weigerachtig op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

weigerachtig op LPG

Bericht door gws » ma 11 apr, 2016 7:19

Onze 9000 op LPG , geen G3 , krijgt tijdens het rijden regelmatig geen gas en dan schakelen we over op benzine .
Het relais aan de gastank hebben we vernieuwd en dat bood een paar dagen soelaas maar nu is het weer mis , wie heeft een idee wat er loos kan zijn ?
Hij loopt prima op benzine dus de ontsteking is op orde .

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door Thieuke » ma 11 apr, 2016 8:22

Wat is het merk lpg installatie?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gws » ma 11 apr, 2016 22:09

Het is een Vaillant installatie .

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door Thieuke » ma 11 apr, 2016 22:17

gws schreef:Het is een Vaillant installatie .
Vialle bedoel je denk ik. Vaillant is van de verwarming..... Ook op gas maar dan anders.

Heb je al uit laten lezen?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gws » ma 11 apr, 2016 22:53

Je hebt gelijk :) drukfoutje , Vialle natuurlijk . Uitlezen is niet gedaan , wist niet dat er een comp. in zat .
Het relais aan de tank hebben we al wel vernieuwd , misschien is er ook nog een gemonteerd achter de schakelaar aan het dashboard , even zoeken morgen .

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door Thieuke » ma 11 apr, 2016 22:57

Hoe oud is de pomp?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2484
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gertram » di 12 apr, 2016 6:36

Als het geen G3 is zal het geen LPI zijn dus geen pomp. Als het G2 is zal er wel een gas ECU in zitten.
Bevriezing verdamper wellicht. Of temperatuursensor koelvloeistof van de gasinstallatie.
Als je een tijdje op benzine hebt gereden, kun je dan weer terug naar gas?
Welke uitvoering 9000 is het?
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: 34x01 en 45x12 versnellingsbak 99/900 evt. met defect.

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gws » di 12 apr, 2016 7:37

Het is een CS zonder turbo van 1997 . Op benzine loopt hij prima , evenzo op gas .
Soms gaat het een paar dagen goed op gas , dan is het weer mis , meestal op de autobahn met 120/130 km .
Of de temperatuut sensor connectie heeft met de LPG installatie weet ik zo niet .
Ik denk dat ik eerst het relais achter de omschakelaar ga controleren .

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 16735
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door ReinO » di 12 apr, 2016 8:21

wanneer heb je voor het laatst de inspuitmondjes vervangen?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door Thieuke » di 12 apr, 2016 8:42

Het feit dat het geen G3 is wil niet zeggen dat het geen LPi is (als je een auto uit het buitenland importeerd met een modern systeem krijg je dacht ik ook niet altijd G3 goedkeuring).

Maar goed, het kan inderdaad net zo goed (of de kans is groter dat het) een andere type Vialle systeem (is) zijn, daar heb je gelijk in.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gws » di 12 apr, 2016 10:05

ReinO schreef:wanneer heb je voor het laatst de inspuitmondjes vervangen?
Daar is nog niet naar gekeken , heeft al wel 4 ton gelopen . Omdat er in één keer compleet geen LPG binnenkomt denk ik niet dat het aannemelijk is dat alle vier aanzuigmonden defect zijn .

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 16735
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door ReinO » di 12 apr, 2016 11:07

bij mij gaf 1 van die dingen het probleem.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 16735
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door ReinO » di 12 apr, 2016 11:23

anders even demonteren en kijken of alles nog kits is?

in de kosten zit het hem niet en dan heb je gelijk de juiste ringetjes er bij.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door gws » di 12 apr, 2016 17:42

Gaan we bekijken , dank je voor de tip :idea:

Gebruikersavatar
something2say
Donateur
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: za 22 aug, 2009 20:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: weigerachtig op LPG

Bericht door something2say » di 19 jul, 2016 11:40

Als het geen lpi systeem is heeft hij ook geen inspuitmondjes..

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk