Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
Yackall
Geregistreerd lid
Berichten: 112
Lid geworden op: do 12 apr, 2007 12:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Yackall » wo 10 sep, 2014 7:50

De volume-indicatie LEDs werken nog wel, maar niet de benzine/lpg indicatie LEDs. Hij schakelt niet over op LPG en het systeem reageert niet op het drukknopje om handmatig te schakelen.

Vorige week had ik dat voor het eerst. De auto had 2 weken stilgestaan omdat we op vakantie waren. De tank was bijna leeg en nadat ik had getankt werkte de schakelaar en de LEDs weer wel. Het ging een tank goed, maar nu dus niet meer. Heb nog niet de gelegenheid gehad om zekeringen te controleren.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Groet,

Thijs.
900 2.3 SE Cabrio Automaat

(And my other car is a T5R. ;-) )

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14137
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door tanisha » wo 10 sep, 2014 8:09

probeer eerst een ander knopje wil dat niet de lpi ecu op vocht controleren
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Yackall
Geregistreerd lid
Berichten: 112
Lid geworden op: do 12 apr, 2007 12:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Yackall » wo 10 sep, 2014 8:14

Uhmm, welk 'ander knopje' bedoel je dan? :-)
900 2.3 SE Cabrio Automaat

(And my other car is a T5R. ;-) )

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14137
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door tanisha » wo 10 sep, 2014 8:18

de lpi schakelaar!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Yackall
Geregistreerd lid
Berichten: 112
Lid geworden op: do 12 apr, 2007 12:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Yackall » wo 10 sep, 2014 8:30

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik ken maar 1 'schakelaar' om van benzine naar lpg v.v. te schakelen en dat is het drukknopje met de 5+2 LED-lampjes. Is er nog een andere, dan?
900 2.3 SE Cabrio Automaat

(And my other car is a T5R. ;-) )

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14137
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door tanisha » wo 10 sep, 2014 8:36

ik zou die vervangen!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Yackall
Geregistreerd lid
Berichten: 112
Lid geworden op: do 12 apr, 2007 12:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Yackall » wo 10 sep, 2014 8:54

tanisha schreef:ik zou die vervangen!
Okeeee! Nu snap ik het. :D
900 2.3 SE Cabrio Automaat

(And my other car is a T5R. ;-) )

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Thieuke » wo 10 sep, 2014 10:58

Heb ik liggen voor je, een andere schakelaar.

Tenminste, als het deze is: http://www.autogasetneo.be/nl/webshop/a ... pe456/2864" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
Yackall
Geregistreerd lid
Berichten: 112
Lid geworden op: do 12 apr, 2007 12:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Yackall » wo 10 sep, 2014 12:11

Thieuke schreef:Heb ik liggen voor je, een andere schakelaar.

Tenminste, als het deze is: http://www.autogasetneo.be/nl/webshop/a ... pe456/2864" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, die is het.

Quanto costa? :)
900 2.3 SE Cabrio Automaat

(And my other car is a T5R. ;-) )

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door Thieuke » wo 10 sep, 2014 12:19

Je hebt een pb
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door klaasj » di 09 dec, 2014 18:59

hoe is dat nu verder opgelost. ik heb namelijk nu het kouder wordt hetzelfde probleem. kan dus knopje zijn of ecu. bij warme motor en opnieuw starten dan gaat het goed.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5786
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door evo » di 09 dec, 2014 19:46

Sow! Duur knopje!

Heb dr anders ook nog ene liggen waar ik nooi problemen mee heb gehad....
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

roanmarada
Donateur
Donateur
Berichten: 337
Lid geworden op: do 24 mei, 2007 9:25
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door roanmarada » zo 28 aug, 2016 14:26

hallo,

dit probleem heb ik nu dus ook, hij schakelt niet oevr op gas , lpi indicator blijft het rode lampje van branden en kan drukken op het knopje wat ik wil maar doets niets dus benzine verbruik , wie heeft de oplossing en of een indicator liggen voor mij.

thanks

Rob

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door klaasj » zo 28 aug, 2016 17:47

Lag bij mij aan de lpg computer.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

roanmarada
Donateur
Donateur
Berichten: 337
Lid geworden op: do 24 mei, 2007 9:25
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Schakelt niet naar LPG, LED werkt niet correct (Vialle).

Bericht door roanmarada » zo 28 aug, 2016 18:18

en wat en waar heb je dat laten doen en wat koste het?