verbruik lpg in 9-5
-
veenaalt
- Donateur (7x)

verbruik lpg in 9-5
Hallo
mijn vader heeft een 9-5 2.0t estate automaat met nieuwe vialle lpg 3.
Auto heeft ongeveer 180k gelopen en is van begin 2004.
het verbruik valt een beetje tegen zo 1 op 7 a 8.
Wat is jullie ervaring?
mijn vader heeft een 9-5 2.0t estate automaat met nieuwe vialle lpg 3.
Auto heeft ongeveer 180k gelopen en is van begin 2004.
het verbruik valt een beetje tegen zo 1 op 7 a 8.
Wat is jullie ervaring?
-
NielsV
- Geregistreerd lid
Re: verbruik lpg in 9-5
De afgelopen 2000 km bijgehouden, want ook wel benieuwd; 8,21 km/l
Vialle lpi in een Estate. Dat is genomen over lange snelweg km's en korte stadsritjes.
Vialle lpi in een Estate. Dat is genomen over lange snelweg km's en korte stadsritjes.
-
9900
- Donateur

verbruik lpg in 9-5
Ik heb een 9-5 Aero estate uit 1999 tuned tot 260 pk. LPG-g3 van prins erin. Ik rij stevig door en haal 1 op 8,5 als ik op lpg rij.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Zou er motorisch iets aan kunnen schelen waardoor het verbruik hoger is?
Zou tuning een positieve bijdrage kunnen leveren?
Tips?
Tips?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

verbruik lpg in 9-5
Die van ons ook 1:8 a 1:9. Tuning kan positief zijn voor het vebruik, maar het extra vermogen spreek je wel makkelijker aan wat het verbruik weer niet ten goede komt.
De onze is na de tuning wel zuiniger geworden bij normaal gebruik (dus door de weeks als ik er niet in rij, maar mijn vrouw, is hij iets zuiniger geworden)
De onze is na de tuning wel zuiniger geworden bij normaal gebruik (dus door de weeks als ik er niet in rij, maar mijn vrouw, is hij iets zuiniger geworden)
-
Tubbe
- Donateur (2x)

verbruik lpg in 9-5
Voor een 9-5 estate automaat op gas klinkt het niet uitzonderlijk hoog. Ding weegt circa 1650 kg en als het gemiddeld is met korte ritten dan is dit vrij normaal denk ik
Ik zit met handbak en 195 pk met heel veel 100 km/u kilometers tussen 1:9 en 1:10
Ik zit met handbak en 195 pk met heel veel 100 km/u kilometers tussen 1:9 en 1:10
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Denk dat vooral de rijstijl, korte of lange ritten, veel stadsverkeer, enorm uitmaakt. Tuning heeft de mijne 5 a 10 % zuiniger gemaakt voor mijn gevoel.veenaalt schreef:Zou er motorisch iets aan kunnen schelen waardoor het verbruik hoger is?
Tips?
Ik doe op een volle tank van 40 liter minimaal 300 Km, bij gemengd doordeweeks gebruik, da's ongeveer 1 op 8. Bij enkel lange snelwegritten haal ik 330 - 340 Km uit een tank, dus da's 10 a 12% zuiniger. Bij vakantieritten, bijv. door Duitsland (harder dan 140) en met dakkoffer , stijgt het verbruik nogal, dan komt er nog maar 280-300Km uit een tank.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

verbruik lpg in 9-5
Nelfrikandel: komt helemaal overeen met onze ervaring! Alleen hebben wij 200 pk :p

-
Herr.ik.
- Geregistreerd lid
Rijd je veel binnendoor? Als ik stukken snelweg pak met mijn 9-3 (2.0T) dan verbruik ik 1op11 a 1op12 en binnendoor kom ik op 1op7 1op8.
Is dan wel benzine, maar het verschil is zo groot.
Is dan wel benzine, maar het verschil is zo groot.
-
noekie
- Geregistreerd lid
Ik heb een 185 pk 9-5 sedan op gas 2.0 T . (sinds een week op gas)
Met dit weer en heel veel kleine afstanden, 2 km en dat meerdere malen per dag ligt het verbruik ongelofelijk hoog 20/100.
Maar op de snelweg zit ik rond de 8.5/100. koude motor verbruik blijkbaar echt veel meer
Met dit weer en heel veel kleine afstanden, 2 km en dat meerdere malen per dag ligt het verbruik ongelofelijk hoog 20/100.
Maar op de snelweg zit ik rond de 8.5/100. koude motor verbruik blijkbaar echt veel meer
-
Mach2005
- Geregistreerd lid
Hier bij korte ritten 1 op 7.
Veel snelweg 1 op 8.5
KIJK NOOIT NAAR DE COMPUTER, WANT DIE WIJKT STEEVAST 20% AF OP LPG.
Het lijkt er op dat onze computers het verbruik weergeven alsof je op benzine rijdt.
Bij het uitrekenen op kilometers/getankte liters, is het verschil altijd rond de 20% onzuiniger...
Veel snelweg 1 op 8.5
KIJK NOOIT NAAR DE COMPUTER, WANT DIE WIJKT STEEVAST 20% AF OP LPG.
Het lijkt er op dat onze computers het verbruik weergeven alsof je op benzine rijdt.
Bij het uitrekenen op kilometers/getankte liters, is het verschil altijd rond de 20% onzuiniger...
-
psbb
- Donateur

Sinds een paar weken een Vogels VGi. Op de Android telefoon een mooi progamma geinstalleerd: MyCars. Kan ik alles op bijhouden. Verbruik tot nu toe tussen 1 op 8.44 tot 1 op 8,77. Op benzine was het verbruik 1:10,8. ( computer wijkt teveel af)
Zit wel een andere motor in die slecht 70000 had gelopen. Laat m binnenkort tunen. Kijken wat het verbruik dan wordt.
Zit wel een andere motor in die slecht 70000 had gelopen. Laat m binnenkort tunen. Kijken wat het verbruik dan wordt.
-
evo
- Donateur (2x)

Komt je motor goed op temp? mijn ervaring leert me dat ze dan ook dorstiger worden. Paar graden scheelt al flink...
Oh... En dan bedoel ik niet je dashboard metertje... Maar met tech, obdii of sid? Temp moet rap rond de 89 a 90 graden zitten en bij normaal gebruik ook blijven
Bij tunen op lpg valt erg veel winst te behalen, maar dan moet de tuner dat wel doen. Lpg is zeer klopvast....
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Oh... En dan bedoel ik niet je dashboard metertje... Maar met tech, obdii of sid? Temp moet rap rond de 89 a 90 graden zitten en bij normaal gebruik ook blijven
Bij tunen op lpg valt erg veel winst te behalen, maar dan moet de tuner dat wel doen. Lpg is zeer klopvast....
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Kijk nuttige reacties waar je wat aan hebt.
Thanks!!
Thanks!!
-
Tubbe
- Donateur (2x)

verbruik lpg in 9-5
Daar lijkt het niet alleen op, dat is ook zo. Het motormanagement weet nl niet dat er lpg in gaat. Die denkt nog steeds in benzine. De lpg computer berekent hoeveel lpg overeenkomt met de gevraagde hoeveelheid benzine. Overigens heeft de computer ook bij benzine wel afwijkingen. Het is een berekende waarde op basis van informatie uit de ecu, maar niet altijd accuraat. Wel een meer dan redelijke indicatie.Mach2005 schreef: KIJK NOOIT NAAR DE COMPUTER, WANT DIE WIJKT STEEVAST 20% AF OP LPG.
Het lijkt er op dat onze computers het verbruik weergeven alsof je op benzine rijdt....
Het verschil in verbruik laat zich verklaren door de lagere calorische waarde van lpg, oftewel de lagere energieinhoud per liter van lpg tov benzine.