Aerokit plaatsen

1978-1993
Gebruikersavatar
gudmundje
Donateur
Donateur
Berichten: 3288
Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Aerokit plaatsen

Bericht door gudmundje » ma 07 apr, 2025 20:38

Hoi

op de cabrio zitten voor en achter de verkeerde tussenstukken. Heb de juiste van de verkoper meegekregen maar vraag me af hoe je die dingen verwijdert / plaatst.
Kan niet meteen iets vinden op youtube of in werkplaatshandboek.

Heeft iemand een linkje naar hoe het moet?

Afbeelding
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2487
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Aerokit plaatsen

Bericht door gertram » ma 07 apr, 2025 21:43

900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: 34x01 en 45x12 versnellingsbak 99/900 evt. met defect.

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 2699
Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
Regio: - kies een regio

Re: Aerokit plaatsen

Bericht door ico9-3 » ma 07 apr, 2025 22:45

Die zijn de makkelijkste van alle trim. Schuif je in de slot. Als je alles losgedaan qua vijzen, lukt het vanzelf.

Afbeelding
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992

vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00

sten1944
Geregistreerd lid
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Aerokit plaatsen

Bericht door sten1944 » di 08 apr, 2025 13:24

Zorg dat je alle schroefjes in de wielkast en achter onder de bumper eruit hebt. Paneel kan je dan zo van de rail afschuiven. Monteren wijst zich dan vanzelf. Vrij simpel klusje om zelf te doen.

Gebruikersavatar
gudmundje
Donateur
Donateur
Berichten: 3288
Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Aerokit plaatsen

Bericht door gudmundje » di 08 apr, 2025 14:08

Dank aan allen voor de antwoorden!
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT