Vraag over 9000 LPG g3

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Onsjos
Geregistreerd lid

Vraag over 9000 LPG g3

Bericht door Onsjos » vr 08 jan, 2016 23:29

Mijn 9000 is met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen, mijn vrouw ging uit haar werk even boodschappen doen en bij terugkomst start de Saab niet meer. Startmotor draait prima rond maar daar blijft het dan ook bij (pompzekering oke). De verdenking gaat uit naar of de brandstofpomp of het onvolprezen Eagle alarm of de LPG installatie. De pomp hoor ik niet draaien als het contact aangaat dus...... Maar voor ik deze ga verwisselen even een vraag.
Weet iemand of de brandstofpomp wordt uitgeschakeld als de auto op LPG loopt.
Het is een Vogels/Landi systeem. Saab 9000 2.3 eco automaat

Bedankt alvast.
Jan

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Vraag over 9000 LPG g3

Bericht door gertram » za 09 jan, 2016 4:34

G3 moet starten op benzine, dat hoort bij het keurmerk. Kun je meten of er spanning op de pomp staat bij het starten?

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » za 09 jan, 2016 11:11

Ruik ook even aan de di cassette, als die naar verbrande electronica ruikt is hij defect.\\
/koen

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 09 jan, 2016 11:15

Onsjos schreef:Weet iemand of de brandstofpomp wordt uitgeschakeld als de auto op LPG loopt.
nee, de benzine pomp blijft altijd lopen. Zelfs als je op lpg rijdt. De LPG installatie onderbreekt alleen de aansturing van de injectoren.

Geef eens een goede klap op de tank, als hij dan wel start weet je zeker dat het de pomp is.

Onsjos
Geregistreerd lid

Bericht door Onsjos » za 09 jan, 2016 19:06

Bedankt voor jullie reacties,

De klap op tank methode werkte niet, niet het vertrouwde BZZZ gehoord. Wat nu...., eerst het Eagle alarm maar even uitgebouwd. laat ik nu een 15 pins stekkerblok hebben ipv 13 pins, Maar goed pin 5en6 doorverbonden net als de twee paarse draden. Startmotor draaide en spanning (tijdens het starten) op de stekker. Maar pomp draait nog steeds niet, ergo pomp defect. Net de zaak uitgebouwd, laat nu de witte (aanvoer) leiding breken precies bij nippel.
Anyway pomp is er nu uit, op de werkbank nogmaals de pomp getest helemaal niets. Morgen maar eens verder kijken, waarschijnlijk ligt er nog een bij een vriend van mij.

TimmieS
Geregistreerd lid

Bericht door TimmieS » za 09 jan, 2016 19:10

Mijn 9000 CS op G3 wilde afgelopen week ook niet staren bleek ook de brandstof pomp te zijn. Na er een andere pomp geplaatst te hebben starte hij weer als vanouds.

Onsjos
Geregistreerd lid

Bericht door Onsjos » ma 11 jan, 2016 12:26

Uiteindelijk bleek het toch de pomp te zijn geweest, andere pomp er in gezet en rijden maar weer. Gelijk maar een paar nippels besteld bij Elferink, zijn de kosten niet. En erg handig in tijden van nood.
Jan

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 jan, 2016 14:29

Ik heb dit ook een jaar geleden bij de hand gehad: benzinepomp.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 13 jan, 2016 1:13

op enig moment (uitgerekend dat het je ab-so-luut niet uitkomt) gaan ze....'t begint meestal met haperen, maar als je op LPG rijdt, merk je dat 'dus' niet.

MaartenVeeke
Geregistreerd lid

Bericht door MaartenVeeke » wo 13 jan, 2016 8:53

Klinkt overdreven misschien maar ik heb een kratje handige onderdelen voor onderweg achterin staan. Zit onder andere een DI casette in, diverse lampen, zekeringen en relais, de ophangrubbers van mijn uitlaat, een volledige werkend gedemonteerde brandstofpomp en een brandstofpomp revisie setje erbij. Ik denk dat als ik bij daglicht met een kapotte brandstofpomp kom te staan dat ik binnen 45 minuten weer onderweg kan zijn. Laat dat oplopen tot anderhalf uur als het revisie setje gebruikt moet worden. In de tussentijd tank ik uitsluitend V-Power euro 98 of hoger (bijvoorbeeld wanneer je in Duitsland of Oostenrijk bent) omdat ik maar eens in de 6000-8000km hoef te tanken. Als ik tank moet het dus wel goed spul zijn. Ik probeer daarnaast de brandstofpomp te sparen door om de tankbeurt een flesje Wynn's Dry Fuel erbij te gooien. Voorkomt dat condens/vocht in de tank de kans krijgt om de pomp aan te tasten. De huidige pomp houdt het alweer anderhalve ton probleemloos vol. Ik kan het iedereen aanbevelen om dat Dry Fuel erbij te mikken. Zeker als de brandstof lang in de tank blijft zitten zoals bij LPG rijders.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 13 jan, 2016 9:44

Goede tip, ga ik kopen. De doorstroming van de benzine is bij mij wel aardig. Ik vul de tank niet helemaal en rij regelmatig stukken op benzine en vul weer aan.

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » wo 27 jan, 2016 21:55

Benzinepomp word gekoeld door de benzine.

Lpg rijders hebben meestal maar een klein laagje benzine, dus word de pomp warmer dan normaal.

Bij welke kmstand is je pomp kapot gegaan? Dat zegt iets over de draaiuren met een gemiddelde snelheid van 55-60km/u

Plaats reactie