot?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3847
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Benzinepomp kapot?

Bericht door Ronnes » zo 26 feb, 2017 22:05

Gisteren heb ik het contactslot gereinigd van mijn cabrio. Hiervoor heb ik het afdekplaatje rond de pook moeten verwijderen. Op deze plaat zit de LPG/benzine schakelaar. Hiervan heb ik de stekker losgemaakt.
Afbeelding
Na reiniging en montage reed de auto probleemloos. Gisteren heb ik 4 ritten gereden, vandaag 1. Toen ik terug naar huis wilde rijden, startte hij niet meer. Wegenwacht gebeld en die zei dat de benzinepomp kapot is. Hij heeft mij naar huis gesleept.

Ik vraag me af of de pomp wel degelijk defect is, of het iets te maken heeft met de werkzaamheden van gisteren. Kan ik de benzinepomp rechtstreeks spanning geven om dit te controleren door een bruggetje te maken bij de aansluiting van de schakelaar? Installatie is van Landi-Renzo en is ingebouwd in 2011 bij 135.000 km en nu staan er 215.000 op de teller.
Afbeelding

De zekering van de benzinepomp is nagekeken en OK.
Laatst gewijzigd door Ronnes op zo 26 feb, 2017 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6973
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Benzinepomp kapot?

Bericht door werli » zo 26 feb, 2017 22:07

heey
bruggetje zekering 4 met 32
mvg werner

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3847
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Benzinepomp kapot?

Bericht door Ronnes » zo 26 feb, 2017 22:14

Da's snel, Werner. :D Maar welke zekering 4 bedoel je? Ik heb 4 zekeringhouders, met in elke houder een zekering 4.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6973
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Benzinepomp kapot?

Bericht door werli » ma 27 feb, 2017 7:39

zijkant linkerkant dachbord

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3847
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Benzinepomp kapot?

Bericht door Ronnes » ma 27 feb, 2017 8:11

Volgens het instructieboekje is die zekering 4 van het hoofdinstrument en de ACC en er is hier ook geen zekering 32.
Ik heb gisteravond verder gezocht op het forum en het zou ook kunnen liggen aan het relais van de benzinepomp (die zou onderaan de A-stijl zitten), maar die vind ik ook niet terug in het boekje.
Dan heb ik nog een vraag: is het mogelijk om de auto op LPG te starten?
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3847
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Benzinepomp kapot?

Bericht door Ronnes » ma 27 feb, 2017 20:36

Ik heb het relais gevonden. Deze zit achter het rechter zijpaneel, onder het dashboardkastje. Ik heb het relais vervangen door een ander, maar zonder resultaat. Op het relais komt stroom toe. Als ik zekering 2 uit de zekeringhouder voor de accubak weghaal, is de stroom bij het relais ook weg. Dus tot daar zit alles goed. Ik heb het relais ook overbrugt (bruggetje klem 30 naar 87), maar ook weer zonder resultaat: ik hoor geen pomp. Wel viel het me op dat tijdens het plaatsen van het bruggetje (met het contact uit) het relais van de ACC schakelde. Dit relais zit bij zekering 2 van de brandstofpomp.
Zit er bij de benzinepomp een stekker waar ik bij kan zonder de tank te moeten demonteren, waar ik de spanning kan meten?
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)