Turbo hapert bij acceleratie
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Turbo hapert bij acceleratie
Hoi, sinds een ritje op het circuit Zandvoort, geen race, begon bij stevige acceleratie de motor te sputteren. Week later bij gebruik kwam dit weer naar boven.
Test bij stilstand en flinke dot gas ook.
Wat kan dit betekenen?
Het is een fpt uit 1992.
GroetS,
Hans
Test bij stilstand en flinke dot gas ook.
Wat kan dit betekenen?
Het is een fpt uit 1992.
GroetS,
Hans
-
silvandam
- Donateur (3x)

- Berichten: 2040
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Ik zou dit probleem eerder in de hoek van brandstof/ontsteking zoeken, gezien het feit dat het bij stilstand ook gebeurt. Succes!
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Dank, bij het rijden zonder gebruik van het vol accelereren komt ze wel gewoon op toeren en illegale snelheden dus zou dan verwachten dat de motor dan ook hapert bij ontsteking of brandstof problemen.
-
Michail
- Geregistreerd lid
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di 09 mar, 2004 13:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Goeie vraag, moet ik checken, zitten er 5k in.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Vacuum leidingen eerst controleren; dan stap voor stap zaken uitsluiten.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
9323
- Donateur (2x)

- Berichten: 5780
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Brandstofdrukregelaar is ook hier verdacht! Rustig gasgeven gaat meestal wel goed als die kapot is, maar stevige dot gas resulteert in gepruttel. Even vacuümslang van het tuutje trekken en snuffelen, dan weet je genoeg.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Dank, uw hulp geeft richting in het onderzoek. Nu even met de caravan op pad 

-
1001760
- Donateur (2x)

- Berichten: 3343
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Achter de 900?
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
-
Krizzie
- Donateur (3x)

- Berichten: 12749
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Rotor/Verdeler kap een tikkie gekregen misschien?
-MY91 Witte T5.5'ed, GT2860rs, 900 Aero: Meer info en foto's hier
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Zou wel leuk staan maar toch de Sub er voorgezet, is daar toch beter voor geschikt dan de Caab1001760 schreef:Achter de 900?

-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Zojuist een bestelling gedaan bij RenD
Verse bougies
Verse kabels
Verdeelkap
Rotor
O ring
Dit na een gesprek met de verhuizende Saabspecialist Zaanstad, of wordt dit Saabspecialist Uitgeest
we gaan het beleven 
Het is eenvoudig zelf te doen en sluit al een aantal dingen uit.
GroetS,
Hans
Verse bougies
Verse kabels
Verdeelkap
Rotor
O ring
Dit na een gesprek met de verhuizende Saabspecialist Zaanstad, of wordt dit Saabspecialist Uitgeest
we gaan het beleven 
Het is eenvoudig zelf te doen en sluit al een aantal dingen uit.
GroetS,
Hans
-
Injectie
- Moderator
- Berichten: 10578
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Hier vind ik wat van.
Een specialist neemt de moeite om jou te woord te staan.
Deelt met jouw zijn kennis.
Krijgt hier niks voor.
Kan in de tijd van dit gesprek geen geld verdienen door te werken.
En dan ontneem je hem ook nog de omzet op de aan te schaffen onderdelen.
Een specialist neemt de moeite om jou te woord te staan.
Deelt met jouw zijn kennis.
Krijgt hier niks voor.
Kan in de tijd van dit gesprek geen geld verdienen door te werken.
En dan ontneem je hem ook nog de omzet op de aan te schaffen onderdelen.
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.
-
FSC
- Geregistreerd lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2023 16:06
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Tsja, we gunnen elkaar niets. Alle specialisten rondbellen, offertes vergelijken, ChatGPT vragen en vooral vergelijken of op AutoDoc de onderdelen niet toevallig goedkoper zijn. Dan een vriend van een vriend vragen om alle slecht passende Ridex onderdelen erin te schijten en dan boos worden dat specialist x het verkeerde advies heeft gegeven.Injectie schreef: ↑ma 01 jun, 2026 8:13Hier vind ik wat van.
Een specialist neemt de moeite om jou te woord te staan.
Deelt met jouw zijn kennis.
Krijgt hier niks voor.
Kan in de tijd van dit gesprek geen geld verdienen door te werken.
En dan ontneem je hem ook nog de omzet op de aan te schaffen onderdelen.
Ook leuk is altijd de mensen die zeggen 'de garage raad aan om de bougies te vervangen' horen vragen 'maar wat kan het nog meer zijn?'
Anyway. Autorijden is erg duur helaas.
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbo hapert bij acceleratie
Mag je wat van vinden, jarenlang al klant bij dit bedrijf en doe, met raad en advies een aantal dingen zelf. Alles wat ik niet kan of te ingewikkeld vind laat ik over aan de specialist dus de aanname snap ik vandaar dit antwoord.Injectie schreef:Hier vind ik wat van.
Een specialist neemt de moeite om jou te woord te staan.
Deelt met jouw zijn kennis.
Krijgt hier niks voor.
Kan in de tijd van dit gesprek geen geld verdienen door te werken.
En dan ontneem je hem ook nog de omzet op de aan te schaffen onderdelen.
Voor 9 juni staat ze in de agenda bij de specialist voor een nieuwe stuurpomp en een oliedruk sensor.
GroetS,
Hans