Bericht
door ico9-3 » zo 13 jul, 2025 10:35
Gisterennacht een iets minder leuke ervaring gehad met de 900. Het was 1:30 ‘s nachts. We reden een parking uit na een festival toen opeens de verlichting van de tellerbak doofde, daarna de hoofdlichten begonnen te dimmen en de stereo uitviel en heropstartte.
Ik had net nieuwe boksen gestoken en heb al langer een slecht contact in mijn toerenteller. Ik dacht meteen aan een slecht contact en besloot de motor uit te zetten en terug te starten. Dat was een slechte keuze… de motor startte niet meer. Ik dacht meteen aan de alternator. Maar toen de takeldienst er was bleek dat de batterij al snel 11,2 had, en toen ik de licht schakelaar en de boks eruitgehaald had en aan de draden friemelde ban de tellerbak startte de auto. De alternator laadde de auto ook netjes op… ben er terug mee naar huis gereden… zonder verdere problemen…
Het spreekt voor zich dat ik dit in de toekomst liever vermijd

iemand een idee waar ik best zoek? Kan de tellerbak het probleem zijn? Of zoek ik beter in een slechte massa? Of iets anders?
Laatst gewijzigd door ico9-3 op zo 13 jul, 2025 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00