9-5NG op gas?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
nako
Geregistreerd lid

9-5NG op gas?

Bericht door nako » vr 23 mar, 2012 18:16

Even vloeken in de kerk:

9-5NG 2.8T op LPG? Iemand ervaring mee of informatie over?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-5NG op gas?

Bericht door op » vr 23 mar, 2012 18:55

Vloeken in de kerk?

voor de lpg adepten lijkt mij dit de hoogmis 8)

Goed plan, ik zeg: doen!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 23 mar, 2012 19:05

Verschilt die 2.8T veel van de 2.8T uit de 9-3SS? Daar zijn er meer van met LPG, dus moet kunnen lijkt me.

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » vr 23 mar, 2012 20:45

Sowieso in pk's. NG heeft 300 pk, 9-3 ss weet ik niet, maar minder

jogi123
Geregistreerd lid

Bericht door jogi123 » vr 23 mar, 2012 22:45

Ik dacht dat de motoren van de 9-5NG´s DIRECT INJECTION hebben en dat is /wordt ontwikkeld ,vandaar dat je er toch even naar moet laten kijken door echte experts........... :!:
En zorg dat je garantie´s krijgt (liefst op papier) want het is natuurlijk niet de beoeling dat jij de onwikkelingskosten gaat betalen en met een auto zit die erg vaak in de storing staat.

Btw dit vond ik mbv Google http://www.amt.nl/Nieuws/Vialle-brengt- ... jectie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvrgr JG

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » ma 26 mar, 2012 0:25

En hoe makkelijk denk je over 5 jaar bij dat toekomstige museumstuk nog een vervangende cylinderkop te vinden?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 26 mar, 2012 6:24

De Insignia OPC heeft toch dezelfde motor?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 26 mar, 2012 7:44

jwaterink schreef:En hoe makkelijk denk je over 5 jaar bij dat toekomstige museumstuk nog een vervangende cylinderkop te vinden?
Dat zou nou iets zijn waar ik me niet druk om zou maken. Dat zien we over 5 jaar wel, wie weet kunnen die motoren wel net zo goed tegen LPG als de 9000 en kan je een miljoen km aftikken zonder revisie... Heb van de 9-3 2.8 blokken niet de indruk dat ze snel stuk lopen. Daarbij over 5 jaar zijn er vast wel slopers te vinden al, schade auto's enzo.
Ik zou het gewoon doen, why not.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 26 mar, 2012 9:27

Misschien vloeken in de kerk, maar op een forum gericht op Opel OPCs zijn er twee mensen met een Insignia OPC op LPG. Het is misschien niet veel informatie, maar alle beetjes helpen: http://www.opc-club.de/forum/vectra-ins ... d-autogas/" onclick="window.open(this.href);return false;. Hun posts zijn een jaar oud onderhand, misschien kan je ze een PB sturen via dat forum om meer (recente) informatie te weten te komen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 26 mar, 2012 10:30

Yep, dat bedoel ik. Aangezien dat blok ook buiten Saab gebruikt wordt, zou zo'n kop nog wel te vinden moeten zijn. Overigens heeft de Insignia 325pk, dus dan moet die 300pk van de 9-5 ook wel lukken.

En Vialle heeft inderdaad een systeem voor Direct Injection: http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 26 mar, 2012 11:02

Ik weet het fijne er niet van, ik durf het dan ook niet met zekerheid te stellen, maar het lijkt zo ongeveer hetzelfde blok te zijn: http://www.saabsunited.com/2010/12/does ... tated.html" onclick="window.open(this.href);return false;

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 04 apr, 2012 10:36

De Insignia OPC heeft idd het zelfde blok en op het forum zijn ook al meerdere 9-3 rijders met een V6 Aero op LPG.
De 1.6T en 2.8T hebben bij mijn weten nog niet de directe inspuiting, dat betreft alleen de 2.0T. Als je een 9-5NG dus op LPG wil rijden dan kan dit dus alleen met de 1.6T en 2.8T. De V6 lijkt me een beproefde combinatie en de 'bekende adressen' kunnen je er vast goed mee verder helpen.

Wat van grotere zorg zou zijn is: hoe krijg je een 67 liter ringtank goed weggewerkt, want ik kan je zeggen dat 55 liter echt te klein is met het verbruik van die V6. De actieradius zou met een 67 liter tank nog wel acceptabel zijn denk ik. Ander puntje is het wegwerken van de vuller. Het cleane plaatwerk van zo'n 9-5NG kan zo'n lelijke dop toch minder goed hebben dan de oude 9-5... Wie weet is er wel voldoende ruimte achter het tankklepje!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 04 apr, 2012 18:39

Wat ik me afvraag, is of je een ringtank überhaupt kwijt kan met het XWD-systeem.

gustav
Geregistreerd lid

Bericht door gustav » wo 11 apr, 2012 18:26

Hoi,

Maar als ik die link van Millerman bekijk dan zou het toch ook met de 2.0 T moeten kunnen?
Daar hebben ze toch dat lpdi systeem voor uitgevonden.
Meen is ergens gelezen te hebben dat iemand met een insignia 2.0T een lpdi systeem in heeft laten bouwen.
Dus het zou moeten kunnen.

Groetjes

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » za 21 apr, 2012 17:05

Vanuit prins en vialle vernomen dat inbouw log niet mogelijk is. Gezien mijn ieder jaar van auto switchen en feit dat ik tegenwoordig enkel zakelijk met de NG rijd op zich geen drama. Verbruik ligt redelijk op 1 op 10

Plaats reactie