Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

1978-1993
Gebruikersavatar
patking
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 15:57
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door patking » di 26 okt, 2010 15:00

Hallo forumleden,

Heb voor mijn 900 2.1 goedkope afstandsbedieningen gekocht, met de gedachte deze te grbeuiken voor mijn centrale vergrendeling (http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... rendeling/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Echter: ik heb begrepen dat de bestuurderskant geen motortje heeft (?), wat zou inhouden dat als ik hem inbouw, alle deuren opengaan, behalve de mijne??????
Graag tips/ervaringen!

Groet,
Patrick
Saab 900 Classic 3-deurs, Aero (zwart), 1993, geboren LPT, nu FPT uitgevoerd
Jaguar XKR (British Racing Green), 1998
Saab 9-3 2.0t (blauw), 2002, verkocht 2020
Saab 900 2.0i Forty 3-deurs (blauw), 1991, verkocht 2015
Saab 900 2.1i 3-deurs (zwart), 1991, total loss 2011

De900C-GAS
Geregistreerd lid
Berichten: 31023
Lid geworden op: za 16 dec, 2006 23:51
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door De900C-GAS » di 26 okt, 2010 15:05

Klopt helemaal, tenzij je een extra motortje inbouwt, het liefste eentje met 5draden, waarvan 3 voor de schakelaar waarmee de Centrale-vergrendeling bediend wordt met e sleutel, dan werkt de Centrale_vergrendeling ook wanneer de afstandsbediening defect/kwijt raakt en 2 draden om het motortje te sturen met het door jou aangeschafte setje. :wink:
Geschreven namens dit gestopt forumlid:
Een hartelijk dank aan iedereen die hem ooit geholpen en/of gesteund heeft!

Gebruikersavatar
patking
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 15:57
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door patking » di 26 okt, 2010 15:25

Ai, daar was ik al bang voor....
Niet dat ik heel lui ben, maar dacht snel ff wat meer bij de tijd te zijn met een afstandsbediening (boodschappen, hond en kind uit/inladen zou dan stuk soepeler gaan).
Iemand een motortje over en zin/tijd om die in te bouwen;-) ?
Saab 900 Classic 3-deurs, Aero (zwart), 1993, geboren LPT, nu FPT uitgevoerd
Jaguar XKR (British Racing Green), 1998
Saab 9-3 2.0t (blauw), 2002, verkocht 2020
Saab 900 2.0i Forty 3-deurs (blauw), 1991, verkocht 2015
Saab 900 2.1i 3-deurs (zwart), 1991, total loss 2011

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4672
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door Sonab » ma 15 nov, 2010 19:45

Even dit oude topic leven inlazen...
AB setjes kun je overal kopen, maar ik neem aan dat er goede en slechte zijn.
Die losse motortjes voor het linker voorportier zullen neem ik aan ook niet universeel op het Saabslot passen, of toch wel?
Tips wat je het beste kan aanschaffen?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood
Saab 9-5NG 2.0T 2011, zwart

Vorige Saab's:
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Saab 900i 5d 1989, rood
Saab 9000 3.0 1996, blauw
Saab 99 2.0 4d 1983, blauw
Saab 900i 3d 1984, wit
Saab 9000 3.0 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)

Gebruikersavatar
jorik90
Geregistreerd lid
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 08 jan, 2010 23:08
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door jorik90 » ma 15 nov, 2010 22:48

Motortje: 1 van de andere deuren gebruiken uit een sloop Saab of via eBay oid. Bedrading een beetje omzetten, en dan gaat die deur ook automatisch. Hier een hele handleiding: http://www.twinsaabs.com/900_repair/key ... p?nsteps=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-3 Aero V6 XWD Sport Estate 2008 | Renault Zoe Q210 2014 | ex Saab 900 Turbo-16 1993 | ex Saab 9-3 2.0T Aero SportSedan 2008 | ex Saab 900i 16v cabriolet 1990 | ex Saab 900i 8v sedan 1985

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4672
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door Sonab » ma 15 nov, 2010 23:50

Bedankt, dat ziet er interessant uit...
Nu om te beginnen een motortje zien te vinden en als dat er werkend in zit gaan we verder op zoek voor een universeel AB setje...
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood
Saab 9-5NG 2.0T 2011, zwart

Vorige Saab's:
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Saab 900i 5d 1989, rood
Saab 9000 3.0 1996, blauw
Saab 99 2.0 4d 1983, blauw
Saab 900i 3d 1984, wit
Saab 9000 3.0 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)

Gebruikersavatar
Hannes
Forum Admin
Berichten: 5865
Lid geworden op: do 08 mei, 2003 23:07
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door Hannes » di 16 nov, 2010 11:15

Overigens passen ¨universele¨ motortjes ook gewoon in je Saab.
Jag kör Saab men också Lexus och Polestar.

Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4672
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Afstandsbediening centrale vergrendeling 900 classic

Bericht door Sonab » wo 21 aug, 2024 16:38

Weet iemand een schema van het standaard C.V. systeem?
Een jaar of wat geleden is er voor mij een setje ingebouwd.
Deze werkte eerst goed. Daarna ging hij stroef en moest ik een paar keer op open en dicht klikken voor de sloten reageerden.
Nu werkt het helemaal niet meer via de afstandsbediening (knipperlichten reageren nog wel braaf).
Het geheel werkt nog wel gewoon met de sleutel vanaf de bestuurdersdeur.
Is het dus logisch te veronderstellen dat ergens in de bestuurdersdeur of de bekabeling daarnaar toe het probleem zit?
Je kan alleen zo verdraaid moeilijk erbij komen in het portier... ;-|+
Ik zie aan de CV kiekert overigens ook 1 draadje ontbreken, maar wellicht hoort dat wel zo?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood
Saab 9-5NG 2.0T 2011, zwart

Vorige Saab's:
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Saab 900i 5d 1989, rood
Saab 9000 3.0 1996, blauw
Saab 99 2.0 4d 1983, blauw
Saab 900i 3d 1984, wit
Saab 9000 3.0 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)