Heb een 3 spaak arrow stuur waarvan de claxon niet doet, tijdje geleden deet hij het ook met kleine speling aan stuur met draaien etc.
En nou helemaal weg en kan die stuur ook niet volledig ingedrukt worden?
Waar zal ik naar kijken? Contactpunten? sensoren? kabels? Stuurhuis?
Claxon werkt niet
-
vel0city
- Donateur (2x)

Re: Claxon werkt niet
Is het een airbag auto/stuur? Zo nee, achterop het stuur hoort een verend pennetje uit te steken dat contact maakt met een sleepring op het stuurkolom. Massa wordt gemaakt door de montage van het stuur op de de stuurkolom. Als dat pinnetje geen goed contact maakt of die sleepring is vuil krijg je geen claxon. Of het zwarte stekkertje is los geschoten, dan heb je ook geen contact. Zo zit het bij mij en m'n Nardi stuurtje:

Is het wel een airbag auto/stuur, dan is er een kans dat de klokveer inderdaad stuk is. Dan zal je airbag het ook waarschijnlijk niet meer gaan doen.
edit bedoelde airbag, geen ABS

Is het wel een airbag auto/stuur, dan is er een kans dat de klokveer inderdaad stuk is. Dan zal je airbag het ook waarschijnlijk niet meer gaan doen.
edit bedoelde airbag, geen ABS
-
Saapie
- Donateur (2x)

Je bedoelt een airbag stuur? Met of zonder abs ie het stuur bij een 900 toch hetzelfde?
Maak even een foto van het stuur. Bij sommige Saab
Sturen is de koper-print soms het probleem…
Maak even een foto van het stuur. Bij sommige Saab
Sturen is de koper-print soms het probleem…
-
schotsman
- Geregistreerd lid
Klokveer kapot. Ontstaat door het niet "nullen" van de unit bij het her-monteren van het stuur.
(ik neem aan dat de contacten met de gebogen veerkoper plaatjes in orde zijn)
Is een afkeur puntje. Kun je (tijdelijk) ondervangen door een zwevende knop met maakcontact. Daarmee komt hij door de keuring maar het is bijzonder ongemakkelijk.
Saab club onderdelenmagazijn (4 april weer open van 10.00 tot 14.00 uur) heeft twee gerepareerde units op de plank.
Neem de kapotte mee: het is een ruilsysteem, wij repareren de defecte unit zodat anderen die weer kunnen inbouwen.
(ik neem aan dat de contacten met de gebogen veerkoper plaatjes in orde zijn)
Is een afkeur puntje. Kun je (tijdelijk) ondervangen door een zwevende knop met maakcontact. Daarmee komt hij door de keuring maar het is bijzonder ongemakkelijk.
Saab club onderdelenmagazijn (4 april weer open van 10.00 tot 14.00 uur) heeft twee gerepareerde units op de plank.
Neem de kapotte mee: het is een ruilsysteem, wij repareren de defecte unit zodat anderen die weer kunnen inbouwen.