LPG in 93ss

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Hanz99
Geregistreerd lid

LPG in 93ss

Bericht door Hanz99 » za 28 jan, 2017 15:26

In mijn zoektocht naar info over lpg inbouw heb ik al veel gelezen op dit forum en daar ben ik blij mee. Ik zit nog met 1 vraag en dat is het verhaal van T5 en T7 en of die wel of niet geschikt zijn voor LPG gebruik. Oftewel zijn er in een 93ss 18t met 180k op de teller onderdelen die je preventief zou moeten vervangen als je lpg gaat rijden of volstaat een klepsmeersyteem zoals flashlube of valve care. Ik ga het natuurlijk uitgebreid bespreken met de inbouwer maar wellicht hebben jullie goeie tips

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: LPG in 93ss

Bericht door coppe218 » za 28 jan, 2017 17:33

Ss is geen t5 of t7, maar een T8. Volgens mij erg geschikt voor lpg en ik dacht ook zonder smeersysteem, maar dat weet ik niet zeker.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » za 28 jan, 2017 18:53

Alleen als het een biopower motor is flashlube niet nodig, motor heeft geharde kleppen.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » za 28 jan, 2017 19:01

De 9-3SS 1.8t (t8) doet het prima op LPG. Heb mijn vorige 9-3 vanaf 0 naar de 4 ton gereden, daarna moest de cylinderkop/kleppen gereviseerd worden. Mijn huidige 9-3 2.0T loopt ook prima op LPG en heb ik bij 175k omgebouwd naar LPG. Daarbij heb ik wel problemen gehad, maar dat had met de toestand van de motor te maken voor ombouw. Een auto die altijd goed onderhoud heeft gehad is later nog prima om te bouwen naar lpg. Houd er rekening mee dat je met lpg een keer toe bent aan een cylinderkop revisie (ook met klep smering, maar dan wat later) en dat bij een vialle installatie soms een pomp vervangen moet worden. (Mij al 2 keer gebeurd in 600k km). Ik heb er nooit spijt van gehad, zou het zo weer doen.

Hanz99
Geregistreerd lid

Bericht door Hanz99 » za 28 jan, 2017 22:30

Oke, dus ik heb een T8 DI-set en zelfs zonder valve protection zoals flashlube o.i.d. kun je er dus prima mee rijden. Een keer krijg je met een koprevisie te maken maar dat staat los van valve protection. Dat klinkt bemoedigend en ik denk dan ook dat ik de Prins VSI laat inbouwen.

Plaats reactie