weigerachtig op LPG
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
weigerachtig op LPG
Onze 9000 op LPG , geen G3 , krijgt tijdens het rijden regelmatig geen gas en dan schakelen we over op benzine .
Het relais aan de gastank hebben we vernieuwd en dat bood een paar dagen soelaas maar nu is het weer mis , wie heeft een idee wat er loos kan zijn ?
Hij loopt prima op benzine dus de ontsteking is op orde .
Het relais aan de gastank hebben we vernieuwd en dat bood een paar dagen soelaas maar nu is het weer mis , wie heeft een idee wat er loos kan zijn ?
Hij loopt prima op benzine dus de ontsteking is op orde .
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: weigerachtig op LPG
Wat is het merk lpg installatie?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Het is een Vaillant installatie .
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: weigerachtig op LPG
Vialle bedoel je denk ik. Vaillant is van de verwarming..... Ook op gas maar dan anders.gws schreef:Het is een Vaillant installatie .
Heb je al uit laten lezen?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Je hebt gelijk
drukfoutje , Vialle natuurlijk . Uitlezen is niet gedaan , wist niet dat er een comp. in zat .
Het relais aan de tank hebben we al wel vernieuwd , misschien is er ook nog een gemonteerd achter de schakelaar aan het dashboard , even zoeken morgen .
Het relais aan de tank hebben we al wel vernieuwd , misschien is er ook nog een gemonteerd achter de schakelaar aan het dashboard , even zoeken morgen .
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: weigerachtig op LPG
Hoe oud is de pomp?
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
gertram
- Donateur (3x)

- Berichten: 2484
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: weigerachtig op LPG
Als het geen G3 is zal het geen LPI zijn dus geen pomp. Als het G2 is zal er wel een gas ECU in zitten.
Bevriezing verdamper wellicht. Of temperatuursensor koelvloeistof van de gasinstallatie.
Als je een tijdje op benzine hebt gereden, kun je dan weer terug naar gas?
Welke uitvoering 9000 is het?
Bevriezing verdamper wellicht. Of temperatuursensor koelvloeistof van de gasinstallatie.
Als je een tijdje op benzine hebt gereden, kun je dan weer terug naar gas?
Welke uitvoering 9000 is het?
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: 34x01 en 45x12 versnellingsbak 99/900 evt. met defect.
Te koop gevraagd: 34x01 en 45x12 versnellingsbak 99/900 evt. met defect.
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Het is een CS zonder turbo van 1997 . Op benzine loopt hij prima , evenzo op gas .
Soms gaat het een paar dagen goed op gas , dan is het weer mis , meestal op de autobahn met 120/130 km .
Of de temperatuut sensor connectie heeft met de LPG installatie weet ik zo niet .
Ik denk dat ik eerst het relais achter de omschakelaar ga controleren .
Soms gaat het een paar dagen goed op gas , dan is het weer mis , meestal op de autobahn met 120/130 km .
Of de temperatuut sensor connectie heeft met de LPG installatie weet ik zo niet .
Ik denk dat ik eerst het relais achter de omschakelaar ga controleren .
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: weigerachtig op LPG
wanneer heb je voor het laatst de inspuitmondjes vervangen?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: weigerachtig op LPG
Het feit dat het geen G3 is wil niet zeggen dat het geen LPi is (als je een auto uit het buitenland importeerd met een modern systeem krijg je dacht ik ook niet altijd G3 goedkeuring).
Maar goed, het kan inderdaad net zo goed (of de kans is groter dat het) een andere type Vialle systeem (is) zijn, daar heb je gelijk in.
Maar goed, het kan inderdaad net zo goed (of de kans is groter dat het) een andere type Vialle systeem (is) zijn, daar heb je gelijk in.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Daar is nog niet naar gekeken , heeft al wel 4 ton gelopen . Omdat er in één keer compleet geen LPG binnenkomt denk ik niet dat het aannemelijk is dat alle vier aanzuigmonden defect zijn .ReinO schreef:wanneer heb je voor het laatst de inspuitmondjes vervangen?
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: weigerachtig op LPG
bij mij gaf 1 van die dingen het probleem.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: weigerachtig op LPG
anders even demonteren en kijken of alles nog kits is?
in de kosten zit het hem niet en dan heb je gelijk de juiste ringetjes er bij.
in de kosten zit het hem niet en dan heb je gelijk de juiste ringetjes er bij.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Gaan we bekijken , dank je voor de tip 
-
something2say
- Donateur

- Berichten: 499
- Lid geworden op: za 22 aug, 2009 20:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: weigerachtig op LPG
Als het geen lpi systeem is heeft hij ook geen inspuitmondjes..
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk