waar lpg laten inbouwen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Garrett
Lid van verdienste

Re: waar lpg laten inbouwen

Bericht door Garrett » za 09 feb, 2013 12:18

nwk schreef:Welk merk installatie ik het beste kan laten inbouwen weet ik niet. Daarover wil ik me door de garage laten adviseren.
Je hoeft het wiel op zich niet opnieuw uit te vinden. Een krappe 2,5 jaar geleden heb ik hetzelfde dilemma gehad:

viewtopic.php?f=51&t=78958" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb uiteindelijk voor Prins gekozen, maar de pro's ten opzichte van Vialle beschrijf ik ook in dat topic. Ik denk dat je op basis van die informatie zelf een goede beslissing kan nemen.

nwk
Geregistreerd lid

Bericht door nwk » za 09 feb, 2013 13:11

Dank je, ik wil vooral een goed bedrijf uitkiezen dat ervaring heeft met 9-5 aero's. Zelf heb ik niet genoeg kennis van lpg om te kunnen kiezen.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » za 09 feb, 2013 16:38

Garrett schreef:
nwk schreef:Welk merk installatie ik het beste kan laten inbouwen weet ik niet. Daarover wil ik me door de garage laten adviseren.
Je hoeft het wiel op zich niet opnieuw uit te vinden. Een krappe 2,5 jaar geleden heb ik hetzelfde dilemma gehad:

viewtopic.php?f=51&t=78958" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb uiteindelijk voor Prins gekozen, maar de pro's ten opzichte van Vialle beschrijf ik ook in dat topic. Ik denk dat je op basis van die informatie zelf een goede beslissing kan nemen.
dat was wat in die groen 9-5 zat zekers die rijd goed op lpg ja

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 09 feb, 2013 21:18

Klopt die groene Aero met stage 1. Je hebt m inderdaad van dichtbij gezien als het goed is ;)

9000fan
Geregistreerd lid

Bericht door 9000fan » za 09 feb, 2013 22:06

[]Ja ja.....ik ook :lol:
Mooie wagen :O:
Groetjes....
Reden: Quote verwijderd

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » zo 10 feb, 2013 20:53

Ach ik heb ook veel gezocht en heb uiteindelijk voor vialle gekozen en sindsdien geen moment spijt van gehad. Ik heb eerder een alfa 156 met vialle LPI installatie gehad en daarmee nooit problemen gehad. Toevallig weet ik dat die alfa nu 290k erop heeft staan en nog de originele kop zonder problemen. Nu heb ik een vialle systeem met 5 donkerbruine injectoren en bio software met op benzine ongeveer 290pk. Ook een klepsmeersysteem erbij ook al heb ik geen idee of het ergens goed voor is, die alfa heeft het niet en heeft 290k lpg kilometers erop zitten.

Zoals je ziet veel ervaring met verschillende systemen op dit forum. Je heb dus keus.... Ik heb mijn systeem bij Gerrit wallinga laten inbouwen. Over de kwaliteit en logica van inbouw ben ik erg tevreden.

Ook de afterservice is super.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 10 feb, 2013 22:30

het is bijzonder dat ze voor 5 donkerbruine lpi injectoren hebben waar ze aan 4 genoeg hadden gehad voor 290pk

in principe zou je 5 donkerbruine lpi injectoren met gemak 350pk kunnen draaien!

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » ma 11 feb, 2013 15:18

Ik heb niet het idee dat wat jij zo stellig noemt nu ook echt is vastgesteld. Heb je dat ergens vandaat dat die vermogens goed haalbaar zijn. Klinkt meer als een geschat theoretisch maximum. Ik heb aangegeven dat ik wat marge wil, ook om de mogelijkheid te hebben in demtoekomst wat meer vermogen eruit te halen. Maar zelfs op mn huidige vermogen vraag ik me af of ik met 4 injectoren het zou hebben gered...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 11 feb, 2013 15:40

Die schatting lijkt me gebaseerd op het theoretisch vermogen op basis van de capaciteit die een injector kan leveren.

Echter vergeet je daarbij dat er ook nog lucht de cilinder in moet. LPG bevat meer energie per liter, maar de stochiometrische verhouding houdt rekening met kilo's. En een kilo LPG neemt, eenmaal ingespoten en verdampt, een stuk meer ruimte in dan benzine. Dus ik vermoed dat je eerder tegen die begrenzing aan zult lopen dan het theoretisch maximum op basis van injectoropbrengst.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 11 feb, 2013 19:35

er zit ook nog een een vermogens beperking in de pompopbrengst. Exact weet ik dat ook niet, vraag het eens aan een goede inbouwer. Ik heb wel eens getallen van rond de 280 pk horen vallen.
Ken wel verhalen van 6 cilinders met rond de 300 pk die herhaaldelijk de kleppen en zuigers er uit brandden onder vollast dus het zou kunnen kloppen...

Hou er ook rekening mee dat de pompopbrengst achteruit kachelt als de pomp ouder wordt dus wat marge is aan te raden.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 11 feb, 2013 21:49

een 2.0 9-5 met 280pk en donkerbruine injectoren kan met een verkeerde lpi computer voor witte injetoren nog zo rijk lopen dat er niet mee te rijden is en de 9-5 ecu 5 foutcodes van te rijk geeft

het ding loopt inmiddels met een aangepaste lpi ecu en gaat nu als de brandweer de auto staat nog op 280pk omdat de benzine injectoren het anders niet bij kunnen sloffen
300pk met de 4 donkerbruine lpi injectoren staat op de planning maar eerst gaat die wagen zo een tijd rijden omdat we er een hoop gelazer mee gehad hebben voor we die auto zo hadden

ashwin1
Geregistreerd lid

Bericht door ashwin1 » di 12 feb, 2013 0:38

millerman schreef:Die schatting lijkt me gebaseerd op het theoretisch vermogen op basis van de capaciteit die een injector kan leveren.

Echter vergeet je daarbij dat er ook nog lucht de cilinder in moet. LPG bevat meer energie per liter, maar de stochiometrische verhouding houdt rekening met kilo's. En een kilo LPG neemt, eenmaal ingespoten en verdampt, een stuk meer ruimte in dan benzine. Dus ik vermoed dat je eerder tegen die begrenzing aan zult lopen dan het theoretisch maximum op basis van injectoropbrengst.
Die hele injectoropbrengst van de vialle lpi injectoren kloppen al niet vind ik, ik heb nog nooit gehoord dat de opbrengst wordt uitgedrukt in PK's daar elke motor zijn eigen karakter heeft (de ene motor haalt meer rendement uit het brandstof dan de andere)

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 12 feb, 2013 0:41

Ik denk dat we/ze het zo uitdrukken om het voor het merendeel begrijpelijk te houden.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 12 feb, 2013 1:49

@Ashwin: 100% mee eens! Heb ik ook al nooit begrepen, slaat nergens op. Je gaat voorbij aan veel te veel andere factoren. Waaronder de luchtmassa.

dannyd
Geregistreerd lid

Bericht door dannyd » di 12 feb, 2013 11:18

Wil een lpi laten inbouwen in mijn saab 900 cabrio bj1997.
Heb hier nu een offerte voor : AGS Compact: 1599€ incl. BTW
Heeft hier iemand ervaring mee,graag jullie kennis hierover.
Mvg,
D

Plaats reactie