Saab 900 Turbo uit Italie: probleem mbt koelsysteem
-
Henri84
- Donateur (3x)

Saab 900 Turbo uit Italie: probleem mbt koelsysteem
Goedemiddag,
Na 2 keer een Japans avontuur dit keer proberen een Italiaans exemplaar naar Nederland te halen:)
In dit topic werd de saab gespot:
viewtopic.php?f=39&t=190761&p=2039975#p2039246
En na 1 bod was hij plots van mij. Eerst reserve not met maar later toch akkoord gegaan. Prima start!
Wel een ding; het apparaat staat op Sicilië. Dus ik heb wat transporteurs aangeschreven, eens kijken wat daar uit gaat komen.
De verkoper is welwillend en denkt met me mee, heel fijn.
De technische staat van de auto zou goed moeten zijn, met regelmatig onderhoud (en bewijs daarvan) en een aantoonbare km stand van ongeveer 165.000 is natuurlijk niet veel.
Op de foto's viel me op dat de aircopomp mist. Verder zeer matige bumpers zonder chromen rand en vooral veel kleine dingen die missen of er niet goed uitzien.
Een mooi project!
Hier wat plaatjes
Na 2 keer een Japans avontuur dit keer proberen een Italiaans exemplaar naar Nederland te halen:)
In dit topic werd de saab gespot:
viewtopic.php?f=39&t=190761&p=2039975#p2039246
En na 1 bod was hij plots van mij. Eerst reserve not met maar later toch akkoord gegaan. Prima start!
Wel een ding; het apparaat staat op Sicilië. Dus ik heb wat transporteurs aangeschreven, eens kijken wat daar uit gaat komen.
De verkoper is welwillend en denkt met me mee, heel fijn.
De technische staat van de auto zou goed moeten zijn, met regelmatig onderhoud (en bewijs daarvan) en een aantoonbare km stand van ongeveer 165.000 is natuurlijk niet veel.
Op de foto's viel me op dat de aircopomp mist. Verder zeer matige bumpers zonder chromen rand en vooral veel kleine dingen die missen of er niet goed uitzien.
Een mooi project!
Hier wat plaatjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Saab 900 Turbo uit Italie
Blijft natuurlijk een gok zo op afstand kopen maar dat maakt het ook des te leuker. Sicilië is wel een dingetje, geen zin om de auto zelf hierheen te rijden? Geen idee of de autoslaaptrein nog die kant op gaat.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Leuk!
Mooi ding!
Ik zou ook zeggen gewoon rijden!
En anders is hier een vrijwilliger hoor haha
Na het avontuur van El Turbo Negro, is Sicilië een leuk vervolg
Groet Michiel
Mooi ding!
Ik zou ook zeggen gewoon rijden!
En anders is hier een vrijwilliger hoor haha
Na het avontuur van El Turbo Negro, is Sicilië een leuk vervolg
Groet Michiel
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ik zeg, wanneer moet ie hier staan
Vind t geen straf om zo'n afstand te rijden in een turbo
Vind t geen straf om zo'n afstand te rijden in een turbo
-
El René
- Geregistreerd lid
Een vriend van me heeft net een boot verkocht aan een Italiaan. Iemand uit Almere rijdt regelmatig met een busje naar Italië en die heeft m met trailer en al afgeleverd. Als je wilt kan ik navragen wie dat doet en zijn contactgegevens doorsturen. Wie weet rijdt ie ook weer met een lading terug. Zal ie wel een kar moeten regelen nog.
-
Henri84
- Donateur (3x)

Heel fijn dat er zoveel mensen zijn die meedenken, echt top dit forum!
De hamvraag even is hoe goed de auto technisch is, ik hoop daar vandaag of morgen even contact over te hebben met de verkoper. Indien goed, dan is een bekende forummer wel in voor een avontuur om de auto terug te rijden.
Indien de technische staat toch wat te wensen laat kan hij met een trailer deze kant op. Via Clicktrans inmiddels 2 offertes gehad.
De hamvraag even is hoe goed de auto technisch is, ik hoop daar vandaag of morgen even contact over te hebben met de verkoper. Indien goed, dan is een bekende forummer wel in voor een avontuur om de auto terug te rijden.
Indien de technische staat toch wat te wensen laat kan hij met een trailer deze kant op. Via Clicktrans inmiddels 2 offertes gehad.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Gewoon terugrijden. En een tas meenemen met wat gereedschap en paar cruciale onderdelen. Ik heb met mijn eerste Turbo S heel Europa gezien. Af te toe wat veldsleutelwerk, en doorrr.
Zorg is wel de slechte wegen in Zuid-I
Zorg is wel de slechte wegen in Zuid-I
-
silvandam
- Donateur (3x)

Ik had al even uitgezocht dat er een boot gaat tussen Palermo en Genua…
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

altijd oppassen met die Italiaanse schepen... de kapiteins willen nog wel es als eerste van boord gaan als het misgaatsilvandam schreef: ↑ma 13 okt, 2025 10:37er een boot gaat tussen Palermo en Genua…
-
Saapie
- Donateur (2x)

Sterker nog; Italiaanse kapiteins zijn vaak helemaal niet aan boord.
-
Erik_B
- Geregistreerd lid
Mooie Saab en mooi avontuur, ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat aanpakken met kenteken en verzekering. Volgens mij kennen ze in Italië niet zoiets als een exportkenteken waar je ook een verzekering op kan afsluiten
-
Henri84
- Donateur (3x)

Na overleg met de verkoper toch besloten tot trailer transport. Auto staat nu weer een tijdje stil en werd voornamelijk voor kleine stukjes gebruikt.
Op advies van Ewout met Clicktrans aan de slag en warempel, bedrijfjes met prima reviews die voor acceptabele prijzen de Saab voor de deur afleveren.
Waarschijnlijk staat hij rond 14 nov op de oprit. Nog wel even geduld dus….
Op advies van Ewout met Clicktrans aan de slag en warempel, bedrijfjes met prima reviews die voor acceptabele prijzen de Saab voor de deur afleveren.
Waarschijnlijk staat hij rond 14 nov op de oprit. Nog wel even geduld dus….
-
Henri84
- Donateur (3x)

Het heeft even geduurd maar de auto is er! Sjonge jonge je moet wel geduld hebben met een Italiaanse transporteur. Had ik anders verwacht? Tja, beetje naïef misschien.
Maar wat een auto, geweldig. Loopt prachtig. Remt en rijdt goed. En zoals door de verkoper aangegeven geen roest. Zo blij mee, niet vaak een Saab gezien met 0 roest maar dit is er een.
Wel werk aan de winkel
- lekkage motor bij achterste Keerring
- lekkage stuurhuis
- bumpers gaar
- deuk deur links
- hemeltje hangt
- gescheurd dashboard
- koppeling kan ik maar een stukje intrappen om te koppelen, ik ben een grotere pedaalslag gewend.
Dus tja, zeker een project.
Ik twijfel of ik hem zo naar de rdw breng of dat ik eerst de lekkages op ga lossen. Zou toch zonde zijn als het afkeur is.
Wellicht blok eruit halen en wegbrengen om hem fris te maken met nieuwe pakkingen/keerringen. Eens over nadenken.
Ik ben er in ieder geval blij mee!

Maar wat een auto, geweldig. Loopt prachtig. Remt en rijdt goed. En zoals door de verkoper aangegeven geen roest. Zo blij mee, niet vaak een Saab gezien met 0 roest maar dit is er een.
Wel werk aan de winkel
- lekkage motor bij achterste Keerring
- lekkage stuurhuis
- bumpers gaar
- deuk deur links
- hemeltje hangt
- gescheurd dashboard
- koppeling kan ik maar een stukje intrappen om te koppelen, ik ben een grotere pedaalslag gewend.
Dus tja, zeker een project.
Ik twijfel of ik hem zo naar de rdw breng of dat ik eerst de lekkages op ga lossen. Zou toch zonde zijn als het afkeur is.
Wellicht blok eruit halen en wegbrengen om hem fris te maken met nieuwe pakkingen/keerringen. Eens over nadenken.
Ik ben er in ieder geval blij mee!