Injectoren upgraden

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Guido
Geregistreerd lid

Injectoren upgraden

Bericht door Guido » vr 21 nov, 2014 17:32

Weet iemand of het mogelijk is bestaande witte vialle injectoren om te bouwen naar donkerbruin met een onderdeeltje van Siemens of Deka of zo?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Injectoren upgraden

Bericht door Thieuke » vr 21 nov, 2014 18:08

Witte Vialle injectoren zijn alleen te vervangen door donkerbruine vialle injectoren, als je grotere injectoren wil.

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » zo 23 nov, 2014 22:03

Zou evt best wel grotere injectoren willen, maar niet voor 180euro per stuk.

Kun je een witte niet ombouwen naar een donkerbruine met een simpel onderdeeltje?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 23 nov, 2014 22:38

Dan was dat al gedaan, populaire injectoren nl. Alleen niet voor dat geld.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 23 nov, 2014 23:43

zelfs al zou je morgen tegen een setje donkerbruine injectoren aan lopen voor weinig ben je nog niet klaar dan kan je als nog uit de beurs voor een bijpassende lpi ecu of je moet mazzel hebben dat je er een late 6.4 ecu in hebt die kan geprogrammeerd worden maar ook daar rekenen ze behoorlijk euro's voor

reken maar zo meer pk's op lpi kost je gewoon domweg veel geld!

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » ma 24 nov, 2014 6:32

tanisha schreef:zelfs al zou je morgen tegen een setje donkerbruine injectoren aan lopen voor weinig ben je nog niet klaar dan kan je als nog uit de beurs voor een bijpassende lpi ecu of je moet mazzel hebben dat je er een late 6.4 ecu in hebt die kan geprogrammeerd worden maar ook daar rekenen ze behoorlijk euro's voor

reken maar zo meer pk's op lpi kost je gewoon domweg veel geld!
En hoe zie ik of ik een 6.4 lpi ecu heb? En waar laat ik zoiets programmeren?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 24 nov, 2014 6:53

Ook de oude ecu's zijn te programmeren. Waar haal jij vandaan dat dat niet te doen is Tanisha? Want jij zegt dat elke keer, en het is gewoon niet waar.

Meerdere installateurs hebben mij verzekerd dat ze de oude ecu's van vialle ook aan kunnen passen naar de grotere injectoren.

Die is namelijk zeker te herschrijven maar dat gaat via vialle, maar is gewoon te doen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 24 nov, 2014 10:32

de 6.4 en 6.6 ecu's laten zich door de inbouwers programmeren die dat door vialle mogen hier is de regel hoe jonger de ecu hoe meer er kan

vialle zelf kan natuurlijk wel meer maar daar betaal je ook vialle centjes voor en dat is echt geen garantie dat het ook goed loopt

lpi is een mooi systeem maar door dat afschermen van vialle is het een grote frustratie de 6.4 en de 6.6 zijn het minst afgeschermd dus daar kan je het meest mee want 200pk is niet de grens voor 4 witte injectoren

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » ma 24 nov, 2014 11:40

Zal eens een oude injector kopen en loshalen. Eens kijken of er iets kan.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 24 nov, 2014 12:20

Ik heb een hoop van die injectors liggen. Ik vind dit onderzoek wel de moeite waard om er één te doneren

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 25 nov, 2014 0:40

Wat is in jouw ogen dan de grens van een lpi met witte injectoren?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 25 nov, 2014 1:13

+/- 200 pk. Ik ben wel eens naar de 220 gegaan, het rare was toen dat halverwege de vermogens opbouw de injectoren het niet meer trekken, maar in de hogere toeren de 220 pk wel haalden.

Dit is vreemd omdat als je naar trionic kijkt de injectoren harder moeten werken naar mate het aantal pk stijgt. Dit loopt gelijk op (niet in aantallen natuurlijk, maar wel in vorm als je maar de grafiek kijkt. Dus halverwege als de injector dc nog niet 100% is stoppen ze ermee, om later bij hogere injector dc's wel weer mee te doen. De injector dc is natuurlijk niet die van de lpg injector, maar wat de lpg injector doet is daar wel weer een product van.

Nou ja, omdat ik geen afr meter en egt meter heb zin weer daar snel mee gestopt. De risico's zijn gewoon te groot.

Met de donkerbruine injectoren zou je technisch gezien naar de 260 - 270 pk kunnen.

Om te tunen kan je alken veel beter en echt open systeem pakken natuurlijk. De eerste lpi installaties zijn dat niet.

Met bigas kan je bijvoorbeeld zelf je lpg injectoren mappen...... Erg leuk.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 25 nov, 2014 2:03

4 witte lpi injectoren halen het ongeveer tot 235 pk a 240pk met 4 donkerbruine haal je makkelijk 300pk

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 25 nov, 2014 9:07

Daar geloof ik niks van, dat loopt veel te arm, en dat is gevaarlijk de kleppen.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 25 nov, 2014 9:46

Ze zegt er ook niet bij hoe lang die setup het zo uit houdt... 8-) Maar algemeen wordt die 200pk grens aangehouden. En dat is, mijnsinziens, om goede redenen.

Persoonlijk zou ik zeggen: lekker cruizen op de witte en wil je trappen omschakelen naar benzine. Al dan niet icm met bijv de cc mod in je software (indien T7...).

Plaats reactie