Mijn zoon heeft na omzwervingen weer een Saab 9-3 SS gekocht ( bouwjaar 1993) gekocht. Er staat 160.000 km op de teller, ziet er keurig uit en is altijd dealeronderhouden geweest.
Hoe denken jullie over het inbouwen van een LPG3 installatie in een dergelijke wagen? Het gaat me niet om het verschil in kosten, die zijn gemakkelijk te berekenen met de omslagpuntsheet, maar is het technisch verstandig bij een wagen met dit aantal vlieguren?
Hendrik
Wel of niet LPG inbouwen?
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Re: Wel of niet LPG inbouwen?
Hoi Hendrik,
Is het een 9-3 sportsedan uit 2003 of een 9-3 SE maar die zijn geloof ik niet uit 1993. Maar in beide gevallen. Een goed onderhouden Saab is met 160.000 net ingelopen. Geen probleem lijkt me.
Welke motor ligt er in?
Is het een 9-3 sportsedan uit 2003 of een 9-3 SE maar die zijn geloof ik niet uit 1993. Maar in beide gevallen. Een goed onderhouden Saab is met 160.000 net ingelopen. Geen probleem lijkt me.
Welke motor ligt er in?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ligt aan de motor hoor. Een b2x5 kan met die km stand net zo goed op zijn einde zijn.gijsmondria schreef:Een goed onderhouden Saab is met 160.000 net ingelopen. Geen probleem lijkt me.
Er zijn zat motoren die ruim voor die km-stand al op de sloop zijn beland in ieder geval.
Er is amper 7000 km per jaar mee gereden..... Dat is nog geen 600 km per maand gemiddeld. Laten we zeggen 30 km per dag (600/20)
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Zitten hier dan productiefouten in? waardoor de motor vroegtijdig defect gaat. Of is het toch onderhoud / gebruik.Ligt aan de motor hoor. Een b2x5 kan met die km stand net zo goed op zijn einde zijn.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Zoekfunctie -> black sludge, ik weet niet hoeveel resultaten. Let op, dit gaat over de eerste generatie 9-3 met t7 aansturing en de eerste en tweede generatie 9-5 tot 2004.
Eigenlijk een combinatie.
Cater ventilatie onvoldoende is constructiefout, maar met het juiste onderhoud kan de motor desondanks heel veel km draaien.
Eigenlijk een combinatie.
Cater ventilatie onvoldoende is constructiefout, maar met het juiste onderhoud kan de motor desondanks heel veel km draaien.
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Aah daar doel je op
. Niet onbekend natuurlijk. En inderdaad vaak de reden van vroegtijdig overlijden.
Schreef Black Sludge alleen onder de noemer onderhoud.
En zou het wel aandurven om na BS controle G3 in te bouwen bij 160.000km
Nu wel benieuwd naar de SS uit 1993
Schreef Black Sludge alleen onder de noemer onderhoud.
En zou het wel aandurven om na BS controle G3 in te bouwen bij 160.000km
Nu wel benieuwd naar de SS uit 1993